Brand legt pand YMCA volledig in de as
08-10-2011 17:03
LEUSDEN - Een felle uitslaande brand heeft zaterdagmiddag het pand van YMCA aan de Paradijsweg volledig verwoest. De brand brak rond het middaguur uit. Ondanks de massale inzet van de brandweer kon pand met een rieten dak niet worden gered. Bij de brand zijn geen gewonden gevallen.
Voormalig eigenaar Rein van de Berg stond verslagen toe te kijken. ,,Iemand was bezig bij de toiletten. Diegene zag rook uit het dak komen en heeft alarm geslagen. Even later ging ook ons brandalarm af. Dat heeft twee minuten geloeid. Daarna viel de elektriciteit uit.
Maar alles is weg. Salvage komt de boel opruimen. Maandag is er crisisberaad over de toekomst. We willen wel doorgaan. De plekken waar de tenten hebben gestaan zijn ongeschonden. Alleen het gebouw is verloren gegaan", aldus Van de Berg die nog als vrijwilliger betrokken is bij het kamp.
Medewerkster Inge Sant stond met betraande ogen met de nog brandende resten van wat eens het YMCA-gebouw was. ,,Ik werk hier al vijf jaar. Ik heb het via via gehoord. Ik geloofde het eerst niet. We hebben nu niets meer. Alles is weg. Alleen de frames van de tenten zijn nog over."
Collega Rick Minderhoud vult aan: ,,Het is zo onwerkelijk als je dit ziet. We hebben vorige week het seizoen nog leuk afgesloten met zijn allen en alles naar binnen gebracht. Maar we willen begin volgend jaar weer open. Desnoods met noodunits."
Eigenaar Mario Scibelli was nog te geëmotioneerd om te reageren.
De oorzaak van de brand is nog niet bekend.
http://www.leusderkrant.nl/plaatsnamen/leusden/brand_legt_pand_ymca_volledig_in_de_as_17768801.html