Marechaussee mag drankrijder niet aanhouden

Auteur Topic: Marechaussee mag drankrijder niet aanhouden  (gelezen 8615 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 23 december 2004, 17:48:11

Vind het echt be-lachelijk dit!

Een paar van die stomme regeltjes zijn in dit land blijkbaar belangrijker dan 't aanpakken van dronken bestuurders.

En omdat ie gepakt is door de marechhaussee i.p.v. de politie krijgt ie vrijspraak ?!! alsof ie dus helemaal niks fout gedaan heeft.

Wat een onzin zeg, BAH!
Volgens mij is hij dus vrijgelaten omdat er dus fouten gemaakt waren in de pv. ;)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #11 Gepost op: 23 december 2004, 23:53:17

Volgens mij is hij dus vrijgelaten omdat er dus fouten gemaakt waren in de pv. ;)
Lezen is lastig..ik weet dat ik hele lappen tekst erop gezet heb, en ook niet de makkelijkste, zeker niet als je niet vaak in een wetboek kijkt...maar het komt er inderdaad op neer dat er in de verwoording van de aanleiding blijkbaar fouten zijn gemaakt, en dat daarom dus de collega's blijkbaar teruggefloten worden door de rechter...

Ligt dus niet aan de bevoegdheden, hoewel die wel aan een upgrade toe zijn, maar aan de papierwinkel...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #12 Gepost op: 24 december 2004, 16:38:07
Mij is verteld dat de Kmar de Algemene Opsporingsbevoegdheid heeft. Dit is overigens dezelfde bevoegdheid die de politie heeft.

Wel vreemd dat het binnen Haaglanden wel gebeurd en nog nooit iets over gehoord.... ???


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #13 Gepost op: 24 december 2004, 18:46:56
Mij is verteld dat de Kmar de Algemene Opsporingsbevoegdheid heeft. Dit is overigens dezelfde bevoegdheid die de politie heeft.

Wel vreemd dat het binnen Haaglanden wel gebeurd en nog nooit iets over gehoord.... ???
Ik werk in Amsterdam, en dar gebeurt het ook, en gaat het ook gewoon door....In dit geval zijn er fouten gemaakt, want in het PV moet wel goed omschreven worden wat de aanleiding was en dergelijke, omdat de bevoegdheid wel gekoppeld is aan de werkzaamheden...Bij beveiligingswerkzaamheden ben je ook niet bevoegd als wachtmeester..In de "vrije surveillance wel, maar dat wordt dan verwoordt als "bezig met de politietaak ten behoeve van de nederlandse en overige strijdkrachten...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #14 Gepost op: 24 december 2004, 19:02:42
echt weer de Nederlandse Wetgeving....zo krom als ik weet niet wat..... :-X


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #15 Gepost op: 24 december 2004, 20:46:33
echt weer de Nederlandse Wetgeving....zo krom als ik weet niet wat..... :-X
Volgens het WIS gaat het binnenkort rechtgetrokken worden, en wordt dan ook de wachtmeester Kmar 24 uur bevoegd, met dezelfde terughoudendheid qua regio als de politie nu heeft, en in principe alleen optreden indien in dienst...maar dan ben je iig waar en wanneer je ook maar ergens bent bevoegd....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #16 Gepost op: 24 december 2004, 22:36:02

Volgens het WIS gaat het binnenkort rechtgetrokken worden, en wordt dan ook de wachtmeester Kmar 24 uur bevoegd, met dezelfde terughoudendheid qua regio als de politie nu heeft, en in principe alleen optreden indien in dienst...maar dan ben je iig waar en wanneer je ook maar ergens bent bevoegd....

euuuh jeroen,wat is WIS?


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #17 Gepost op: 24 december 2004, 23:32:01


euuuh jeroen,wat is WIS?
Wandelgangen
Informatie
Systeem
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


firemanr

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 25 december 2004, 09:55:23

Wandelgangen
Informatie
Systeem
Roddelgang???? ::) ::)

 ;D


GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #19 Gepost op: 25 december 2004, 14:16:29

Wandelgangen
Informatie
Systeem

WHAHAHAHAHAHAHA LOL

Maar dat zou wel een keer tijd mogen worden dan.....wel de Algemene Opsporingsbevoegdheid, maar em niet mogen gebruiken! Das pas zuur!