Ik geef alleen aan dat de verleiding is voor mensen om het onbewust te kopen in een tankstation, vergelijkbaar met de snoepjes en ijsjes bij een tankstation. De meeste mensen gaan de shop binnen om de brandstof af te rekenen en komen vaak met andere artikelen extra naar buiten.
Daar moet ik je hoe dan ook gelijk in geven. Die shop waar ik het een paar berichten hierboven over had ging ik toen ook heen voor een pakje peuken. Na een warme en drukke vrijdagavonddienst, dan kan ik echt genieten van een heerlijk koud biertje. En omdat het er dan staat neem je er wel eentje mee, terwijl je dat niet had gedaan (en het waarschijnlijk ook niet had gemist) als het er niet stond. En als het niet in de koeling stond zou ik het ook niet kopen, dan wacht ik wel tot ik er thuis één uit de koelkast kan halen. Maar nu is dat vaste prik op vrijdagavond, een biertje halen voor onderweg. Puur en alleen omdat het zo makkelijk is.
En kan dat kwaad, mwah ik vind van niet. Ik rijd niet met teveel alcohol op ( "Vroeger" in m'n onbezonnen tijd wel gedaan, totdat je 1 keer echt letterlijk door het oog van de naald gaat dan leer je het wel af ) en 1 blikje van 33 cl mag en kan je hebben dus waarom niet. Ja je mag het officieel niet onderweg opdrinken, maar ik zie het verschil niet met een blikje cola. Je kan het ook eerst daar op drinken en dan gaan rijden, ja what's the difference, behalve dat het dan wel mag.
Ik denk dus dat het aantal mensen dat een biertje drinkt onderweg ongetwijfeld zal toenemen. Maar of dat zal leiden tot meer zatlappen achter het stuur dat zal wel meevallen denk ik. Ik denk dat je dan over een andere 'groep' mensen praat, die het toch wel doen alleen nu elders vandaan halen.
Wat ik bedoelde met een beperkt aanbod is bijvoorbeeld geen halve liter blikken, alleen losse blikjes en geen sixpacks en uiteraard geen speciaalbieren of andere sterke(re) drank. Maak het desnoods lekker duur, dan is het meteen niet meer verleidelijk om veel te kopen. Maar een Eurotje meer zal mij een worst wezen voor mijn vrijdagavondbiertje, ik heb het er graag voor over