Biertje? Even langs de pomp! Net als vroeger..

Auteur Topic: Biertje? Even langs de pomp! Net als vroeger..  (gelezen 7884 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Gepost op: 19 oktober 2011, 18:14:26
''Alcohol terug bij tankstations

Bier en wijn kopen bij een tankstation, dat moet gewoon kunnen. Dat vinden in ieder geval de pomphouders zelf. Ze gaan daarom op vijf locaties weer alcohol verkopen om zo een proefproces uit te lokken.''


''Beta, de belangenvereniging van tankstationhouders, verwacht dat de nieuwe Voedsel en Waren Autoriteit direct zal ingrijpen en boetes zal uitdelen. “We gaan door tot het Europese Hof en laten ons niet uit het veld slaan. Zodra de schappen zijn leeggehaald, vullen wij ze weer aan”, verklaart voorzitter Ewout Klok strijdlustig.''

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2011/10/alcohol-terug-bij-tankstations


----------------------------------------

''Bier bij de pomp roept weerstand op DEN HAAG -  De politiek heeft woensdag afwijzend gereageerd op de plannen van tankstationhouders om bier en wijn te gaan verkopen. Ook vanuit Veilig Verkeer Nederland klonk (VVN) scherpe kritiek. De verkeersveiligheid staat op het spel, zo klonken reacties uit de Tweede Kamer. Gevreesd wordt dat de verkoop van alcohol tot meer verkeersslachtoffers leidt.''

http://www.telegraaf.nl/binnenland/10751880/__VWS__geen_alcohol_in_tankstation__.html?sn=binnenland

-----------------------------------------

''Elf jaar geleden
Volgende maand is het exact elf jaar geleden dat het kabinet Kok de verkoop van alcohol verbood. Volgens de tankstationhouders is de afgelopen jaren het aantal verkeersslachtoffers door alcohol niet gedaald. Ze wijzen erop dat wegrestaurants in Nederland ook alcohol schenken en dat Belgische en Duitse tankstations alcohol verkopen.''


http://www.rtl.nl/components/actueel/editienl/nieuws/2011/w42/Alcohol-in-tankstations.xml




Het aantal alcohol-gerelateerde verkeersslachtoffers daalt jaarlijks, maar de verkoop bij benzinestations heeft daar geen invloed op gehad, aldus een woordvoerder van de branche zojuist op RTL-nieuws. Persoonlijk denk ik ook dat drankrijders het echt niet hoeven te hebben van tankstations. Drankrijders drinken in de kroeg, op feestjes, in de voetbalkantine en vooral thuis. De notoire alcoholisten hebben sowieso een voorraad in huis en hoeven echt niet langs de pomp. Hoe denkt handhavend Nederland daarover?




daanh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
  • Rechtvaardig
Reactie #1 Gepost op: 19 oktober 2011, 18:41:43
Ja en terecht hoor! Omliggende landen mag het ook en bovendien valse concurrentie. Ook is nooit aangetoond dat het een verkeersveiligheids verbetering is.

Politie moet gewoon handhaven en voorlichten op dezelfde manier als ze nu doen


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 19 oktober 2011, 18:45:03
Dat zou handig zijn, nu hebben we regelmatig feestjes op de basis en is het bier op, schandalig ;D ;D
Dus kunnen we mooi iemand aanwijzen als koerier ;D ;D


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #3 Gepost op: 19 oktober 2011, 18:50:00
Dat zou handig zijn,

Vroeger was het niet anders! Onverwachts bezoek, onverwachts feestje, je gaat toch ineens uit vanavond?.., je krijgt vrouwelijk bezoek: de Pomp biedt uitkomst. Bood, in dit geval.  :|

