Eens, maar het is natuurlijk lastig in te schatten hoe lang ze er al staan en wat de situatie was toen ze aankwamen.... Als je als eerste aankomt moet je de keuze maken. Voertuig op de vluchtstrook, of rijstrook twee afblokken. Blijkbaar heeft men hier gekozen voor het eerste. De brandweerauto is deze opstelling hoogstwaarschijnlijk gepasseerd toen ze aankwamen. (er vanuit gaande dat de politie er als eerste was.) Dan zou ik als chauffeur niet het risico nemen om mijn auto als enige op de rijbaan neer te zetten. Dan moet het maar even onhandig op de vluchtstrook terwijl 1 van de manschappen de politie verzoekt om rijstrook twee af te blokken.
Ik heb het filmpje nog eens bekeken, maar inderdaad dan had de TS beter op de vluchtstrook neer gezet kunnen worden, je kunt altijd vanaf de bermzijde je straal pakken om te gaan blussen. Iedereen in de berm zetten, en ervoor zorgen dat er een deugdelijke afzetting gaat komen.
En let wel, ik zie hier voor de brandweer zeer zeker ook leermomenten in. Bijvoorbeeld de collega brandweerman die met ademlucht om, zich bekommert om de bestuurder van de auto. Met de rug naar het verkeer toe, je wilt er niet aan denken wat er zou kunnen gebeuren als daar nog een auto op in was gereden..
Ik denk een goed filmpje voor de rijopleidingen van chaueffeurs van hulpverleningsvoertuigen, en lesmateriaal voor IM. Conclussie is zeer zeker dat iedereen hier van kan leren.