GRIP 2 Zeer grote brand (bedrijfspand) Westvlietweg - Den Haag 06-10-2011

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (bedrijfspand) Westvlietweg - Den Haag 06-10-2011  (gelezen 27142 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 306
Ik vraag me alleen af of dit een echte explosie was, het doet me meer denken aan een Back-draft. ???
Leek inderdaad net een back-draft, ook omdat je het al lekker ziet opbouwen bij die bovenramen. Ja, en dan zit die er aan te komen als je wat minder geluk hebt, Gelukkig zijn er geen zwaar gewonden gevallen en laten we hopen dat de 2 brandweerlieden er weer snel bovenop zijn ;)


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Als ik als leek naar de foto's en het filmpje kijk bij regio15 dan valt mij op dat de hoogwerker er niet alleen dichtbij staat maar ook de windrichting is niet bevorderlijk voor de mensen daar aan het werk.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Citaat
Leek inderdaad net een back-draft, ook omdat je het al lekker ziet opbouwen bij die bovenramen
Backdraft ;D ;D Je bedoeldt zeker de film.  8) Backdraft ontstaat door gebrek aan zuurstof, en daar lijkt bij deze brand geen sprake van. Dus gewoon een drukhouder/gasfles o.i.d. die door de temperatuur ontploft.
Hier een voorbeeld van een rookgasexplosie,
Citaat
http://www.clipsyndicate.com/video/playlist/8178/2899585
oftwel opgesloten brandbare rookgassen die plotseling ontsteken, doordat ze in contact komen met een ontstekingsbron.
Citaat
Ik vraag me alleen af of dit een echte explosie was, het doet me meer denken aan een Back-draft.
@Peter, ik had van jou meer vakkennis verwacht.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
.@Peter, ik had van jou meer vakkennis verwacht.
Mnja dat weet ik, maar ik had voor en gasfles of derg een grote klap verwacht. De laatste keer dat ik een exploderende gasfles zag zat daar beduidend meer druk achter ;)


trancefreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 906
p2kflex
20:46:15 06-10-11GROUP-2A1 2495AA 72 Westvlietweg 72 GV terug naar grip 0
1500014BRW Veiligheidsregio Haaglanden (Hoofd Meldkamer)
1500046BRW Veiligheidsregio Haaglanden (CaCo - Calamiteiten Coördinator)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Zoooo, wat een inzet zeg. En dan al helemaal dat waterkanon op 3:53. Als je die straal toch recht in je bats krijgt.  :-\

Zowat goed nieuws dat er 'slechts' 2 gewonden zijn en dat er geen materiaal beschadigd is.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Pizzaman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 453
Zoooo, wat een inzet zeg. En dan al helemaal dat waterkanon op 3:53. Als je die straal toch recht in je bats krijgt.  :-\

Zowat goed nieuws dat er 'slechts' 2 gewonden zijn en dat er geen materiaal beschadigd is.

Die twee brandweermannen die hem bedienen en de controle kwijtraken mogen ook van geluk spreken. Als een van die mannen dat kanon tegen zijn hoofd/lichaam geslingerd had gekregen dan was het niet best geweest...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Het is een hoog slapstick gehalte, als je beide filmpjes van regio15 bekijkt ... Zowel het gedeelte met het kanon wat gaat stuiteren, de bevelvoerder die daarbij wil gaan helpen, een van de manschappen die snel de auto in springt om niet nat te worden en de brandweerman die bij het aanleggen van het watertransport op de slang gaat staan om hem tegen te houden  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
Den Haag - Rond 17.30 uur begon er een brand in een winkelpand aan de Westvlietweg in Den Haag waar kristal en lampen werden verkocht.

Langs het bedrijventerrein waar het gebouw stond loopt de A12 en een spoor. Deze werden afgesloten vanwege de rookontwikkeling. Inmiddels mag het trein- en autoverkeer weer verder rijden.

De brandweer ontruimde de omgeving in verband met instortingsgevaar. Met verschillende eenheden van de brandweer is voorkomen dat de brand oversloeg naar panden in de buurt.

Er zijn gewonden gevallen.

Bron: Blik op Nieuws.nl
Harlingen, wereldstad! <3


Pizzaman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 453
Den Haag - Rond 17.30 uur begon er een brand in een winkelpand aan de Westvlietweg in Den Haag waar kristal en lampen werden verkocht.

Langs het bedrijventerrein waar het gebouw stond loopt de A12 en een spoor. Deze werden afgesloten vanwege de rookontwikkeling. Inmiddels mag het trein- en autoverkeer weer verder rijden.

De brandweer ontruimde de omgeving in verband met instortingsgevaar. Met verschillende eenheden van de brandweer is voorkomen dat de brand oversloeg naar panden in de buurt.

Er zijn gewonden gevallen.

Bron: Blik op Nieuws.nl

Nu weer niet?