Discussie nav filmpje van aanhouding wildplassers

Auteur Topic: Discussie nav filmpje van aanhouding wildplassers  (gelezen 9191 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Gepost op: 4 oktober 2011, 22:35:32
nou tijd voor discussie:
Politie agent slaat wildplassert

door Apadjekk op 4 okt 2011
Tijdens Leids Ontzet krijgen 2 wildplassers het aan de stok met 2 agenten.


Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #1 Gepost op: 4 oktober 2011, 22:40:47
Ik als leek zijnde denk...

Moeilijk te oordelen. Ook niet duidelijk wat er aan vooraf gaat.
Wat ik zie is iemand die zich weg draait van een politie auto die vervolgens niet voldoet aan de vordering van de agent.
Ik ben sowieso van mening dat de politie wel eens wat harder op mag treden.
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2 Gepost op: 4 oktober 2011, 22:48:03
Titel van het youtube filmpje klopt niet...

 "Politie agent slaat wildplassert" moet volgens mij zijn "wildplassert verzet zich met geweld tegen aanhouding politie"  ^-^
Samen sterk in de hulpverlening!


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #3 Gepost op: 4 oktober 2011, 22:50:35
Titel van het youtube filmpje klopt niet...
Nou, feitelijk staan er geen onjuistheden in de titel. Al met al een lastige casus om wat over te zeggen. Ik persoonlijk had waarschijnlijk iets anders gedaan maar ik begrijp de collega ook wel. Al had ik wat eerder geprobeerd om te gaan boeien. Ook vervelend dat een vriendin (?) van de verdachte zich er tussen stort....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #4 Gepost op: 4 oktober 2011, 22:50:45
Ik zie hier ook geen problemen in eigenlijk. Persoon luistert niet, krijgt een klap
en luistert dan wel. Vrouw komt tussen beide , agent dreigt "moet ik u ook slaan"
, vrouw luistert niet, collega sleurt vrouw mee en persoon waarmee het begon in
het filmpje word weer vast gezet om verder te gaan met de aanhouding.

proposioneel en subsidiar gebruik van geweld.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #5 Gepost op: 4 oktober 2011, 22:52:43
Wat ik zie als leek...  ;)

Ik zie een persoon die zich beweegt richting agent met een waarschijnlijk agressieve houding.
Agent reageert direct door bevel "omdraaien" te geven. Daarna meteen een slag uitdeelt omdat verdachte zich niet meteen omdraait. De vrouw die erbij komt neemt een dreigende houding aan en wordt volgens mij gepepperd.
Daarna gaat zij door maar de agent richt zich meer op de verdachte tegen de auto. Die krijgt nog een paar klappen (ik zie een knuppel of maglite in de handen van de agent)

Even later lijkt de situatie onder controle en is de agent rustig in gesprek met de verdachte.

Ook ik ken de situatie niet maar gezien het volk wat op straat is en de kennelijke noodzaak om deze inzet te plegen niets mis mee.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #6 Gepost op: 4 oktober 2011, 22:56:15
Ik vraag me alleen af waarom hij niet gaat boeien..... Hij staat 30 seconden ogenschijnlijk vrij weinig te doen. Hoe eerder zo'n figuur geboeid is hoe minder hij kan doen. Dat wekt bij mij de vraag of hij mogelijk de andere verdachte geboeid heeft of niet (meer) in het bezit is van zijn handboeien.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #7 Gepost op: 4 oktober 2011, 22:57:54
proposioneel en subsidiar gebruik van geweld.

Termen die ook in het strafrecht -dwangmiddelen- hot items zijn; echter proportioneel en subsidiair googelt voor de mensen die wat minder bekend met deze termen zijn wat makkelijker ;)

Overigens niet aanvallend bedoeld, maar ik kan me voorstellen dat er bij sommige forumleden wat vraagtekens verschijnen als ze deze termen zien.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #8 Gepost op: 4 oktober 2011, 22:58:54
Titel van het youtube filmpje klopt niet...

 "Politie agent slaat wildplassert" moet volgens mij zijn "wildplassert verzet zich met geweld tegen aanhouding politie"  ^-^

En zijn vriendin helpt daar vrolijk bij mee.....  ::) Overigens wordt er pepperspray gebruikt door de agent tegen de man die tegen de auto staat volgens mij. Je ziet 'm in zijn ogen wrijven en zo en na de pepperspray is zijn verzet gebroken.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #9 Gepost op: 4 oktober 2011, 23:00:00
En zijn vriendin helpt daar vrolijk bij mee.....  ::) Overigens wordt er pepperspray gebruikt door de agent volgens mij.

Iedergeval er word pepperspray getrokken.