Dus kunnen we mooi iemand aanwijzen als koerier ;D ;D

Wel de BOB met de meeste strepen he? Die moet zorgen, voor zijn mannen!  >:D


Iv0

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
  • Monsieur Cannibale
Reactie #4 Gepost op: 20 oktober 2011, 04:05:32
Dus eerst maken de pomphouders van hun benzinepomp een supermarkt/wegrestaurant, om vervolgens te klagen dat ze concurrentie hebben van wegrestaurants ?
Nederland scoort toch een stuk lager in de cijfers mbt rijden onder invloed, en zolang het kan ook niet uitgesloten worden dat het verkoopverbod daar WEL een rol in speelt lekker alcohol weg houden bij de pomp.
et Voila


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #5 Gepost op: 20 oktober 2011, 06:11:56
Ik vind het eigenlijk niet kunnen om drank bij de pomp te verkopen. Het zal misschien
geen direct verband houden maar je moet het natuurlijk ook niet te makkelijk maken voor
de risicogroep. En wat betreft de concurentie vervalsing is het onzin, want de enige die
er last van "zouden" hebben zijn de stations bij de grensregio. Dit is over heen nederland
vergelijken maar een klein percentage aan pompen.

En daarnaast zal zodra bekend is welke pompen het zijn er gelijk diverse handhavingsdiensten
er boven op duiken (even kleine greep: nVWA, Keuringsdienst van Ware, Douane, Politie). Dus ik
vraag me af of de houders het wel graag willen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #6 Gepost op: 20 oktober 2011, 06:34:28
geen direct verband houden maar je moet het natuurlijk ook niet te makkelijk maken voor
de risicogroep. .

Omdat er een risico-groepje is moet de rest op een droogje zitten        Hoe groot is die risico-groep eigenlijk?  
De risico-groep heeft gewoon een voorraadje. (of gaat een voorraadje halen bij de slijterij....en zij rijden er gewoon voor om)

Ik noem dat gewoon betutteling.

Zeker nu dat het alcoho-slot-programma van start is gegaan.

Straks de vette hap, sigaretten e.d. eruit want daar zijn ook risico-groepen voor.  >:D


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #7 Gepost op: 20 oktober 2011, 11:57:41
In mijn ogen gaat het er niet om of je het voor "een risico groep" wel of niet makkelijk maakt, maar dat je als samenleving duidelijk aangeeft dat Alcohol en Verkeer niet samen gaan.
Hoe je het ook went of keert, een benzine pomp is iets wat onlosmakelijk direct verbonden is met verkeer, en alcohol daar verkopen geeft het verkeerde signaal.

Bovendien denk ik dat een deel van de pomphouders ook vergeten is wat voor overlast men zelf krijgt door de verkoop van alcohol.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #8 Gepost op: 20 oktober 2011, 12:07:53
Hoe je het ook went of keert, een benzine pomp is iets wat onlosmakelijk direct verbonden is met verkeer, en alcohol daar verkopen geeft het verkeerde signaal.

Dan ben je ook voorstander om bij de wegrestaurants ook een alcohol verbod in te stellen
(deze zijn nl ook onlosmakelijk direct verbonden met verkeer, deze zijn vaak niet eens te bereiken op een andere manier)


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #9 Gepost op: 20 oktober 2011, 13:31:20
Voor restaurants die primair aan een snelweg zitten en zich richten op voorbijgangers op die weg, ja daar zou ik geen moeite mee hebben vanuit het oogpunt van verkeer en alcohol.

Maar toch ligt het voor restaurants ook voor mij genuanceerder, want niet alle restaurants zijn met verkeer verbonden, de meeste zelfs totaal niet. Op die manier is er dan wel sprake van concurrentie vervalsing tussen restaurants als sommige wel en sommige geen alcohol mogen verkopen, puur gebaseerd op wel of niet aan een snelweg zitten.
Daarom is een alcoholverbod voor wegrestaurants dus niet uitvoerbaar in mijn ogen, maar voor tankstations wel.

Tankstations zijn altijd aan verkeer verbonden, dus daar kan je wel een verbod opstellen zonder concurrentie vervalsing tussen benzinepompen....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten