GRIP 2 Zeer grote brand (loods) en brandweerauto gekanteld Metaalweg - Venray 08-10-2011

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (loods) en brandweerauto gekanteld Metaalweg - Venray 08-10-2011  (gelezen 33734 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

André Welten

• Senior gebruiker
Aangezien het hier een bijzondere weggebruiker betrof( overheidsvoertuig met OGS ingeschakeld) lijkt me dit een criterium om VOA hierop in te zetten.

andre48

• Junior gebruiker
  • **
ik wil even reageren op het ongeval met dit voertuig wij hebben in rotterdam rijnmond sinds kort ook deze voertuigen en wat ons gelijk opviel was de hoogte van het chassis bij deze voertuigen het zijn 6x4 aangedreven voertuigen staan hoger op zijn banden vergeleken bij de oude serie daarbuiten zijn onze containers veel te hoog geworden om op dit voertuig te vervoeren niet goed nagedacht bij aanschaf we hebben dus containers die ruim aan de vier meter zitten ook erg handig om de stad door te komen mijn inziens moeten er langere en minder hoge containers op biza ik hoop dat er na dit ongeval een onderzoek komt naar deze voertuigen ik ga het zeker aanslingeren in ons korps

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
ik wil even reageren op het ongeval met dit voertuig wij hebben in rotterdam rijnmond sinds kort ook deze voertuigen en wat ons gelijk opviel was de hoogte van het chassis bij deze voertuigen het zijn 6x4 aangedreven voertuigen staan hoger op zijn banden vergeleken bij de oude serie daarbuiten zijn onze containers veel te hoog geworden om op dit voertuig te vervoeren niet goed nagedacht bij aanschaf we hebben dus containers die ruim aan de vier meter zitten ook erg handig om de stad door te komen mijn inziens moeten er langere en minder hoge containers op biza ik hoop dat er na dit ongeval een onderzoek komt naar deze voertuigen ik ga het zeker aanslingeren in ons korps
Ik denk dat  de korpsen die deze voertuigen al in bezit hebben, dit ongeval met intresse moeten gaan volgen. Deze voertuigen zijn nu zo ongeveer landelijk uitgelevert aan de regio,s, en de chauffeurs die erop rijden hebben zeker een aandachtspunt erbij. :-\

DennisVenemaFotografie

• Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
Ja dat was me duidelijk dat er indit geval wel letsel was ( hoef je nog niet te schreeuwen!)
Even voor de volledigheid van mijn kant, zover ik weet komt de voa niet bij enkelzijdige ongevallen met of zonder letsel  en ongevallen met meer dan 1 betrokken. Voertuig zonder letsel.

Schreeuwen?? Volgens mij kan dat niet als je een bericht typt, maargoed. Zie ook dat de vreselijk aardige redactie mijn reactie weer verwijderd heeft... mag ik nu eens weten waarom?? Meen toch echt dat ik niets verkeerds heb getypt?
DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl

112Rene

• Forum gebruiker
Beide slachtoffers van de gekantelde brandweerwagen zijn zondag ontslagen uit het ziekenhuis. Ze hebben op snij en schaafwonden na geen noemswaardig letsel.
Citaat
MAASBREE - Een brandweerwagen van het korps uit Helden is op weg naar de grote brand in Venray gekanteld. Dit gebeurde op de middenpeelweg t.h.v. McDonald`s in Maasbree. De brandweerwagen de HD661 vervoerde op dat moment het groot water transport.

Twee inzittenden zijn hierbij lichtgewond geraakt en uit voorzorg vervoerd naar het ziekenhuis in Venlo. Aanleiding van dit eenzijdige verkeersongeluk is op dit moment nog niet bekend.

[Update 16:38]
De twee brandweermensen die betrokken waren bij het ongeluk maken het naar omstandigheden goed,  maar blijven vannacht ter observatie in het ziekenhuis.

[Update 09-10-2011]
Beide slachtoffers van de gekantelde brandweerwagen zijn zondag ontslagen uit het ziekenhuis. Ze hebben op snij en schaafwonden na geen noemswaardig letsel.

www.112regiolimburg.nl

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Schreeuwen?? Volgens mij kan dat niet als je een bericht typt, maargoed. Zie ook dat de vreselijk aardige redactie mijn reactie weer verwijderd heeft... mag ik nu eens weten waarom?? Meen toch echt dat ik niets verkeerds heb getypt?

Jawel hoor. Even zo maar een citaat van de forumregels van het politieforum.
Een tekst die uit hoofdletters bestaat wordt meestal opgevat als schreeuwen! Zorg er dus voor dat je Caps-Lock uitstaat

Voor meer info is google your best friend!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Ik denk dat  de korpsen die deze voertuigen al in bezit hebben, dit ongeval met intresse moeten gaan volgen. Deze voertuigen zijn nu zo ongeveer landelijk uitgelevert aan de regio,s, en de chauffeurs die erop rijden hebben zeker een aandachtspunt erbij. :-\

Of wat denk je van de VRU 6x6 haakarmvoertuigen met watercontainers. Voorlopig staan de meeste voertuigen nog buiten dienst i.v.m. storingen, maar ik zag dat in ieder geval die van Amersfoort al in gebruik is. Je moet met 6 of 12 kuub water en zo'n hoog zwaartepunt ook ernstig voorzichtig de bocht omgaan wil je op de wielen blijven staan........
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Of wat denk je van de VRU 6x6 haakarmvoertuigen met watercontainers. Voorlopig staan de meeste voertuigen nog buiten dienst i.v.m. storingen, maar ik zag dat in ieder geval die van Amersfoort al in gebruik is. Je moet met 6 of 12 kuub water en zo'n hoog zwaartepunt ook ernstig voorzichtig de bocht omgaan wil je op de wielen blijven staan........
Ik zat hier gisteren al wel aan te denken ja. We kunnen er haast op gaan zitten wachten. :-\

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Vooral de 20 Kuubers bij de VRU die moet je echt afzetten en niet mee rijden, waarvan ik dacht dat dat wel de bedoeling is. met 20 kuub water kantelt tie zowat op een stoeprand geloof ik.  :P Laat staan als je het bos in wilt gaan.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Vooral de 20 Kuubers bij de VRU die moet je echt afzetten en niet mee rijden, waarvan ik dacht dat dat wel de bedoeling is. met 20 kuub water kantelt tie zowat op een stoeprand geloof ik.  :P Laat staan als je het bos in wilt gaan.

Die containers kunnen ook niet vol vervoerd worden. Die worden op een strategische plaats in het bos neergezet en daar (d.m.v. pendelen of WTS) gevuld...
Maar laten we weer on-topic gaan naar dit haakarmvoertuig ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding