Einde VC tijdperk Zuid-Limburg

Auteur Topic: Einde VC tijdperk Zuid-Limburg  (gelezen 4315 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

TheDavey100

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
    • Rozenburg Report
Reactie #10 Gepost op: 20 oktober 2011, 18:17:16
Hier in de VRR hadden we eerst 7 duikteams (als ik mij niet vergis) Nu nog maar 3. En er zijn plannen om alle duikteams op te heffen.

Om bij ons alle duikteam op te heffen lijkt me wel heel erg sterk. Dan moeten ze eerst de plaatstelijke duikvereniging bellen bij een waterongeval.

En er waren ooit 7 duikteams ja. De 14-1, 13-1, 33-1 44-1, 62-1, 63-1 en 65-1. Daar zijn er nog maar 5 van over, en dt worden er uiteindelijk 3. Namelijk de 33-1, 13-1 OF 14-1 en de 65-1 blijven over.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #11 Gepost op: 20 oktober 2011, 18:19:01
Er zijn meerdere topics over het opheffen van duikteams, laten we ons in dit topic beperken tot de VC's aub


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #12 Gepost op: 20 oktober 2011, 18:23:54
in Zuid-Holland Zuid rijdt 'ie nog gewoon.
Weer of geen weer... altijd brandweer


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 26 oktober 2011, 19:41:31
Huidige taak van de COH en de introductie hebben de VC2 overbodig gemaakt. In Z-L werd hij enkel gebruikt om de plotters ter plaatse te laten gaan vanaf grip 1 en de COH vanuit Margraten. er waren in totaal 3 VC2 in dienst. 2 identieke voertuigen en eentje die wat extra onderdelen zelf had ingebouwd tbv onderhoud C2000

De COH zal op termijn ook wel anders worden ingericht (netcentrisch werken)

Groeten, Ruud


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #14 Gepost op: 26 oktober 2011, 20:01:04
Huidige taak van de COH en de introductie hebben de VC2 overbodig gemaakt. In Z-L werd hij enkel gebruikt om de plotters ter plaatse te laten gaan vanaf grip 1 en de COH vanuit Margraten. er waren in totaal 3 VC2 in dienst. 2 identieke voertuigen en eentje die wat extra onderdelen zelf had ingebouwd tbv onderhoud C2000

De COH zal op termijn ook wel anders worden ingericht (netcentrisch werken)

Groeten, Ruud
Dat de VC enkel voor plotters werd gebruikt is niet helemaal correct. Deze VC’s  zijn met regelmaat nog gebruikt bij oefeningen en andere zaken. Daartegen is de door jouw genoemde VC – 2995 is al uit dienst gegaan als zijnde operationele VC  bij het overhevelen van Susteren naar Limburg noord. Voertuig heeft toen geen VC taak meer gehad maar is enkel nog gebruikt voor onderhoudstaken C2000. Dit gebeurde vanuit Kerkrade.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.