Zonder anderen tekort te willen doen of te beledigen, de KNRM heeft gewoon jarenlang een ZEER goede marketing gevoerd. In alles, niet alleen het blad, maar ook website, lokale aandacht, pers etc.
Dit blijkt zelfs uit deze zin in jouw tekst:
Waardoor hun grote broer de KNRM die op het gebied van PR veel meer in de melk hebben gebrokkeld, ....
Dat 'grote broer' is puur imago: de Reddingsbrigade heeft veel meer leden, vele malen meer vrijwilligers, die ook nog per persoon veel meer uren maken. En ze hebben meer posten, een groter dekkingsgebied, veel meer boten, een groter portfolio...
De KNRM heeft alleen grotere boten en meer geld, dus wie is er dan de grote broer?
Zoals ik zei: dit is niet om mensen te beledigen ofzo, maar om te laten zien dat er heel veel zit in de beeldvorming, in het imago van de KNRM, maar ook van de Reddingsbrigade. De Reddingsbrigades hebben zichzelf een Calimero-imago aangepraat en daar moeten ze vanaf!