Dag samen,
ik ben nog nieuw op het forum, maar moest toch even reageren.
Hoe en waarom er op bepaalde manieren aangereden wordt is geheel afhankelijk van de situatie.
aangezien niemand kan weten wat er uiteindelijk gebeurd is het onmogelijk om op een "perfecte" lokatie te gaan staan in
afwachting van een crash.
als er al bekend is dat er een toestel met problemen komt zullen hulpverleningsinstanties op verschillende lokaties gaan afwachten.
dit is per vliegveld verschillend afgesproken, aangezien niet iedereen precies dezelfde procedures zal hebben.
brw voertuigen kunnen dus aan het begin, halverwege en einde van de baan gaan staan (voorbeeld)
als je dus op meerdere lokaties gaat staan kun je de aanrijtijd voor het eerst aankomend voertuig verkorten.
en voor de duidelijkheid de luchthavenbrandweer moet met 3 min terplaatsen zijn.
dus gekeken naar het eerste filmpje zijn ze ruim op tijd.
vwb het achter een vliegtuig aanrijden.
men zal zelf op het moment van een incident kiezen wat de beste manier van aanrijden is.
als er nog geen brand is, is achter een vliegtuig aanrijden helemaal niet gek.
en mocht er toch brand ontstaan tijdens het aanrijden, dan is er ruimte zat om dat te ontwijken.
en zelfbescherming onder de auto die in het filmpje wordt getoond is geen zelfbescherming, maar als dat voertuig rijdend pompt
en zich na een blussing dus met de pomp aan verplaatst, dan maakt hij de schuimdeken kapot en dus kans op herontsteking.
als je dan die bodemnozzles aanzet zorg je ervoor dat de schuimdeken intact blijft.
verder wordt er over het algemeen op een bepaalde tactiek aangereden.
bijv eerste voertuigen gaan naar de meest bedreigde zijde van het toestel.
en vervolgens via de tactiek van het betrefende korps naar andere posities tov het toestel.
en vooral de grote verkeersvliegtuigen moet er aan voor en achterkant aangereden worden,
anders kun je niet het volledige toestel "behappen"
zo volgens mij heb ik zo'n beetje alles gehad.
als er vragen zijn of ik zou iets niet correct gezegd hebben meld dit dan even.
ook ik maak fouten en heb het goed bedoeld.
greetz.