Sorry hoor Willem maar wat een kul. Dus achtergrondinformatie voor standaard EHBO'ers is gevaarlijk omdat ze dan waarschijnlijk afwijken van wat ze geleerd hebben?
Als mijn samenvatting van je reactie juist is dan kunnen we wel stoppen met dit soort informatie te delen. Je belast mensen niet maar geeft iets achtergrondinformatie voor hen die dat willen. Dat daarbij het geleerde meteen overboord gaat is, met alle respect, in mijn ogen een zeer voorbarige conclusie. Dan kunnen we beter ook maar meteen alle boeken weggooien want steld je voor dat die gelezen worden door EHBO'ers....
Groet, Theo
Achtergrond informatie is prima, maar moet wel aangepast worden aan het niveau en soort van de desbetreffende eerstehulp cursus.
Vandaar dat ik ook niveau cq opleidings verschillen aanhaal.
Van iemand die "slechts" een reanimatie cursus heeft gevolgd kan je dus simpelweg niet hetzelfde verwachten als van een EHBO-er.
"Domhouden" is ook in een bepaalde context geplaatst.
Hiermee bedoel ik eigenlijk dat het niveau van de OK EHBO-er in de loop van de jaren niet is gestegen ondanks nieuwe moderne medische inzichten en (onderwijs)methodieken die overal elders in Europa en de wereld in de lesmaterialen zijn doorgevoerd.
Gemiste kans van het OK die nu haar eigen opleidingen aan het downgraden is tot "iets" van eerstehulp nauwelijks in niveau hoger dan dat van een betere BHV/LEH cursus.
Boeken weggooien is natuurlijk niet de weg, je moet gewoon een eerstehulp opleiding of systeem zoeken welke tegemoet komt aan je persoonlijke eisen en wensen.
De EHBO markt is sinds 2005 echt open, dus je bent niet meer van het OK afhankelijk zoals veel mensen nog steeds denken.