Man met bivakmuts

Auteur Topic: Man met bivakmuts  (gelezen 3896 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Gepost op: 12 oktober 2011, 20:13:13
Hallo lieden,

Ik fietste net over een grote brug in Den Helder, toen iemand mij keihard te gemoed kwam fietsen zonder licht. Toen hij dichterbij kwam zag ik dat hij een grote tas bij zich had. Daarnaast had hij een bivakmuts op. Hij fietste op een oude oma fiets 1 van de wijken in. Omdat de batterij van mijn mobiel leeg was kon ik de politie niet bellen. Dit is nu ongeveer 25 minuten geleden. Wat kan ik het beste doen?

Hij kan die muts immers ook dragen omdat het aardig frisjes is.


Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2011, 20:35:35
Hij kan die muts immers ook dragen omdat het aardig frisjes is.

Ja, want je ziet ze, nu het wat kouder begint te worden, met bosjes, die mensen met bivakmutsen... ::)

Ik zou zeggen: hou je plaatselijke nieuws in de gaten en zodra je een getuigenoproep ziet verschijnen waarbij alarmbelletjes gaan rinkelen bij jou, dan laat je van je horen. Of je zoekt eerder een mogelijkheid tot telefoneren met 0900-8844, dat is aan jou. Dan weet je iig gelijk of het wat is / was, ja of nee.


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2011, 21:03:42
Gewoon NU even bellen  met dit verhaal naar 0900-8844. Dan wordt het vastgelegd in onze systemen. Kan later bij een eventueel onderzoek van belang zijn.


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2011, 21:10:43
"hallo, ik heb daar en daar een man zien fietsen met een bivakmuts op".

Zoiets wil je serieus vastleggen in een politiesysteem??
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 12 oktober 2011, 21:13:52
Waarom niet, anders heb je straks dat mensen helemaal niet meer bellen als ze iets verdachts zien.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #5 Gepost op: 12 oktober 2011, 21:18:25
"hallo, ik heb daar en daar een man zien fietsen met een bivakmuts op".

Zoiets wil je serieus vastleggen in een politiesysteem??

Tja, als het niets is, dan is het niets. Stel nou dat er om de hoek iemand is beroofd, overvallen of dat er ingebroken is. Daar heeft Luke in principe geen weet van, terwijl de politie medewerkers dit wel kunnen opzoeken. Het zou zonde zijn als iemand een vluchtroute/signalement niet zou doorgeven omdat hij denkt dat het niets is. De dingen die hij opnoemt zijn op zijn minst gezegd bijzonder.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #6 Gepost op: 12 oktober 2011, 21:31:25
Dat wel natuurlijk, hoewel een bivakmuts eigenlijk niet echt een vreemd kledingstuk is, als het koud is...
(ik denk dat een "dader" zīn vermomming het liefst zo snel mogelijk af doet, om niet herkend te worden als dader...)
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #7 Gepost op: 12 oktober 2011, 21:35:04
Dat wel natuurlijk, hoewel een bivakmuts eigenlijk niet echt een vreemd kledingstuk is, als het koud is...
Nou moet ik zeggen dat ik zelden iemand met een bivakmuts zie fietsen als het koud is. Een sjaal en muts dat wel, maar een bivakmuts... nou nee.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #8 Gepost op: 12 oktober 2011, 21:55:29
Zojuist toch eventjes contact opgenomen met 0900-8844. Heb het hele verhaal gemeld, en ze heeft het genoteerd. Ik heb het signalement gegeven. Ze kon mij niet vertellen of er rond die tijd iets aan de hand was oid. Maar ze nam het weldegelijk serieus.

Ze bedankte me in ieder geval voor het melden.  :)

En jullie ook bedankt.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #9 Gepost op: 12 oktober 2011, 22:03:41
Voor dat soort dingen kan je beter een keer te veel dan te weinig bellen. Je bezet er in principe toch geen spoedeisende lijn mee...

Ik bel zelf bijna wekelijks met 0900-TUIG omdat de spoorbomen dan weer niet open gaan. Ze zullen wel doodmoe van me worden, maar het levert iedere keer weer een (mogelijk) gevaarlijke situatie op, dus dan zien ze maar of ze een auto langs sturen of niet :P
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding