Infostream goedgekeurd!

Auteur Topic: Infostream goedgekeurd!  (gelezen 8458 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #20 Gepost op: 1 januari 2005, 17:01:48

Overdrijven is ook een vak.....een pallet batterijen om 4/6 keer per jaar je batterijen te vervangen...hoe groot is zo'n pager wel niet dan?????
dit was meer als reactie op het bericht van Zwaailampmaker ;)


nvr

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 1 januari 2005, 17:12:22
Vandaag bereikte mij overigens het bericht dat de onze regio de infostream-pager niet aanschaft omdat de aanschafkosten van de pager te hoog zouden zijn.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #22 Gepost op: 1 januari 2005, 19:46:22
Vandaag bereikte mij overigens het bericht dat de onze regio de infostream-pager niet aanschaft omdat de aanschafkosten van de pager te hoog zouden zijn.

En wat is dan het alternatief? De Infostream is de enige pager die in de LARA is opgenomen. Althans, de DAF staat er ook in, maar daar schijnen de ervaringen minder goed mee te zijn...

Groeten, Peter.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #23 Gepost op: 1 januari 2005, 21:54:16
Ben maar niet bang... Zo'n pager doet met intensief gebruik ruim een paar maanden met een batterijtje.. Dit is echt geen issue..

spreek jij uit een gebruiks ervaring, of van horen zeggen, de pieper eerder afgebeeld door Peter is door mij/mijn dochter getest,(die blauwe doorzichtige) na 1,5 week en gem. 10 berichten per dag was hij echt leeg, in onze regio zijn er meerdere getest met dezelfde ervaring, dus of is er iets aan het power management gewijzigd, anders heb je nog wat batterijen nodig, helaas.

batterij leeg betekend ook dat de opgeslagen history er uit is, maar dit is niet zo belangrijk, alleen om na te kijken wat eerder ontvangen is.

ben overigens wel benieuwd wat er is gewijzigd na de test fase.

we hadden er uiteraard wel een duracel ingezet.
Nemo me impune lacessit


nvr

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 2 januari 2005, 00:07:15
Ik spreek in zoverre uit een ervaringskwestie dat onze regio al jaren digitaal alarmeerd. Uiteraard hangt batterijverbruik af van elk type en merk pager. Echter heb ik verschillende pagers gehad van onderandere Motorola (Pocsag dus geen Flex) en de hobbypager Jupiter (wel flex) en die werken bij intensief gebruik ruim 2 maanden op een batterijtje.


Maar op een ander forum heb ik ook al reeds aangegeven dat dat heel makkelijk op te vangen is door een setje oplaadbare batterijen die je gewoon 1x perweek (als dat het verbruik is van de infostream) omwisseld en oplaad. Zo doe ik dat namelijk ook hier. Ik heb er een in de pager en in of bij de lader. Nog geen 10 seconden werk.

Natuurlijk is een desklader veel makkelijker, maar als ie er niet is, dan houdt natuurlijk alles op.


nvr

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 2 januari 2005, 00:09:34


En wat is dan het alternatief? De Infostream is de enige pager die in de LARA is opgenomen. Althans, de DAF staat er ook in, maar daar schijnen de ervaringen minder goed mee te zijn...

Groeten, Peter.


Zoals ik ook al op scannerforum aangaf (ja ik ben daar nwpvr) is dat nog niet bekend. Misschien neemt men een afwachtende houding aan, todat er een pager komt die wel aan het kostenplaatje voldoet. Maar hoe of wat is nog niet bekend. Enigste wat bekend is, is het dat hij te duur is bevonden. Mijn bron hierin zit erg dicht bij het vuur dus daar kan ik denk ik nog wel van op aan qua informatie.


ikkuh

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 2 januari 2005, 00:44:34
Nou bij de daf pager is het baterijtje naar een goede week toch echt leeg hoor!
Ik spreek in zoverre uit een ervaringskwestie dat onze regio al jaren digitaal alarmeerd. Uiteraard hangt batterijverbruik af van elk type en merk pager. Echter heb ik verschillende pagers gehad van onderandere Motorola (Pocsag dus geen Flex) en de hobbypager Jupiter (wel flex) en die werken bij intensief gebruik ruim 2 maanden op een batterijtje.


Maar op een ander forum heb ik ook al reeds aangegeven dat dat heel makkelijk op te vangen is door een setje oplaadbare batterijen die je gewoon 1x perweek (als dat het verbruik is van de infostream) omwisseld en oplaad. Zo doe ik dat namelijk ook hier. Ik heb er een in de pager en in of bij de lader. Nog geen 10 seconden werk.

Natuurlijk is een desklader veel makkelijker, maar als ie er niet is, dan houdt natuurlijk alles op.



nvr

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 2 januari 2005, 01:10:59
Nou bij de daf pager is het baterijtje naar een goede week toch echt leeg hoor!


oo.. maar ik heet geen Thomas.. :D

Ik geloof je ook wel, maar dan nog vindt ik het geen issue waarom hemel en aarde verzet moet worden voor een lader.. 1x per week een (oplaadbaar) batterijtje vervangen in minder dan 10 sec is toch niet zoveel werk?


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #28 Gepost op: 2 januari 2005, 04:26:23
een oplaadbare batterij is niet het zelfde als een batterij, een oplaadbare geeft maar 1,2 volt en een batterij geeft 1,5 volt, heeft iemand ervaring met de infostream op 1,2 volt, wij hebben er niet aangedacht om dit te testen

lijkt mij overigens niet dat hij op 1,2 volt voldoende werkt, ander was hij heel eenvoudig oplaadbaar in een houder te maken.

hier staan de technische specs, deze verwijzen duidelijk naar 1,5Volt

http://www.infostream.com.au/products/pagers.html#specs
Nemo me impune lacessit


nvr

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 2 januari 2005, 05:52:08
Tja.. Ik heb nog niet een pager meegemaakt die er slechter op werkt hoor.. Op oplaadbare accu's.
Ik neem de term batterij altijd maar aan omdat als ik begin over accu's denken ze wel eens dat ik het over die vierkante dingen uit een auto heb.  ;D

En trouwens.. dan kan je nagaan hoelang mijn pagers wel niet werken op een alkaline.. :D ik werk bijna sinds het begin met accu's.. Van het merk/type GP,  800mAh voor AAA en 1800mAh voor AA.

En dat laadstation..? Dat is voor de brandweerman kennelijk ontzettend belangrijk. Maar is het dat voor de fabrikant ook? In feite ben je gewoon een afnemer van hun product, iets dat ze gewoon verhandelen met hier en daar een aanpassing door Getronics. Een "normale" gebruiker zal deze eis niet zo snel stellen, lijkt mij.

Dat zou misschien een reden kunnen zijn waarom ze zo'n laadstation niet maken.

De pager zal niet slechter functioneren met een spanningsverschil van 0,3 V. Vaak zijn zulke specs wat overdreven opgezet om niet op een grens te zitten want dan kan een gebruiker weer snel klagen.. immers rollen ze van de lopende band en zal er altijd een tolerantie zijn.


Maar misschien maken ze  ook wel geen laders omdat het slechts 10 luttele seconden kost om even een batterijtje te vervangen. Maar daar wil blijkbaar niemand iets van weten.