GRIP 1 Groot waterongeval Jachthaven De Uitkijk Oud Loosdrechtsedijk - Loosdrecht 10-10-2011

Auteur Topic: GRIP 1 Groot waterongeval Jachthaven De Uitkijk Oud Loosdrechtsedijk - Loosdrecht 10-10-2011  (gelezen 7187 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Traumatische reanimatie op zich kan al reden zijn voor BOT. Een wat voorbarige conclusie dus.

riesbruins

• Forum gebruiker
Tenminste 1 slachtoffer overleden dus denk ik. Zie niet echt een andere reden waarom het BOT (brandweer opvang team) ingezet zou moeten worden.
Het inzetten van het BOT betekend niet automatisch dat er iemand overleden is. Een reanimatie is ook een legentime reden. Eigenlijk is elke reden een goede reden zo lang het maar uit de ploeg komt.
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel

KoenL

• http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
    • Koen Laureij Fotografie
Watersporters Loosdrechtse Plassen #Loosdrecht gevonden, worden op dit moment gereanimeerd. rtvu.nl/n/393818

Via Twitter RTVUtrecht
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Citaat
De 2 mannen die overboord waren geslagen in #loosdrecht zijn overleden. Heftige morgen.
Tweet van @DvanMiddelkoop (getuige) - http://twitter.com/DvanMiddelkoop/statuses/123331349426880512
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
p2kflex
11:48:44 10-10-11GROUP-1De 2 opvarenden op de Loosdrechtse Plassen zijn overleden. Politiebericht volgt in de middag.
0733404Politie Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (Persinfo)

Cobra4

• Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
Drenkelingen Loosdrecht overleden

Gepubliceerd op 10 oktober 11, 11:52 Laatst bijgewerkt op 10 oktober 11, 12:13
LOOSDRECHT - Op de Loosdrechtse Plassen zijn vanochtend twee mannen overleden nadat ze te water waren geraakt. Politie en brandweer begonnen een massale zoekactie. Nadat de mannen waren gevonden, zijn ze ruim een uur lang gereanimeerd maar dat mocht niet meer baten.

Dat meldt de politie. De mannen sloegen kort voor tien uur om met een bootje. De oorzaak van het ongeval is nog niet bekend. De hulpdiensten starten een zeer grote zoekactie (grip1). Rond kwart over elf werden de mannen gevonden, maar de hulp kwam te laat.

Bron: http://www.gooieneemlander.nl/article11779851.ece/Drenkelingen-Loosdrecht-overleden

Pizzaman

• Forum gebruiker
LOOSDRECHT - In Loosdrecht zijn maandagmorgen twee vissers om het leven gekomen. Hulpdiensten haalden het tweetal na een grote zoekactie uit het water en reanimatie heeft ze niet meer kunnen redden.

Burgemeester Martijn Smit van Wijdemeren zegt dat het om inwoners van zijn gemeente gaat. De mannen hadden volgens hem ruime ervaring op het water.

Rond 10.00 uur kreeg de politie een melding dat er een omgeslagen roeiboot op de Loosdrechtse Plassen dobberde. In de zoektocht naar de twee opvarenden werden onder meer brandweerduikers en een politiehelikopter ingezet.

Of de harde wind de boot heeft doen kapseizen ligt voor de hand, maar is nog niet bekend.

Foto: Menno Bausch

www.rtvutrecht.nl

Tom523

• Cameraman lokale omroep/Fotograaf
  • Junior gebruiker
  • **
Zie ik het goed dat er bij dezel melding zelfs iemand wordt opgeroepen voor "kinderopvang" ?

Neem aan dat dit bedoelt is voor kinderen van brandweerlieden die evt. alleen thuis zijn?

Klopt, meestal is dit bij vrijwillige korpsen zo. Geen idee of de kinderen dan verzameld worden ofzo.
Met vriendelijke groet,  Tom523

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Zie ik het goed dat er bij dezel melding zelfs iemand wordt opgeroepen voor "kinderopvang" ?

Neem aan dat dit bedoelt is voor kinderen van brandweerlieden die evt. alleen thuis zijn?
Inderdaad hebben ze het daar goed geregeld. Bij een inzet wordt deze oppas ook geallarmeerd. Die komen dan ook naar de kazerne, en die ontfermen zich over de kinders van de brandweermensen die opkomen. Zouden ze meer moeten doen, zou een hoop onderbezetting kunnen schelen op werkdagen. O0

erik 67

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Drenkeling was bekende palingvisser

LOOSDRECHT -  Een van de twee mannen die gisteren op de Loosdrechtse plassen is verdronken, is de 72-jarige palingvisser Jan van Wettum.

Hij was een bekendheid in de gemeente Wijdemeren. Van Wettum (72) was een autoriteit op het gebied van watersport en vissen. Hij mocht legaal vissen op paling.

„Vermoedelijk is dat hem ook fataal geworden. Hij is omgeslagen toen hij de fuiken controleerde op paling. Ongelooflijk tragisch”, stamelt dorpsgenoot Herbert Siesling.

Ook burgemeester Martijn Smit van de watergemeente Wijdemeren is aangeslagen. "Het verdriet is groot."

http://www.telegraaf.nl/binnenland/10703670/__Drenkeling_was_bekendheid__.html?p=15,1