Discussie nav filmpje van aanhouding wildplassers

Auteur Topic: Discussie nav filmpje van aanhouding wildplassers  (gelezen 9192 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #50 Gepost op: 11 oktober 2011, 18:15:11
Als ze de noodknop op de porto indrukken krijgen ze toch al "assistentie collega"?
Waarom moet je dan als toeschouwer nog 112 bellen?
Lijkt mij dat je dit eerst kort overlegd met de agenten ter plaatse.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #51 Gepost op: 11 oktober 2011, 18:53:29
Waarom moet je dan als toeschouwer nog 112 bellen?

Om je eigen in te dekken   want je bent verplicht om hulp te verlenen en dat heb je dan bij deze gedaan  >:D    >:D  
98uiye            98uiye                     98uiye


Lijkt mij dat je dit eerst kort overlegd met de agenten ter plaatse.

Overleggen lijkt me wat lastig als de agenten druk zijn met "een robbertje vechten"      

Als ze de noodknop op de porto indrukken krijgen ze toch al "assistentie collega"?

Dan moeten ze wel de knop in kunnen drukken.......ze hebben de handen vol aan  en ff loslaten lijkt mij niet echt handig

Maar ga je er dan vanuit dat ze de knop wel ingedrukt hebben?
En zo wat als dit idd wel gebeurt is, dan komt de melding nog een keer binnen,  beter 2x, 3x of 6x  dan geen keer omdat men er vanuit ging dat....het knopje van de porto wel ingedrukt werd door de agenten zelf.....


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #52 Gepost op: 11 oktober 2011, 19:10:18
@Kusje

Zou je je een keer kunnen voorstellen?
Ik heb gezocht maar kan nergens vinden wie je bent, welke functie je hebt of hoe oud je bent.

Wel zie ik dat je al sinds 2008 lid bent.

_____

Even terugkomend op je antwoorden.

Als iedere toeschouwer 112 gaat bellen dan wordt men daar niet vrolijk van denk ik.
Het overleggen met een agent kan heel kort zijn. Stel hem kortweg de vraag "Wil je dat ik assistentie aanvraag?"
Dat is kort overleg wat ik bedoel.
Ik ga er inderdaad vanuit dat als een agent assistentie wil dat hij dit zelf aanvraagt (via de porto of omstanders).
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #53 Gepost op: 11 oktober 2011, 19:30:47
Als ze de noodknop op de porto indrukken krijgen ze toch al "assistentie collega"?

Tijdje terug: een collega is tijdens de horeca dienst aan het werk. Hij staat wat te praten met iemand en ziet wat gebeuren. Hij stapt er even op af. Er stonden nog 2 collega's nu in totaal misschien 25 meter verderop. Voordat hij het doorheeft ligt hij op de grond, wordt geslagen en geschopt en kan totaal niet meer bij de noodknop komen. Hij roept nog wat maar door een draadbreuk reageert het oortje niet meer. Een omstander, die de collega's niet gezien had, belt 112 en binnen een paar seconden kan de collega ontzet worden. Collega's 25 meter verderop hebben niets gemerkt tot de meldkamer ze opriep.

Bij twijfel: altijd bellen. Dat geld ook voor ongevallen enzovoort. Liever 10 meldingen te veel dan geen enkele melding. Want dat gebeurd ook nog altijd.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #54 Gepost op: 11 oktober 2011, 20:08:48
Tijdje terug: een collega is tijdens de horeca dienst aan het werk. Hij staat wat te praten met iemand en ziet wat gebeuren. Hij stapt er even op af. Er stonden nog 2 collega's nu in totaal misschien 25 meter verderop. Voordat hij het doorheeft ligt hij op de grond, wordt geslagen en geschopt en kan totaal niet meer bij de noodknop komen. Hij roept nog wat maar door een draadbreuk reageert het oortje niet meer. Een omstander, die de collega's niet gezien had, belt 112 en binnen een paar seconden kan de collega ontzet worden. Collega's 25 meter verderop hebben niets gemerkt tot de meldkamer ze opriep.

Bij twijfel: altijd bellen. Dat geld ook voor ongevallen enzovoort. Liever 10 meldingen te veel dan geen enkele melding. Want dat gebeurd ook nog altijd.

Heftig, DiNozzo.
Als je het verhaal leest dan is het inderdaad nooit verkeerd om de meldkamer (112) hiervoor te bellen.
Maar dat zijn wel de uitzonderingen denk ik op de regel.
Zo kan ik me nog iets herinneren van vorige winter. Ik geloof dat het op de N36 was. Gladde bermen, auto in de sloot. Een politiewagen ter plaatse met zoals ik het zag 1 agent. Deze was bezig met stabilisatie van het slachtoffer die uit de auto was en in de berm lag. Ik zat te twijfelen om 112 te bellen, ik zag geen 2e agent. Toen ik met mijn mobieltje in de aanslag zat zag ik in de verte een ambulance naderen. Toen maar besloten om de telefoon weer weg te leggen.
Achteraf bekeken was het misschien toch verstandiger om te bellen? (ik ben niet gestopt, dat was me te gevaarlijk)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #55 Gepost op: 11 oktober 2011, 20:11:41
@Kusje

Zou je je een keer kunnen voorstellen?
Ik heb gezocht maar kan nergens vinden wie je bent, welke functie je hebt of hoe oud je bent.

Wel zie ik dat je al sinds 2008 lid bent.


In het verleden ook wel bekend als Fanny...

Ik heb al tig maal aangegeven dat je niet zomaar je naam moet kunnen veranderen, maarja  :-X


Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #56 Gepost op: 11 oktober 2011, 21:25:23
Heb alweer een aantal jaren terug zoiets meegemaakt in Haarlem,
stonden een paar (4/5) jochies ("type bontkraagje") behoorlijk vervelend te doen tegen twee agenten, werden gesommeerd op te hoepelen maar deden dit niet, maar binnen drie tellen waren het er meer dan 20. die echt de overhand hadden, toen zijn we er met een aantal "langharig-tuig" toch maar even tussen gestapt. Assistentie o.a. met honden was er zeer snel en ruim aanwezig. Er zijn er toen aardig wat in de busjes verdwenen.
de kleine interventie werd wel gewaardeerd.

Daarna weer rustig verder op het terras met een biertje.

GreetZ,
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.


vlinder

  • HAP Politie Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #57 Gepost op: 12 oktober 2011, 10:42:25
Als ik een situatie kom dat ik in nood ben zou ik blij zijn  als een omstander 112 belt... Gevraagd of ongevraagd, liever een keer te veel dan een keer te weinig. Dus ik zeg gewoon doen....

Nu heb ik wel een voordeel deel dat ik voornamelijk in een horecagebied rondloop waar portiers altijd bereid zijn om te ondersteunen!