Solo surveillance

Auteur Topic: Solo surveillance  (gelezen 13624 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #10 Gepost op: 5 oktober 2011, 19:24:07
In ZHZ wordt dagelijk EMS gereden, zowel opvallend als onopvallend.
Krijgen ook gewoon prio 1 meldingen: ze worden als volwaardige noodhulpeenheden ingezet.
Worden in principe niet alleen op bepaalde meldingen af gestuurd, er MOET altijd een andere eenheid ( EMS of dubbel bemand ) meerijden.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #11 Gepost op: 5 oktober 2011, 19:33:54
Het komt denk ik nog wel dat EMS op grotere schaal ingezet gaat worden. Zolang er genoeg aan elkaar gedacht wordt en er niet op mankracht bezuinigd wordt. Binnen GLM is het op het ene bureau dagelijkse praktijk terwijl het aan de andere kant van de regio not-done is. Maar wel ondertussen motorrijders naar buiten sturen ???.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #12 Gepost op: 5 oktober 2011, 19:36:02
In de VS rijdt men toch ook veel solo in 1 auto.  Tenminste als ik de filmpjes op tv mag geloven. Hoe zit dat dan? En is dat te vergelijken met een Nederlandse situatie waarin solo zou worden gesurveilleerd?


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #13 Gepost op: 5 oktober 2011, 19:38:55
Vraagje: rijden die motorrijders dan alleen of met twee? In Dordrecht zie ik ze toch vaak met twee rijden en anders is er wel een wagen in de buurt. Degene die alleen motorsurveillance rijden zijn volgens mij van de wijkpost (meestal).


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #14 Gepost op: 5 oktober 2011, 19:48:46
Vraagje: rijden die motorrijders dan alleen of met twee? In Dordrecht zie ik ze toch vaak met twee rijden en anders is er wel een wagen in de buurt. Degene die alleen motorsurveillance rijden zijn volgens mij van de wijkpost (meestal).
Is volgens mij per regio, korps, bureau en de agent zelf verschillend. Ik ken 2 agenten van het wijkbureau, samen op de auto, samen op de motor. Rijden overal samen (wbt de motor), in de auto uiteraard ook, gaat lastig anders. Een andere agent van hetzelfde bureau rijdt bijna alleen solo, op de motor, en het is een 'gewone' hoofdagent op een BMW motorfiets.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #15 Gepost op: 5 oktober 2011, 19:54:28
Vraagje: rijden die motorrijders dan alleen of met twee? In Dordrecht zie ik ze toch vaak met twee rijden en anders is er wel een wagen in de buurt. Degene die alleen motorsurveillance rijden zijn volgens mij van de wijkpost (meestal).
Deze vraag is dus eigenlijk niet te stellen omdat het overal (nog) anders is geregeld. In onze regio rijd je solo gewoon alle meldingen mee net als de motorrijders, behoudens de gevallen waarbij je niet alleen als eerste TP wilt komen. Dan ben je overigens wel minimaal hoofdagent. Agenten gaan eigenlijk alleen samen met een (als de personele bezetting het toelaat) hoofdagent op straat voor volledige noodhulp. Zo niet pas je je werkzaamheden er op aan. We hebben overigens meer hoofdagenten dan agenten in de BPZ dus dat levert niet veel problemen op.


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #16 Gepost op: 5 oktober 2011, 19:57:49
Zo begint het al aardig duidelijk te worden, ook hier eigen veiligheid eerst.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #17 Gepost op: 5 oktober 2011, 19:59:27
Regel nummer 1 in alles ;)


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #18 Gepost op: 5 oktober 2011, 20:03:26
Deze vraag is dus eigenlijk niet te stellen omdat het overal (nog) anders is geregeld. In onze regio rijd je solo gewoon alle meldingen mee net als de motorrijders, behoudens de gevallen waarbij je niet alleen als eerste TP wilt komen. Dan ben je overigens wel minimaal hoofdagent. Agenten gaan eigenlijk alleen samen met een (als de personele bezetting het toelaat) hoofdagent op straat voor volledige noodhulp. Zo niet pas je je werkzaamheden er op aan. We hebben overigens meer hoofdagenten dan agenten in de BPZ dus dat levert niet veel problemen op.

En ook daar zijn weer verschillen. In ZHZ mag je vanaf agent al EMS-er zijn. En inderdaad verschillend per korps/district/bureau/planner/persoon hoe daar mee omgegaan wordt. En zo zijn er nog wel meer verschillen op te noemen. Als er bijv. een oneven aantal mensen staan ingeroosterd hebben wij bijv. EMS burgerauto/biker en/of motorrijder. De seniorsurveillant ( soort ploegbrigadier ) rijdt hier vrijwel altijd alleen. In district 1 is dit voertuig 18-0115 of 18-0110.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #19 Gepost op: 5 oktober 2011, 20:04:58
In de VS rijdt men toch ook veel solo in 1 auto.  Tenminste als ik de filmpjes op tv mag geloven. Hoe zit dat dan? En is dat te vergelijken met een Nederlandse situatie waarin solo zou worden gesurveilleerd?

Volgensmij rijden (bijna) alle agenten in de VS solo.