Middelbrand (Elisabethziekenhuis) MC Meander Ringweg - Amersfoort 11-10-2011

Auteur Topic: Middelbrand (Elisabethziekenhuis) MC Meander Ringweg - Amersfoort 11-10-2011  (gelezen 2980 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
p2kflex
12:24:18 11-10-11GROUP-1P 1 BINNENBRAND Ringweg-Randenbroek 110 AFT Meander MC Elisabeth (Classificatie: middelbrand) Eenh: AFT652 AFT692 AFT631 LDN647
MB0706118BRW Veiligheidsregio Utrecht (OvD Amersfoort)
MB0706119BRW Veiligheidsregio Utrecht (Amersfoort Centrum) (Kazernealarm TS)
MB0706120BRW Veiligheidsregio Utrecht (Amersfoort Centrum) (Kazernealarm HV/HW)
MB0706136BRW Veiligheidsregio Utrecht (Monitorcode Amersfoort)
MB0706140BRW Veiligheidsregio Utrecht (Amersfoort Centrum) (Kazernechef)
MB0707164BRW Veiligheidsregio Utrecht (Leusden) (Blusploeg 1)
MB0707165BRW Veiligheidsregio Utrecht (Leusden) (Blusploeg 2)
MB0707166BRW Veiligheidsregio Utrecht (Leusden) (Dienstwisselcode)
MB0707168BRW Veiligheidsregio Utrecht (Leusden) (Bevelvoerder)
MB0707172BRW Veiligheidsregio Utrecht (Leusden) (Chauffeurs)
MB0709560BRW Veiligheidsregio Utrecht (Monitorcode district Eemland)
MB0709609BRW Veiligheidsregio Utrecht (Persvoorlichter Regio)
p2kflex
12:21:33 11-10-11GROUP-1P 1 OMS-BRANDALARM Ringweg-Randenbroek 110 AFT Meander MC Elisabeth Eenh: AFT636
0706119BRW Veiligheidsregio Utrecht (Amersfoort Centrum) (Kazernealarm TS)
0706136BRW Veiligheidsregio Utrecht (Monitorcode Amersfoort)
0706140BRW Veiligheidsregio Utrecht (Amersfoort Centrum) (Kazernechef)
0709560BRW Veiligheidsregio Utrecht (Monitorcode district Eemland)

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Alweer 3 Tankautospuiten geallarmeerd.

Betreft hier Meander Loc. Lichtenberg die na een brand helemaal is ontruimd begin dit jaar.
Goed lezen, dit was op de andere locatie. Het Meander heeft 2 locaties. ::)

Kleine brand Elisabethziekenhuis in Amersfoort

AMERSFOORT - In het Meander MC locatie Elisabeth in Amersfoort is een kleine brand uitgebroken. De bedrijfshulpverlening was snel ter plaatse. De brandweer kon daarom snel het sein brand meester gegeven.

Vanwege de lichte rookontwikkeling is een etage van het ziekenhuis aan de Ringweg Randenbroek ontruimd. De brandweer gaat de kamers nu ventileren, zodat de etage naar verwachting snel weer in gebruik kan worden genomen.

De oorzaak van het brandje was kortsluiting in een po-spoeler.

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/394020

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Alweer 3 Tankautospuiten geallarmeerd.

Betreft hier Meander Loc. Lichtenberg die na een brand helemaal is ontruimd begin dit jaar.

En is dat niet omdat Amersfoort met een TS-4 project (proef)draait? Of is die pilot alweer opgehouden??
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
En is dat niet omdat Amersfoort met een TS-4 project (proef)draait? Of is die pilot alweer opgehouden??
Ik vraag me af of centrum TS4 draait, aangezien daar de 24uursdienst zit. Zover ik weet draait post Noord de TS4.
Vanavond heb ik oefenavond, ik weet niet of onze postcommandant er is. Die weet het wel, aangezien hij ploegchef op centrum is. Ik zal er eens naar vragen ;)

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!

ja en dat had ik er ook neer gezet. Maar een moderator heeft dat veranderd, omdat het verhaaltje in de link moest. Ik had er staan: Begin dit jaar was er al brand op de andere lokatie van het meander:. Ik heb dit gemeld, en kreeg toen een PM van een moderator dat dit de bedoeling was. Ik heb gemeld dat er nu geen barst meer van klopte. Daar werd niet op gereageerd. Ik heb het hier in het topic ook recht gezet, echter werd dat bericht verwijderd.

En ja, Peter. Ik wist dat jij zo scherp was om dit op te merken.  >:D
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Ik vraag me af of centrum TS4 draait, aangezien daar de 24uursdienst zit. Zover ik weet draait post Noord de TS4.
Vanavond heb ik oefenavond, ik weet niet of onze postcommandant er is. Die weet het wel, aangezien hij ploegchef op centrum is. Ik zal er eens naar vragen ;)

Ik dacht dat er enige tijd geleden wel werd proefgedraaid met de TS4 op centrum. Toen werden bij een aantal middelbranden ook drie tankautospuiten gealarmeerd, die vervolgens ook alle drie zijn uitgerukt. Maar ik ben benieuwd naar het antwoord!  ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
ja en dat had ik er ook neer gezet. Maar een moderator heeft dat veranderd, omdat het verhaaltje in de link moest. Ik had er staan: Begin dit jaar was er al brand op de andere lokatie van het meander:. Ik heb dit gemeld, en kreeg toen een PM van een moderator dat dit de bedoeling was. Ik heb gemeld dat er nu geen barst meer van klopte. Daar werd niet op gereageerd. Ik heb het hier in het topic ook recht gezet, echter werd dat bericht verwijderd.

En ja, Peter. Ik wist dat jij zo scherp was om dit op te merken.  >:D
Och, over een poosje is alles 1 locatie. ;)

Ik dacht dat er enige tijd geleden wel werd proefgedraaid met de TS4 op centrum. Toen werden bij een aantal middelbranden ook drie tankautospuiten gealarmeerd, die vervolgens ook alle drie zijn uitgerukt. Maar ik ben benieuwd naar het antwoord!  ;)

Ik zal eens horen bij hem, ik hoop dat hij er is vanavond. O0

vesalius

• Senior gebruiker

Kleine brand Elisabethziekenhuis in Amersfoort

AMERSFOORT - In het Meander MC locatie Elisabeth in Amersfoort is een kleine brand uitgebroken. De bedrijfshulpverlening was snel ter plaatse. De brandweer kon daarom snel het sein brand meester gegeven.

Vanwege de lichte rookontwikkeling is een etage van het ziekenhuis aan de Ringweg Randenbroek ontruimd. De brandweer gaat de kamers nu ventileren, zodat de etage naar verwachting snel weer in gebruik kan worden genomen.

De oorzaak van het brandje was kortsluiting in een po-spoeler.

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/394020

Die krengen kunnen inderdaad meer dan genoeg rook opleveren. Ik heb in een grijs verleden ook eens een keer zo'n ding mogen blussen. Heb nog de hele dag zwart gesnoten  ;)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Geen TS4 meer in Amersfoort, de pilot is afgelopen. ;)