Wat vind je nu van het huidige brandweer logo?

Auteur Topic: Wat vind je nu van het huidige brandweer logo?  (gelezen 11081 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

scooper

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 25 december 2004, 11:02:48
Waar gaat het eigenlijk over,over een logo gaan we ook nog stellingen doen van ,waarom zijn brw auto's rood en de zwaailampen blauw. waarom zijn er vrijwilligers en beroeps.gewoon je werk doen en .

firemanr

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 25 december 2004, 11:06:49
Waar gaat het eigenlijk over,over een logo gaan we ook nog stellingen doen van ,waarom zijn brw auto's rood en de zwaailampen blauw. waarom zijn er vrijwilligers en beroeps.gewoon je werk doen en .
Een periode terug is bij de invoering ervan een vraag gesteld wat iedereen hiervan vond. Nu zijn we een periode verder. Misschien is iedereen er een beetje aan gewoon geraakt?

Verder mag hier alles gevraagt worden wat met hulpverlening te maken heeft. Het is hier geen prikbord, dus waarom hier een vraag gesteld wordt doet niet terzake. ;)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 25 december 2004, 11:08:10
gewoon je werk doen en....wat en

Het nieuwe logo is er doorheen gedrukt,en daar mag best een mening over worden gegeven

scooper

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 25 december 2004, 12:31:49
Wat me opvalt is dat de meeste vrijwilligers (ben er zelf ook een maar nuchter) al hun strepen dragen op de auto's bordjes stickers en al dat soort gekken fratsen doe gewoon waar je voor staat en ga met 55 met de fut en rij en doe normaal je staat er voor de burgerij.

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 25 december 2004, 13:10:42
De strepen die behoor je te dragen toch?  waar zijn ze anders voor, gewoon gebruik van maken, ze mogen toch best zien welke rang dat je heb?  Ik ben er best trots op tenminste je heb er immers hard voor geleerd.
Dus als je ze kan gebruiken doe dat ook, ze zijn er immers voor.  En de borjes en stikkers zijn er ook voor dat je herkend wordt, maar daar is al genoeg over gesproken de laatste tijd.   ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #15 Gepost op: 25 december 2004, 13:14:43
De strepen die behoor je te dragen toch?  waar zijn ze anders voor, gewoon gebruik van maken, ze mogen toch best zien welke rang dat je heb?  Ik ben er best trots op tenminste je heb er immers hard voor geleerd.
Dus als je ze kan gebruiken doe dat ook, ze zijn er immers voor.  En de borjes en stikkers zijn er ook voor dat je herkend wordt, maar daar is al genoeg over gesproken de laatste tijd.   ;)
precies,er zijn een heleboel brandweermensen trots op hun hobby.En ook ik vindt dat je dat best naar buiten toe uit mag dragen,en die mensen staan ten alle tijden klaar voor de burgerij ;)

fireman77

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 25 december 2004, 13:15:41
De reden dat er een nieuw logo is gemaakt is omdat iedereen ongeacht zijn of haar functie of bedoelingen het brandweerlogo mocht gebruiken, dit wilde brandweer nederland niet meer en daarom hebben we nu dit nieuwe logo. Hier zijn nu  bepaalde rechten aan verleend dat alleen brandweer nederland dit logo mag gebruiken.

Ja, de meningen zijn er over verdeeld!
Het oude logo sprak meer tot ieders verbeelding, ook voor mij, er zat een stukje geschiedenis aanvast en het zag er nog mooi uit ook!!

Cerberus

• Forum gebruiker
  • Geen beter weer dan brandweer
Reactie #17 Gepost op: 25 december 2004, 13:46:00

gewoon je werk doen en....wat en

Het nieuwe logo is ons door de strot gedrukt,en daar mag best een mening over worden gegeven

Het nieuwe logo is besproken in de NVBR waarin brandweer Nederland is vertegenwoordigd. Dus een democratisch besluit en niks door de strot gedrukt.
Dat jij het niet mooi vindt is wat anders.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #18 Gepost op: 25 december 2004, 13:50:30

Het nieuwe logo is besproken in de NVBR waarin brandweer Nederland is vertegenwoordigd. Dus een democratisch besluit en niks door de strot gedrukt.
Dat jij het niet mooi vindt is wat anders.

met een democratisch besluit waren de korpsen,dus de brandweermensen zelf er ook bij betrokken geweest met het ontwerp ;)

had er dan een een soort van prijsvraag van gemaakt,dan werdt het logo teminste door de brandweer gesteunt en nu moet je het er maar mee doen :-\

Firefly

• Senior gebruiker
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #19 Gepost op: 25 december 2004, 15:01:13
Ik moest eerst even wennen. Het oude logo had ook uit historisch oogpunt wel zijn charmes, en vindt ik ook zonde dat het 'zomaar' aan de kant is gezet.

Toch vind ik het nieuwe logo nu ook mooi, het past bij het geheel van de striping en de gehele huisstijl. Dit geeft een strak en professioneel karakter aan de brandweerorganisatie.
Brandwacht 1e klas + WVD