Overigens, bij nader inzien van de eerste melding:
13:09:35 07-10-11 GROUP-1 Prio 1 MIDDELSTEGRACHT 2 LDN Wegvervoer aanrijding letsel (beknelling licht) hulpverlening) 66593 66580 66731
Waarschijnlijk is een deel van de tekst dan weggevallen (Middel..).
De feiten die we kennen;
Gealarmeerd;
1X TS
1X HV
1X OvD
Is Klein HV.
Er is vanuit de brandweer niet (zichtbaar) gealarmeerd voor Middelhulpverlening. En kennelijk is er op foto's ook geen 2e TS te zien. Alle indicaties wijzen vooralsnog richting Klein HV.
Op basis van een politiealarmering gaat iedereen er nu vanuit dat het een MiddelHV is geweest, omdat dat in díe alarmering te lezen is. Maar, wanneer er werkelijk opgeschaald wordt naar Middelhulpverlening (vanuit de brandweer, vanuit wie anders?) dan moet dat érgens zichtbaar zijn. Ik heb het niet gezien. Niet op m'n eigen pager en niet op de diverse monitorsites.
Feitelijk vind ik het de discussie niet echt waard, want in mijn ogen is er vanuit de alarmcentrale uitstekend gealarmeerd. Het enige dat wat vreemd overkomt is, dat de burgemeester, de clustercommandant en de woordvoerder bij de KleinHV-melding direkt zijn meegepiept. Dat is niet standaard bij Klein HV, maar dan wel een prima inschatting van de centralist, waarschijnlijk alleen maar op basis van deze melding.