Dank voor jullie reactie en mening mannen
Voor mij spreekt het voor zich dat je jezelf wel even kenbaar moet maken voordat je gaat optreden o.a. om te voorkomen dat je zelf een terechte hengst krijgt op dat moment want de gedacht dat men je ziet als iemand die de VD komt helpen ontzetten is natuurlijk aanwezig.
Een simpel
Agent ik assisteer je of
Agent je hebt hierbij hulp is voldoende in mijn ogen als je in burger bent.
Mensen op afstand houden is in het geval wat we nu zien in 1e aanleg niet nodig maar kan altijd handig zijn.
Mocht het nodig zijn om mensen op afstand te houden die echt opdringerig zijn of opstandig zou ik het wel fijn vinden als ik
op dat moment hondengeleider zou zijn. Maakt het net iets makkelijker en kan je de vrije ruimte wat groter maken.
Blijft de vraag over moet je dan ook gelijk tegen in dit geval de vrouw zeggen waarvoor ze is aangehouden of zou de agent
die je op dat moment ondersteund haar dat terloops aanzeggen.
U bent aangehouden i.v.m.:1 Misdrijven tegen het openbaar gezag Art 184
2 Openlijke geweldpleging Art 141
3 Mishandeling Art 300
4 Welk Artikel zou jij er op los laten ?
@dielangemotormuis,
Ik vind het ook een terechte reactie van jou "assistent" dat hij zegt het is toch mijn burgerplicht.
Zouden meer mensen moeten doen zolang je zelf geen gevaar loopt ben ik ook van mening dat je moet kunnen ingrijpen.
De meeste mensen willen een veiligere samenleving en daar mag je best je steentje aan bijdragen vind ik.
En later zal de (H)OVJ wel toetsen of de aanhouding rechtmatig was iets waar ik me op dat moment ook geen zorgen over zou maken.