In A-A zijn ze digitaal beschikbaar. Erg makkelijk en ze worden automatisch gemaild naar de juiste personen. Ook de terugkoppeling daar op is goed geregeld, ik krijg altijd een mail terug met de eventuele afloop van de zaak. ik gebruik het veel bij NL in buitenlands gekentekende auto, buitenlanders die hier langer verblijven en "vergeten" hun auto te importeren, etc.
Wat ik alleen altijd heb begrepen is dat de bewijslast erg moeilijk ligt bij misbruik van handelaarskentekens, tenzij het echt heel duidelijk is (slechts 1 plaat aanwezig, motorplaat op personenauto, etc.). Zo heb ik ooit melding gedaan van een plaat die gebruikt werd diep Zuid-Duitsland in. Er was dan ook wel geen staande houding, maar er werd mij verteld dat als de bestuurder maar verklaard dat hij een proefrit maakt, er al geen sprake meer kan zijn van vervolging. Dit omdat niet (goed) omschreven zou staan wat een proefrit is. Je kan namelijk best een proefrit van meerdere dagen maken, omdat je wilt weten hoe de auto zich houdt, hoe die in de bergen rijdt, bij hoge snelheid, met een caravan ervoor, met een skibox op het dak, de hele familie erin, etc.
Maar misschien kun jij meer vertellen, Customs?