Infostream goedgekeurd!

Auteur Topic: Infostream goedgekeurd!  (gelezen 8299 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #30 Gepost op: 2 januari 2005, 14:59:32
nvr ik weet niet wat jou achtergrond is, maar 0,3 volt verschil is voor veel apperatuur gewoon het verschil tussen werken en niet meer werken, hij voldoet in iedergeval niet meer aan zijn specificaties zoals opgegeven door de fabrikant, en als zodanig ook niet meer betrouwbaar.
0,3 volt is wel 20% minder.

een laadstation is wel degelijk belangrijk, in die zin dat door dagelijks opladen je jezelf ervan kan verzekeren dat hij altijd goed ontvangt, en is voor de leverantcier wel degelijk een meerwaarde, alleen hebben we in nederland de aanbesteding en keuze bij Getronics neergelegd, een heel dome oplossing, een groot , log, traag en gebleken ondeskundige firma die targets en diensten niet heeft gehaald, erg kortzichtig, maar wat kan je van een aantal onkundige buro ambtenaren verwachten(ZE VERGETEN DAT WIJ HUN LOON BETALEN EN ZIJ DAAR EEN GOEDE PRESTATIE VOOR MOETEN LEVEREN).

en geen laders maken omdat het slechts 10 luttele seconden kost is nou net het verschil tussen speelgoed en professionele apperatuur, ook de infostream valt nog steeds onder het hoofdstuk gebruiks apperatuur(weggooi apperatuur) en is niet te vergelijken met profesioneel materiaal.

wanneer de batterij leeg is geeft hij (geteste uitvoering) alleen aan door een melding op het scherm, als je niet regelmatig kijkt zie je dit niet, en gaat hij na verloop gewoon uit (al na enkele uren), gebeurt dit snachts, dan doet hij het smorgens gewoon niet meer, en ben je dus niet meer inzetbaar.

m.a.w. nog steeds een gemiste kans, er is zoveel anders te koop, maar stel je voor dat we ons in gaan spannen, de burger betaald toch wel en met wat minder (lees slechter) kan het ook.

mijn achtergrond is research en disign in de elektronica, ik zeg niet dat ik er alles van weet, ben ook geen superman, maar toch wel instaat een aantal zaken te beoordelen, en daar is lang niet iedereen blij mee, sterker op dat vlak heb ik weinig vrienden, maar dat hoeft ook niet.

nog even aangevult, de aa cellen uit de meeste oude alarmontvangers hebben ook nog eens de dubbele capaciteit t.o.v. een aaa cel, m.a.w. de halve gebruiks tijd.
Nemo me impune lacessit


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #31 Gepost op: 2 januari 2005, 15:04:16
ff terug naar het begin,waarom zijn de pagers niet oplaadbaar?Elke huidige alarmontvanger is oplaadbaar,die duw je s'ávonds als je naar bed gaat in de lader en klaar.

Dat weten ze bij Getronics toch ook,en dus zorg je meteen ervoor dat de nieuwe pagers oplaadbaar zijn of denken alleen wij met z,n allen zo simpel  ???


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #32 Gepost op: 2 januari 2005, 15:17:51
Peter dit is nou net het verschil, je noemt de naam pager, pager staat voor een gebuiks apperaat voor consumenten gebruik, daar stel je hele andere eisen aan dan aan een ''alarmontvanger'', o.a. dat ze goedkoop zijn om zo een zo groot mogelijke markt te bereiken en daarmee een zo groot mogelijke omzet te maken, maar betrouwbaarheid in professionele zin is NUL.
dat er instanties zijn die een pager zijn gaan gebruiken om mensen in spoedeisende gevallen op te roepen is een keuze geweest van de betrouwbaarheid valt best wel mee, dus doen we het er mee, als instanties daar de verantwoording voor nemen moeten zij dit weten, maar het heeft absoluut consequenties.

