Politiehond niet in voertuig willen i.v.m allergie

Auteur Topic: Politiehond niet in voertuig willen i.v.m allergie  (gelezen 9092 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #20 Gepost op: 6 oktober 2011, 22:18:00
In het filmpje zag ik dat de Audi (mooie auto) onderzocht werd door de speurneus.
Wat ik me afvroeg... er werd niets gevonden en er bleek niets aan de hand te zijn.
Bij het onderzoeken van de kofferruimte ging de hond even met zijn nageltjes over de achterbumper.
Als hierdoor schade ontstaan is wie gaat dat dan betalen?
ligt er aan of er echt wat gevonden is anders ga je denk met een schade forumulier naar huis ::) 98uiye

ps. dit zeg ik als leek
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #21 Gepost op: 6 oktober 2011, 22:18:55
Je kan het vragen, hij mag er alleen in als die zijn sokken aan doet! :D
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #22 Gepost op: 6 oktober 2011, 22:20:07
Je kan het vragen, hij mag er alleen in als die zijn sokken aan doet! :D

Als die hond tegen zweetvoeten kan mag hij mijn sokken aan!!  ;D
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 6 oktober 2011, 22:23:35


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #24 Gepost op: 6 oktober 2011, 22:53:13
Dit is wel een leuk topic ook omdat het aan onze honden raakt. Nu is het volgens
de ADW heel makkelijk, wij mogen alle middelen gebruiken bij een controle die wij
willen gebruiken. Dit betekend dat wij schroevendraaiers, lampen, (snake)camera's, honden
en noem maar op wat er als controle middelen beschikbaar zijn. Tuurlijk houden wij
wel rekening (zover dat mogelijk is) met de zwaarte en waarvoor we het middel
in zetten. Zo zullen wij niet zomaar auto's, vliegtuigen of vaartuigen los gaan schroeven
als er geen aanleiding voor is. En als die er wel is houden wij het bij de makkelijke
knopjes die wij zelf openen. Als het dusdanig geschroefd of veranderd is of en bepaalde
technische kennis voor nodig is om erbij te kunnen laten wij dit technischi doen.

Wat de hond betreft, die moet dus toegelaten worden. Hier zijn al leuke aanvaring geweest
op schiphol met bemanningen die dit niet wilde. In vrachtwagens of op boten wil dit nog wel
eens problemen geven aangezien sommige chauffeurs en bemanningen de cabine's dusdanig
in orde willen houden dat je echt letterlijk van de vloer kan eten. Als wij deze gaan controleren
word ons dan ook gevraagd om de schoenen uit te doen, maar ook of de hond dan sokjes
wil dragen. Dit is wat ons betreft dan ook niet zo'n probleem.

En daarnaast alles staat of valt hoe de persoon in kwestie zelf is. Als hij al uit de auto komt
stierend en vloekend en niet op houd zal er minder rekening met hem worden gehouden dan waneer
de persoon ons vriendelijk te woord staat en ons laat uitpraten wat we doen etc.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #25 Gepost op: 7 oktober 2011, 09:25:49
Als je echt hyper alergisch bent voor honden (en dan waarschijnlijk ook andere dieren) dat het verder gaat dan jeuk en het bijvoorbeeld direct op je luchtwegen slaat (vriend van me heeft dat met pinda's, een pot pindakaas in de buurt en hij begint al te piepen) zou ik een medische verklaring aan je huisarts vragen en die altijd bij je rijbewijs houden.

Dit zal alleen helpen bij een "standaard"controle, maar houdt meteen op als je door gedrag genoeg reden geeft om je auto te laten besnuffelen.

my two cents.

GreetZ,
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #26 Gepost op: 7 oktober 2011, 13:27:40
Er mag (zoals eerder al aangegeven) niet zomaar een politiehond op zoek naar drugs worden los gelaten in je auto, daarvoor moet een reden zijn. Als die reden er dan is, dan heeft die verklaring van je huisarts ook geen zin.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 7 oktober 2011, 14:03:49
Nu hopen dat die hond niet tegen je aanrijdt ;D
=======================================
Vrouw overlijdt na seks met hond

LIMERICK -  Een 43-jarige vrouw is overleden nadat zij seks had gehad met een hond. De allergische reactie die ze hierdoor kreeg, werd de moeder van vier kinderen fataal.

