De gehele melding nog eens rustig nagekeken als mede de reacties tot nu toe.
En ik kom tot de volgende conclusie.
Melding is A59 L Hmp 109,5 is als locatie opgegeven.
De politiebus staat t.h.v. na wat rekenwerk Hmp 109,550 dat is dus 50 meter voor plaats incident.
Even van het maximale uitgaande is het een 120 km/u weg dus had de politie moeten staan bij Hmp 109,6 en nog beter was
geweest nog iets naar achteren bij Hmp 109,650. Die ,650 staat niet op de borden maar is halverwege tussen 109,7 en 109,6 in.
Dit is op de foto van maps.google die ik erbij plaats 50 meter naar voren toe want de foto is bij Hmp 109,7 namelijk.
Kortom de politiewagen stond maar 50 meter voor het incident terwijl 120 meter had gemoeten in dit geval.
Maar omdat de weg iets wat naar beneden loopt met een licht naar links afbuigende weg had men beter bij Hmp 109,7 kunnen
gaan staan en ja daar vergroot je de afstand 100 meter mee maar dat is om het gezichtsveld te vergroten.
Vervolgens pak je de verkeerskegels en roadflares zodat je na elke kegel een flare neer kan leggen hierdoor kan je de kegel
afstand vergroten en ga je kegelen en omdat je een wat grote afstand hebt genomen verzoek je de bedrijfswagen die
met amber op de vlughtstrook staat ook in het IM vak plaats te nemen zodat als je kegels op zijn het verkeer niet gelijk
weer terug naar rechts komt.
En als hij kegels heeft ga je met zijn kegels verder met het uitlopen daarvan.
Hierdoor weet je zeker dat je een ruime afzetting hebt tot minimaal aan het plaats incident.
Normaal plaats je de kegels met 20 meter tussenruimte maar als je roadflare's kan gebruiken kan de afstand optrekken naar
30 meter tussenruimte denk ik en hierdoor kan je met weinig kegels meer afzetten.
Omdat een heldere foto niet lukte om te plaatsen hieronder de kort link zodat je de locatie A 59 L Hmp 109,7 kan zien.
Het einde van de geleiderail is Hmp 109,6 en daarna komt Hmp 109,5 plaats incident.
http://g.co/maps/u6cpm