een alarm ontvanger die betrouwbaar moet zijn en dan hebben we het ook over oplaadbaar(omwille van eerder genoemde reden, altijd vol), spatwaterdicht, val en stoot bestendig, is een heel ander verhaal, de alarmontvangers zoals voorheen gebruikt (swissphone, motorola enz.) hoe vaak zijn die gevallen, en hebben al wel bewezen dat ze dit konden doorstaan, nu na vele jaren trouwe dienst beginnen ze het bij bosjes te begeven, maar als je auto na zoveel jaren zonder onderhoud nog steeds goed zou functioneren vindt je het een wonder.

ook is de gebruiksvriendelijkheid wel erg belangrijk, nog weinig mensen hebben ervaring met de daf en de infostream, we zullen het af moeten wachten, mischien valt het mee, een historie is er nog niet.
Nemo me impune lacessit


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #33 Gepost op: 2 januari 2005, 15:23:08
ik hoor het al,ik ga m,n Motorola BMD nog missen :-\ :-X ;)


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #34 Gepost op: 2 januari 2005, 15:31:12
al is het alleen maar voor de spraak die je toch wel zal missen ;D
Nemo me impune lacessit


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #35 Gepost op: 2 januari 2005, 15:37:24
Citaat
ik hoor het al,ik ga m,n Motorola BMD nog missen    

Jawij werken ook nog met de bmd's maar ik vind het hele fijne en betrouwbare piepers hoor peter




 :D :D :D :D

[verwijderd door de admin ivm opschoning]
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


nvr

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 2 januari 2005, 16:38:36
nvr ik weet niet wat jou achtergrond is, maar 0,3 volt verschil is voor veel apperatuur gewoon het verschil tussen werken en niet meer werken, hij voldoet in iedergeval niet meer aan zijn specificaties zoals opgegeven door de fabrikant, en als zodanig ook niet meer betrouwbaar.
0,3 volt is wel 20% minder.
Ik heb dergelijke problemen nog nooit meegemaakt en tot nu toe in 4 jaar die pager dragen nog nooit ook maar 1 melding gemist.


mijn achtergrond is research en disign in de elektronica, ik zeg niet dat ik er alles van weet, ben ook geen superman, maar toch wel instaat een aantal zaken te beoordelen, en daar is lang niet iedereen blij mee, sterker op dat vlak heb ik weinig vrienden, maar dat hoeft ook niet.
Nee.. een goede discussie vindt ik beter.. Is alleen maar leerzaam vooral om juist te horen waarom er nu zo iets in zou moeten zitten. Misschien daarom mijn uitlokkende karakter.

nog even aangevult, de aa cellen uit de meeste oude alarmontvangers hebben ook nog eens de dubbele capaciteit t.o.v. een aaa cel, m.a.w. de halve gebruiks tijd.
Ook dat zou mijn voorkeur hebben ten opzichte van de AAA

Maargoed.. alles leuk en aardig Zwaailampmaker.. jij had het over die blauwe pager die getest is.. Van die tests ben ik ook goed op de hoogte. Inmiddels is er dus een verbeterde versie naar het schijnt..

Zullen we dat eerst eens afwachten?


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #37 Gepost op: 2 januari 2005, 18:20:35
we zullen het inderdaad af moeten wachten, we hebben de eerste infostream hier thuis getest, echter de resultaten daarvan heb ik nog niet gehoord, laat staan wat er nu veranderd is t.o.v. de geteste versie.

zelf heb ik al enige jaren de Quattro van swissphone, de trilmotor er uit gehaald, evenals het lampje, gebruikt hij minder stroom, ik hoef er ook niet uit, alleen maar gewaarschuwd worden.

[verwijderd door de admin ivm opschoning]
Nemo me impune lacessit


Target77

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 2 januari 2005, 18:27:28
Ik heb de Niros...werkt ook prima en naar tevredenheid  ;) ;D


ikkuh

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 2 januari 2005, 20:12:13
Nou ik vind mn quattrino euro memo toch ook een hele fijne pager!