De Ier Sean McDonnell (57), die zijn Duitse herder in oktober 2008 dwong om seks te hebben met de vrouw, moet hiervoor in Ierland terechtstaan. De man werd onlangs in Limerick gearresteerd en riskeert een levenslange straf.
De twee kenden elkaar, volgens Ierse media, van een online fetisj chatroom. Ze spraken in het echt af om de bizarre act uit te voeren. De vrouw overleed een paar uur later aan een allergische reactie, die te vergelijken is met een pinda-allergie.

Bron: telegraaf


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #28 Gepost op: 7 oktober 2011, 23:43:35
Dit is wel een leuk topic ook omdat het aan onze honden raakt. Nu is het volgens
de ADW heel makkelijk, wij mogen alle middelen gebruiken bij een controle die wij
willen gebruiken. Dit betekend dat wij schroevendraaiers, lampen, (snake)camera's, honden
en noem maar op wat er als controle middelen beschikbaar zijn. Tuurlijk houden wij
wel rekening (zover dat mogelijk is) met de zwaarte en waarvoor we het middel
in zetten. Zo zullen wij niet zomaar auto's, vliegtuigen of vaartuigen los gaan schroeven
als er geen aanleiding voor is. En als die er wel is houden wij het bij de makkelijke
knopjes die wij zelf openen. Als het dusdanig geschroefd of veranderd is of en bepaalde
technische kennis voor nodig is om erbij te kunnen laten wij dit technischi doen.

Wat de hond betreft, die moet dus toegelaten worden. Hier zijn al leuke aanvaring geweest
op schiphol met bemanningen die dit niet wilde. In vrachtwagens of op boten wil dit nog wel
eens problemen geven aangezien sommige chauffeurs en bemanningen de cabine's dusdanig
in orde willen houden dat je echt letterlijk van de vloer kan eten. Als wij deze gaan controleren
word ons dan ook gevraagd om de schoenen uit te doen, maar ook of de hond dan sokjes
wil dragen. Dit is wat ons betreft dan ook niet zo'n probleem.
En daarnaast alles staat of valt hoe de persoon in kwestie zelf is. Als hij al uit de auto komt
stierend en vloekend en niet op houd zal er minder rekening met hem worden gehouden dan waneer
de persoon ons vriendelijk te woord staat en ons laat uitpraten wat we doen etc.

Hiervoor heb ik de OvJ laten bellen omdat ik op dat moment een nichtje bij mij had die totaal niet tegen de huidschilvers van dieren kan. Ook de Douane mag dit niet bij aantoonbare allergie. Ik heb het toen wel op een deal gegooid en mijn nichtje op kosten van de douane naar huis laten brengen. De douane heeft niets gevonden maar ze mogen het niet altijd. Misschien kun je het nazoeken maar ik weet tozelfs de datum nog omdat het haar verjaardag was 02-08-1997, te Hazeldonk.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #29 Gepost op: 7 oktober 2011, 23:50:53
Er mag (zoals eerder al aangegeven) niet zomaar een politiehond op zoek naar drugs worden los gelaten in je auto, daarvoor moet een reden zijn. Als die reden er dan is, dan heeft die verklaring van je huisarts ook geen zin.

Heeft misschien geen zin om de hond uit je auto te houden, maar kan misschien wel helpen om  m verder uit de buurt te houden. Misschien kan je als er niets gevonden word dan nog op enig begrip van betrokken agenten rekenen.

Alternatief is natuurlijk aanbieden dat ze je wagen voor onderzoek afslepen, na onderzoek (door hond) professioneel laten reinigen, en je vervangend vervoer aanbieden.  098uo

Maar als je reactie zo heftig is op honden kan het wel meegenomen worden in de overweging lijkt me.

GreetZ,
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.