Ik vind deze discussie wel leuk. Het is een beetje als jeugdsentiment: Herinnert u zich deze nog?
Wat ik bedoel, deze discussie is van alle tijden. Zolang ik bij de "pliesies" werk is deze discussie al aan de gang. Met de daarbij horende proefnemingen.
Ik denk dat er voor beide varianten wat te zeggen is. Ik denk ook dat ik weet waar ik over praat, want heb beide varianten "ondergaan".
In mijn huidige werk (motorsurveillance) doe ik altijd solosurveillance. Binnen de grote stad, Rotterdam, maar ook gedaan in een wat kleinere plaats, Ridderkerk. Ik merk aan mijzelf dat ik anders werk als ik alleen ben. Maar ook dat ik mij anders opstel. Niet in de zin van bang zijn, nee meer van, alerter zijn. Ik ben niet groot, niet supersterk, maar laat me ook niet de kaas van het brood eten
. En dat probeer ik ook door te laten schemeren aan de andere partij: ik laat niet met me sollen en als ik ten onder moet gaan, zal dit strijdend zijn!
Als je met twee m/v bent, stel je je automatisch toch wat anders op en ben je eerder bereid een "leffie" te pakken. Als ik in mijn eentje dat leffie moet pakken, moet ik gewoon heel goed weten waar ik aan begin. Of op tijd er collega's bij vragen!