Motoragent aangereden door auto Kruisweg - Hoofddorp 14-10-2011

Auteur Topic: Motoragent aangereden door auto Kruisweg - Hoofddorp 14-10-2011  (gelezen 6749 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Motoragent geschept op Kruisweg

http://www.dichtbij.nl/haarlemmermeer/regionaal-nieuws/artikel/2166229/motoragent-geschept-op-kruisweg.aspx
14 oktober 2011

HOOFDDORP - Een motoragent is vrijdagmiddag aangereden op de Kruisweg. De agent reed met hoge snelheid over de weg, toen een automobilist vanaf de Julianalaan de weg opdraaide. Deze zag de motor niet aankomen en schepte de agent. De motoragent zou rugletsel hebben opgelopen.

Samen sterk in de hulpverlening!

Vroemvroem

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 14 oktober 2011, 14:47:22
:(

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2 Gepost op: 14 oktober 2011, 21:28:25
Motoragent ten val door aanrijding

http://www.politie.nl/kennemerland/nieuws/111014motoragenttenvaldooraanrijding.asp
HOOFDDORP, 14-10-2011

Op de Kruisweg ontstond omstreeks 13.30 uur een aanrijding waarbij een motoragent betrokken was. De 25-jarige motoragent was met optische en geluidssignalen onderweg naar een melding toen een auto, bestuurd door een 46-jarige man uit Aalsmeer vanaf de Julianalaan de voorrangsweg opreed, vlak voor de motoragent. Deze moest uitwijken maar kon niet voorkomen dat hij alsnog met de auto in aanraking kwam. De agent kwam ten val, maar raakte verder niet gewond.  O0
Samen sterk in de hulpverlening!

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #3 Gepost op: 14 oktober 2011, 21:41:04
Dat is goed om te horen, je zou het toch erger verwachten als je de foto's ziet.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

Snyper

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 15 oktober 2011, 00:59:09
Wel een hoop ongevallen met motoragenten.....
Zouden hier lessen uitgetrokken kunnen worden of zijn het allemaal losse incidenten veroorzaakt door de schuld van een ander?

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 15 oktober 2011, 10:04:16
Wel een hoop ongevallen met motoragenten.....
Zouden hier lessen uitgetrokken kunnen worden of zijn het allemaal losse incidenten veroorzaakt door de schuld van een ander?

Is dat niet een hele makkelijke om de schuld maar weer op de burger af te schuiven, omdat de motoragent met OGS reed?  ???

Wellicht dat de agent toch met wat hogere snelheid de kruising wilde oversteken als eigenlijk wenselijk was voor het verkeersbeeld. Ook agenten zijn mensen en kunnen (bij hoge uitzondering) eens een inschattingsfout maken.

Maar goed, speculaas want de exacte toedracht is niet bekend.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

André Welten

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 15 oktober 2011, 11:07:01
Als ik de bovenstaande foto's, en dan vooral de 2e en 5e, eens goed bekijk zie ik bij de zijstraat aan de overkant haaientanden en het bord U nadert een voorrangskruising of splitsing met in die straat een Porsche Cayenne met schade aan het linker voorscherm. Icm de begeleidende tekst lijkt het mij wel duidelijk wie hier fout was, zelfs als geen OGS werd gevoerd.

Piles

• Geďnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 15 oktober 2011, 12:27:07
Als ik de bovenstaande foto's, en dan vooral de 2e en 5e, eens goed bekijk zie ik bij de zijstraat aan de overkant haaientanden en het bord U nadert een voorrangskruising of splitsing met in die straat een Porsche Cayenne met schade aan het linker voorscherm. Icm de begeleidende tekst lijkt het mij wel duidelijk wie hier fout was, zelfs als geen OGS werd gevoerd.
Knap van je  O0

::)

mfrankena

• MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #8 Gepost op: 16 oktober 2011, 11:10:31
Hoe dan ook, wat die burger ook verkeerd deed, is het niet zo dat een voertuig met OGS OOK ten alle tijden veilig moet kunnen stoppen? Net zoals elk ander voertuig?
Op de motor ben je al extra kwetsbaar, en zou je verwachten dat de motorrijder zijn positie op de weg daarop aanpast.

Hopelijk loopt het goed af voor de motorrijder en kan hij straks zijn werk weer normaal doen  O0
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 16 oktober 2011, 13:25:04
Hoe dan ook, wat die burger ook verkeerd deed, is het niet zo dat een voertuig met OGS OOK ten alle tijden veilig moet kunnen stoppen?

Ja, en daar bestaat ook een artikel voor in de RVV, art. 19.

Artikel 19
''De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.''