Discussie nav filmpje van aanhouding wildplassers

Auteur Topic: Discussie nav filmpje van aanhouding wildplassers  (gelezen 9189 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #10 Gepost op: 4 oktober 2011, 23:01:36
Iedergeval er word pepperspray getrokken.

Mijn posting heb ik aangepast terwijl jij jouw reactie aan het plaatsen was :)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #11 Gepost op: 4 oktober 2011, 23:09:03
(ik zie een knuppel of maglite in de handen van de agent)
Is inderdaad en knuppel

Ik vraag me alleen af waarom hij niet gaat boeien..... Hij staat 30 seconden ogenschijnlijk vrij weinig te doen. Hoe eerder zo'n figuur geboeid is hoe minder hij kan doen. Dat wekt bij mij de vraag of hij mogelijk de andere verdachte geboeid heeft of niet (meer) in het bezit is van zijn handboeien.
Hij heeft zijn boeien nog bijzich (die hangen naar beneden bij zijn linkerbeen), wat ik denk is dat
hij wacht tot zijn collega de geboeide verdachte en vrouw onder controle heeft voordat hij gaat
boeien. Je ziet namelijk op een gegeven moment de collega met de vrouw wegduiken achter de auto
en af en toe een hoofd erboven uit komen.

Termen die ook in het strafrecht -dwangmiddelen- hot items zijn; echter proportioneel en subsidiair googelt voor de mensen die wat minder bekend met deze termen zijn wat makkelijker ;)

Overigens niet aanvallend bedoeld, maar ik kan me voorstellen dat er bij sommige forumleden wat vraagtekens verschijnen als ze deze termen zien.
non taken

En zijn vriendin helpt daar vrolijk bij mee.....  ::) Overigens wordt er pepperspray gebruikt door de agent tegen de man die tegen de auto staat volgens mij. Je ziet 'm in zijn ogen wrijven en zo en na de pepperspray is zijn verzet gebroken.
Die kreeg volgens mij wat rest spray van zijn vriendin in zijn ogen. Die kreeg wel een volle laag
maar ging ondertussen gewoon verder met waar ze mee bezig was. Of die heeft een hoge pijngrens
of die is ongevoellig voor de pepper.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #12 Gepost op: 4 oktober 2011, 23:09:30
filmpje begint eigenlijk te laat....   maar op commando omdraaien en slaan zit nog geen seconde tussen..

iemand in beschonken staat zal nooit zo snel kunnen reageren.. lol

Persoonlijk vindt ik het slaan overbodig in zover dit hierop te zien is maar goed, weet niet wat er vooraf ging.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 4 oktober 2011, 23:14:04
Niks mis mee, moet je maar gewoon doen en dat vrouwtje moet ook normaal doen.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #14 Gepost op: 4 oktober 2011, 23:20:32
filmpje begint eigenlijk te laat....   maar op commando omdraaien en slaan zit nog geen seconde tussen..

iemand in beschonken staat zal nooit zo snel kunnen reageren.. lol

Persoonlijk vindt ik het slaan overbodig in zover dit hierop te zien is maar goed, weet niet wat er vooraf ging.

Ik zal even een citaat van iemand anders gebruiken....  ;)
"Het zal niet vanwege zijn zweetvoeten zijn".
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 5 oktober 2011, 00:52:03
Tsja, ik heb nog nooit mijn wapenstok gebruikt in een dergelijke situatie en als ik de beelden zie heeft dat ook weinig meerwaarde gehad.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #16 Gepost op: 5 oktober 2011, 01:01:18
Tsja, ik heb nog nooit mijn wapenstok gebruikt in een dergelijke situatie en als ik de beelden zie heeft dat ook weinig meerwaarde gehad.

Nee, das mijn mening ook. Pepperspray is veel effectiever. Mijn verbaasd de klap met de wapenstok in het gezicht van de verdachte nog al....

Ik heb ook meer het idee dat de verdachte een beetje dizzy is van de klap in het gezicht van de wapenstok dan dat er pepperspray is gebruikt....


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #17 Gepost op: 5 oktober 2011, 19:27:03
Nee, das mijn mening ook. Pepperspray is veel effectiever. Mijn verbaasd de klap met de wapenstok in het gezicht van de verdachte nog al....

Ik heb ook meer het idee dat de verdachte een beetje dizzy is van de klap in het gezicht van de wapenstok dan dat er pepperspray is gebruikt....

Daar zijn de meningen over verdeeld, ik heb mijn wapenstok al een aantal keren gebruikt en dat blijkt vaker effectiever te zijn dan het gebruik van pepperspray....


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #18 Gepost op: 5 oktober 2011, 19:37:11
Daar zijn de meningen over verdeeld, ik heb mijn wapenstok al een aantal keren gebruikt en dat blijkt vaker effectiever te zijn dan het gebruik van pepperspray....

Ja maar volgens mij leer je om op andere plekken te slaan dan in het gezicht :-X En ik zie de wapenstok toch echt 2 x in het gezicht van de verdachte. :-\


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #19 Gepost op: 5 oktober 2011, 20:04:04
Ja maar volgens mij leer je om op andere plekken te slaan dan in het gezicht :-X En ik zie de wapenstok toch echt 2 x in het gezicht van de verdachte. :-\
Dat heb je mij ook niet horen zeggen/zien typen ;)