dierenbeschermers woensdag 19:25

Auteur Topic: dierenbeschermers woensdag 19:25  (gelezen 1557 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

svenlandrover

• hulpverlener EMS, chauffeur HVC
  • Junior gebruiker
  • **
Gepost op: 3 november 2011, 11:30:49
Dierenbeschermers

Op woensdag 7 september start bij de AVRO op Nederland 1 de nieuwe 10-delige serie ‘Dierenbeschermers’, waarin medewerkers en vrijwilligers van de Dierenbescherming worden gevolgd in hun werkzaamheden.

‘Dierenbeschermers’ laat de kijker kennismaken met de mensen die zich zo onvoorwaardelijk voor de dieren inzetten. Ze vertellen over de passie waarmee ze het werk doen en de vele emoties waarmee ze te maken krijgen, van blijdschap en voldoening tot verdriet en onmacht. Maar ook ontmoeten we eigenaren van dieren die hulp nodig hebben, mensen die zich het lot aantrekken van dieren in nood en gezinnen die helpen door asieldieren een thuis te bieden. Het programma biedt daarmee een bijzonder inkijkje in de Nederlandse samenleving, speciaal waar het onze omgang met dieren betreft.

En natuurlijk zien we in ‘Dierenbeschermers’ ook heel veel dieren. Niet alleen honden en katten, maar ook paarden, ezels, konijnen, zwanen, meeuwen, vleermuizen, alpaca’s, eenden, hagedissen, geiten, uilen etc. etc. Ze zijn uit het nest gevallen, aangereden, tegen een kantoorgebouw aangevlogen, ziek, vermagerd, uitgedroogd, verwilderd, verdwaald, hun ouders kwijt, hun jongen kwijt, door de schoorsteen gezakt, opgesloten in een te hete auto of zeecontainer, of slachtoffer van een eigenaar die de verzorging absoluut niet meer aankan.
Maar gelukkig zijn er altijd nog de Dierenbeschermers die zich met hart en ziel inzetten om deze dieren bij te staan en op te vangen.

kwam ik toevallig tegen op uitzendinggemist.nl (toen ik naar bodw afleveringen zocht )best leuk programma

alles wat ik schijf of zeg is op persoonlijke titel. (spelling fouten niet opletten a.u.b. ik ben dyslectisch)