ProCentrum is een particulier bedrijf, die veel opdrachten doet voor de overheid. De normale rij-opleidingen voor de politie (BROA-A/B, SRO/VRO etc.) worden gewoon bij de politieacademie gegeven.
Ik vind de discussie omtrend rijden met OGS best interessant, misschien dat een mod dit even kan afsplitsen.
Ik heb ook de BROA nog niet gehad (foutje in de planning) maar rij af en toe wel in een opvallende auto. Vooral tijdens de nachtdienst, waarbij ik het een collega niet aan kan doen als hij de hele nacht zelf moet rijden.
Wel heb ik afgesproken dat ik geen spoedritten maak, dus geen OGS voer en ook geen gebruik maak van de vrijstellingen (uitzondering daargelaten).
Tsja, afsplitsen heeft geen zin, daar de regels heel duidelijk zijn ....
Bovenstaand is puur een voorbeeld van een korps wat misbruik maakt van de student, je mag het gewoonweg niet. Dat een korps zegt het mag wel is prima, alleen voor jezelf, laat ze het op papier zetten met een handtekening van de korpschef, dat doen ze namelijk niet
Overigens heb ik het natuurlijk wél over de spoedritten en ritten met vrijstellingen. Geen broa is geen spoedrit en geen gebruik maken van rijdende vrijstellingen.
Al vind ik dat je van elke volwaardige collega toch moet kunnen uitgaan dat diegene jou rug heeft.
Zo zou het moeten zijn inderdaad. Met nadruk op ''zou moeten zijn''