Auto ingereden op brandweerauto op A59 - Sprang-Capelle 09-10-2011

Auteur Topic: Auto ingereden op brandweerauto op A59 - Sprang-Capelle 09-10-2011  (gelezen 50722 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

mfrankena

• MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #90 Gepost op: 10 oktober 2011, 17:23:21
mooi karretje!
In Brussel hadden ze ook altijd een bestelwagen vd Brw met zo'n actieframe erop. Die reed standaard mee uit naar meldingen op de wegen daar.

Alles is al gezegd hier, maar goed: zo zie je maar weer....hoe serieus en belangrijk IM is, en alles gelukkig weer betrekkelijk goed afloopt.
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg

Vigilant

• Senior gebruiker
Reactie #91 Gepost op: 10 oktober 2011, 18:21:31
In Belgie stuurt men vaak een tankwagen mee als buffer. Bij een voertuigbrand heb je zo meteen véél extra water bij, en het voertuig vormt een buffer door zijn hoge gewicht.

Professor in fictie

• Forum gebruiker
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #92 Gepost op: 10 oktober 2011, 18:27:39
( FF generaliseren: Belgen mogen zich eigenlijk niet mengen in een topic over veilig werken op de snelweg want wat ik deze zondag voor de Kennedy tunnel meemaakte is hulpdienst onwaardig op vele vlakken :'( :'( )

Enfi laten we eens beginnen met alle voertuigen (die de mogelijk hebben) uit te rusten met een draaibare Traffic advisor op of in de auto. Daarnaast uitrusten met grote hoogwaardige vouwkegels (75 of 90cm verlicht), flouriserende kleding, en een duidelijke IM opleiding.

Dat kost allemaal wel centjes maar verhoogd zeerzeker de veiligheid. Want er wordt regelmatig fout gehandeld, en het gaat bijna dagelijks mis met schade en/of letsel. (Leest min. Opstelten mee?)
Freude am Fahren

erdebee

• EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
    • Erdebees website
Reactie #93 Gepost op: 10 oktober 2011, 18:31:37
( FF genaraliseren: Belgen mogen zich eigenlijk niet mengen in een topic over veilig werken op de snelweg want wat ik deze zondag voor de Kennedy tunnel meemaakte is hulpdienst onwaardig op vele vlakken :'( :'( )
??? Zo!! Nu tart je onze nieuwsgierigheid! Ik zeg: open een nieuw topic en vertel!  O0

TheBeast

• Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • BHV
Reactie #94 Gepost op: 10 oktober 2011, 23:02:32
buiten alles wat er al gezegd is wat hier fout is gegaan...

lijkt het nu dat de brandweer wagen nog aan het manouvreren was?

het blijft gissen maar misschien zag die hem daarom niet goed en/of verkeerd ingeschat...?

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #95 Gepost op: 11 oktober 2011, 08:36:37
het blijft gissen maar misschien zag die hem daarom niet goed en/of verkeerd ingeschat...?

feit blijft dat er rechts werd ingehaald  en
daarnaast moet de bestuurder in staat zijn/haar wagen tot stilstand te brengen, binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is  

hierover hoef je dus niet te gissen

mallemiering

• bevelvoerder, centralist MKB
  • Senior gebruiker
    • GMK Zaanstreek/Waterland
Reactie #96 Gepost op: 11 oktober 2011, 09:07:47
Ik zie hier toch een kleine verschuiving in de discussie. We gaan opeens uitrukken met HV's, PM's en tankwagens om onszelf te beveiligen. Uiteindelijk is het de verantwoordelijkheid van de politie, en het lijkt mij dat wij die als brandweer niet op hoeven te lossen.
Assumption is the mother of all fuck-ups

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #97 Gepost op: 11 oktober 2011, 09:39:52
Eigen veiligheid eerst.

Dat is toch het allereerste. En dus zul je dat - als een andere partij dat niet kan waarborgen - dus zelf moeten regelen.

whyllum

• BM, OW, BOT
  • Forum gebruiker
Reactie #98 Gepost op: 11 oktober 2011, 11:51:52
Ik zie hier toch een kleine verschuiving in de discussie. We gaan opeens uitrukken met HV's, PM's en tankwagens om onszelf te beveiligen. Uiteindelijk is het de verantwoordelijkheid van de politie, en het lijkt mij dat wij die als brandweer niet op hoeven te lossen.
Nee dat is zeker niet waar als je als eerste eenheid (ongeacht van welke hulpdienst) ter plaatse komt. Dan volg je de IM-richtlijn, en dat wordt nu idd uitgebreid besproken, met allerlei opties die je daar bij kunt bedenken. Dat het wellicht wat Off Topic raakt, dáár heb je misschien wel een punt  ;)

TheBeast

• Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • BHV
Reactie #99 Gepost op: 11 oktober 2011, 13:05:46
dan deze vragen..

wie is dan verantwoordelijk voor beveiliging? De politie van de VW bus? Die had op rijstrook 2 moeten staan..

Had de brandweer zelf moeten controleren (en misschien nog moeten wachten) of het veilig genoeg was om te werken?