Ik haal even een oud topic omhoog!
Ik ben een MBO-Verpleegkundige in opleiding en ben in de laatste 3 weken van mijn stage van het 3e leerjaar. Een stage in het buitenland wel te verstaan, in Spanje.
Hier loop ik stage in een privéziekenhuis, waar ik op de chirurgieafdeling (4wk), operatiekamers (8wk), spoedeisende hulp (3wk) en de IC (4wk) heb gestaan!
Mijn einddoel is uiteindelijk om op de ambulance te gaan werken. En aangezien ik binnen een jaar klaar ben wil ik maar eens een beslissing gaan maken. Ik heb hier gezien dat de spoedeisende hulp niet mijn eerste keuze zou zijn. Op de operatiekamers loop ik mee met een anesthesist en met een aantal verpleegkundigen (functie gelijk aan operatiekamer assistent). De anesthesist laat mij heeel veel zien én vooral doen zodat ik een indruk krijg van de anesthesie en de verpleegkundigen laten mij instrumenten aangeven bij minder complexe operaties. Maar zo nu en dan sta ik ook naast de chirurg te helpen met hechten of mag ik de chirurg helpen met hand en spandiensten tijdens een keizersnede.
Op de IC heb ik ook een geweldige tijd gehad, de zorg daar en wat ik daar geleerd heb (o.a. centraal veneus infuus inbrengen, alleen geleerd niet uitgevoerd. En het monitoren van functies, de zorg met een comateuze patiënt etc.) spreekt mij erg aan. Tot ik gesproken heb met een anesthesist bij ons, hij was eerst 2 jaar IC-arts geweest en werkt nu als anesthesist omdat hij de geestelijke last niet prettig vond. Vanaf dat moment ben ik gaan twijfelen, ik vond mijn tijd hier op de IC geweldig maar omdat het allemaal Spaans is begrijp ik zo'n 80% van alles wat gezegd wordt. Niet zoals in Nederland waar je alles begrijpt.
Wie heeft er tips voor me haha?