Motoragent aangereden door auto Kruisweg - Hoofddorp 14-10-2011

Auteur Topic: Motoragent aangereden door auto Kruisweg - Hoofddorp 14-10-2011  (gelezen 6754 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 16 oktober 2011, 19:44:38
Kijk nog eens even in de boeken alstublieft. Artikel 5 en 6 zijn van de WVW1994 en niet van het RVV1990.

Inderdaad een hoop hier die wel de klok hebben horen luiden, maar waar die klepel hangt...

Het zou sommigen goed doen hun feiten eerst te controleren voordat ze zo hoog van de toren blazen.  :-X

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 16 oktober 2011, 20:04:09
Alleen gelden de regels van het RVV niet als een voertuig OGS voert. O0

Ze gelden wel degelijk, alleen men mag  er van af wijken! O0 En inderdaad, art. 5 en 6 (WVW1994) krijg je mee te maken als het fout gaat.

Vroemvroem

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 16 oktober 2011, 20:50:10
Dat is pertinent onjuist! Artikel 5 en 6 blijven voor ALLE weggebruikers van toepassing, OOK (misschien zelfs wel "JUIST voor") voor voertuigen die met toestemming en OGS rijden.
Er is vast wel iemand die het juiste artikel in de wet kan vinden ;-)  Ik kon het zo even niet opduiken.

Kijk nog eens even in de boeken alstublieft. Artikel 5 en 6 zijn van de WVW1994 en niet van het RVV1990.
Ze gelden wel degelijk, alleen men mag  er van af wijken! O0 En inderdaad, art. 5 en 6 (WVW1994) krijg je mee te maken als het fout gaat.

Ze gelden, totdat je er vanaf wijkt :P

Rijden met OGS blijft koppie koppie gebruiken. Artikel 5 WVW94 kan je ook te maken krijgen zonder dat het fout gaat! Op het moment dat je wordt geflitst bij een kruising waarbij je door rood een overschrijding maakt van 40 km p/h, dan denk ik niet dat de OvJ zomaar seponeert zonder het e.e.a na te vragen!

Snyper

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 16 oktober 2011, 20:51:37
Is dat niet een hele makkelijke om de schuld maar weer op de burger af te schuiven, omdat de motoragent met OGS reed?  ???

Wellicht dat de agent toch met wat hogere snelheid de kruising wilde oversteken als eigenlijk wenselijk was voor het verkeersbeeld. Ook agenten zijn mensen en kunnen (bij hoge uitzondering) eens een inschattingsfout maken.

Maar goed, speculaas want de exacte toedracht is niet bekend.

FF goed lezen, ik schrijf:
Zouden hier lessen uitgetrokken kunnen worden of zijn het allemaal losse incidenten veroorzaakt door de schuld van een ander?

Er zit een of in....
Zat dit aan de Politiekant of aan de burgerkant.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 16 oktober 2011, 22:06:12
Artikel 5 WVW94 kan je ook te maken krijgen zonder dat het fout gaat! Op het moment dat je wordt geflitst bij een kruising waarbij je door rood een overschrijding maakt van 40 km p/h, dan denk ik niet dat de OvJ zomaar seponeert zonder het e.e.a na te vragen!

Jouw aangehaalde voorbeeld zie ik ook als ''fout gaan''. ::) ;)

nrkvbdnh

• Senior gebruiker
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Reactie #25 Gepost op: 16 oktober 2011, 22:19:54
De agent reed met hoge snelheid over de weg (mag met ogs)
ik dacht ook dat je geleerd word bij het naderen van een kruising het gas er af . Eigenlijk dus stapvoets over een kruising
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 16 oktober 2011, 22:27:37
ik dacht ook dat je geleerd word bij het naderen van een kruising het gas er af . Eigenlijk dus stapvoets over een kruising
Op een voorrangsweg? Dat doe je zonder OGS niet eens ;)

Vroemvroem

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 16 oktober 2011, 22:30:39
Jouw aangehaalde voorbeeld zie ik ook als ''fout gaan''. ::) ;)

Gij heeft gelijk ;)

Bij een gelijkwaardig kruispunt; ja. Bij een zijstraat; gas eraf totdat het te overzien is

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 17 oktober 2011, 09:53:33

Bij een gelijkwaardig kruispunt; ja. Bij een zijstraat; gas eraf totdat het te overzien is

Of dusdanig positie kiezen op de weg dat het nog eerder te overzien is.

Vroemvroem

• Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 17 oktober 2011, 10:58:48
Of en dusdanig positie kiezen op de weg dat het nog eerder te overzien is.