Ga eens lekker ontspannen in de achter op de ambulancebrancar zitten, monteer een camera, en richt die op de torso en hoofd, Laat de chauffeur eens een gemiddeld ritje doen....
Wat mij betreft geeft dat precies weer, waar de lacune is bij die onderzoeken...
Leg ook even een bowlingball op de vloer, (voor de veiligheid er even inklemmen tussen handdoeken, vast maken met bungee cords..
De krachten zijn echt niet gering.. (getallen zijn zo niets zeggend, video beeld zegt heel veel...)
Nee Rescue, jij geeft precies weer waar het probleem zit bij alle andere onderzoeken. Men vergelijkt het menselijk lichaam met statische voorwerpen, maar dat is een lichaam niet. Vervolgens begint men te onderzoeken met deze aanname. Maar nu wordt het tijd dat deze aanname een kritisch tegen het licht gehouden wordt.
Ik snap je wel, het is immers jouw werk en als immobilisatie tot het verleden gaat behoren zijn een flink deel van je trainingen overbodig geworden, maar dat ontslaat je er niet van kritisch naar je handelingen te blijven kijken
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9523928Lees deze nu eens door. Twee identieke groepen patiënten, de ene geïmmobiliseerd en de andere niet en toch komt neurologische schade minder vaak voor bij de niet-geïmmobiliseerde groep.
Ik voorspel dat de wervelplank tot het verleden gaat behoren voor 90% van de patiënten.
WM
En hier sluit ik me bij aan