Beveiliging tbs-kliniek faalt, vanavond begint een nieuw seizoen van Undercover in Nederland

Auteur Topic: Beveiliging tbs-kliniek faalt, vanavond begint een nieuw seizoen van Undercover in Nederland  (gelezen 1968 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Joey112Uden

• Junior gebruiker
  • **
Beveiliging tbs-kliniek faalt

Alberto Stegeman staat in de startbokken voor een nieuw seizoen van Undercover in Nederland. Hij begint met een schokkende onthulling. Dat is niet de eerste keer: Stegemans ontdekkingen sierden de afgelopen jaren vaak de voorpagina’s. Zo toonde hij een lek in de beveiliging op Schiphol en kwam hij zonder problemen paleis Noordeinde binnen met een nepbom.

Vuurwapens
Met deze zaak is dat niet anders. “De eerste uitzending gaat over de beveiliging van tbs-kliniek De Woenselse Poort in Eindhoven. De afgelopen maanden hebben we daar uitgebreid onderzoek naar gedaan. De beveiliging faalt. Zonder problemen kun je er vuurwapens en drugs naar binnen smokkelen.”

Gevaar
De afgelopen jaren kwamen de tbs-klinieken al vaak negatief in het nieuws. “Juist daarom zou je verwachten dat de beveiliging goed geregeld is. Ik ben nog steeds verbaasd en geschokt dat het zo gemakkelijk is. Dat zou natuurlijk niet mogen. Niet alleen lopen gedetineerden gevaar, ook behandelaars zijn niet veilig.”

Lek dichten
In Eindhoven zijn ze op moment van schrijven nog niet op de hoogte van de bevindingen. “Ik ben nu met de uitzending onder mijn arm onderweg naar de kliniek. Zo hebben ze nog de tijd om het lek te dichten voor de uitzending van zondag."

343 Forever in our Hearts Gone but not Forgotten

Dinges

• Senior gebruiker
Even een bronvermelding erbij?

Joey112Uden

• Junior gebruiker
  • **
343 Forever in our Hearts Gone but not Forgotten