Reddingsbrigades Flevoland niet meer ingezet op randmeren?

Auteur Topic: Reddingsbrigades Flevoland niet meer ingezet op randmeren?  (gelezen 17271 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #40 Gepost op: 29 december 2011, 16:17:04
De KNRM zijn profiteurs, ze pakken de SAR van ons af op lullige wijze, maar komen een paar dagen later wel meevaren met de SeriousRescue tocht van RBNL. Ik ben op die dag met een groepje mensen van de RB snel de auto ingesprongen en naar de Hollandse Brug gereden om nog wat foto's te maken van de tocht. Wat me opviel in de auto was dat er veel over de KNRM gesproken werd, en dan niet in positieve zin. De enige reden waarom de KNRM meer geld heeft, is omdat zij grotere reddingen kunnen uitvoeren, en verder op zee. Een KNRM'er zal nooit een vriend van mij zijn, en ik denk dat de meeste brigade leden van de brigades op de randmeren het daarmee eens zijn.
En wat zou de KNRM van jullie kunnen vinden? Ik zie meer en meer haat en nijd ontstaan, het gaat onderhand totaal nergens meer over. En lijkt het wel of we te maken hebben met een stel kleine kleuters dan met professionals.
Wat dat aangaande zou het eens goed zijn als er van hogerhand keihard wordt ingegrepen op de Randmeren.


Belker1678

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #41 Gepost op: 29 december 2011, 16:46:03
Wat mij opvalt in deze discussie dat er iedere keer wordt terug gevallen op het modder gooien naar elkaar. Niemand wil of durft een toenadering naar de ander te doen.
Hij lijkt mij beter deze topic te sluiten en dat men de energie steekt in het zoeken naar een verbetering van de samenwerking. Dat Veiligheidsregio Flevoland keuzes maakt, die volgens mij nog steeds niet officieel zijn afgetikt, die pijn doen is duidelijk.

Het gaat om geld. In deze tijd van bezuinigen worden soms pijnlijke keuzes gemaakt. Als er verkeerde keuzes gemaakt zijn of worden en dat daar de reddingsbrigades de dupe van zijn is dat voor alle betrokken reddingsbrigades en vrijwilligers niet leuk.

MAAR waar en door wie moet de discussie gevoerd worden:  Hoofdbestuur KNRM, het Hoofdbestuur van de Reddingsbrigade, Hoofd veiligheidsregio Flevoland en Directeur Kustwacht  en niet hier op de moddergooiende topic.  Hier worden mensen beschadigd. Daarbij wordt gegeneraliseerd: Lees Randmeren terwijl het gaat om een klein stukje aan zuidkant.

Ik wens voor alle betrokken partijen een wijs 2012 toe en hoop dat alle verschillen en verwijten even aan de kant worden gezet als er echt iets aan de hand is.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #42 Gepost op: 29 december 2011, 16:51:39
En wat als maatregel? Een einde maken aan de reddingsbrigades? Dat werk is al klaar.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #43 Gepost op: 29 december 2011, 16:53:18
Wat mij opvalt in deze discussie dat er iedere keer wordt terug gevallen op het modder gooien naar elkaar. Niemand wil of durft een toenadering naar de ander te doen.
Hij lijkt mij beter deze topic te sluiten en dat men de energie steekt in het zoeken naar een verbetering van de samenwerking. Dat Veiligheidsregio Flevoland keuzes maakt, die volgens mij nog steeds niet officieel zijn afgetikt, die pijn doen is duidelijk.

Het gaat om geld. In deze tijd van bezuinigen worden soms pijnlijke keuzes gemaakt. Als er verkeerde keuzes gemaakt zijn of worden en dat daar de reddingsbrigades de dupe van zijn is dat voor alle betrokken reddingsbrigades en vrijwilligers niet leuk.

MAAR waar en door wie moet de discussie gevoerd worden:  Hoofdbestuur KNRM, het Hoofdbestuur van de Reddingsbrigade, Hoofd veiligheidsregio Flevoland en Directeur Kustwacht  en niet hier op de moddergooiende topic.  Hier worden mensen beschadigd. Daarbij wordt gegeneraliseerd: Lees Randmeren terwijl het gaat om een klein stukje aan zuidkant.

Ik wens voor alle betrokken partijen een wijs 2012 toe en hoop dat alle verschillen en verwijten even aan de kant worden gezet als er echt iets aan de hand is.

Ik denk dat je hier perfect neer zet waar het om gaat, onderling overleg en overleg op het juiste niveau en op de juiste plaats. Inderdaad, met moddergooien schieten we niets op. En elkaar beschuldigen van vriendjespolitiek zoals in het andere topic gebeurt daar schieten al helemaal niets mee op. Sterker, dat zorgt ervoor dat de partijen nog verder uit elkaar drijven. ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #44 Gepost op: 29 december 2011, 17:14:54
Hoezo toenadering.. De reddingsbrigades en de KNRM waren de beste maatjes, niets dan goeds over elkaar. Nooit een onvertogen woord in de krant over elkaar. Gezellig met zijn allen schouder aan schouder een front in een convenant tegen HOGE en de Waterhulpdienst, dat verwarren jullie met elkaar, wij hadden wel problemen met dat front.
Tot ineens de KNRM aan de subsidie ging knabbelen van de reddingsbrigades en daarmee aan hun voortbestaan.
Natuurlijk mag je daar als reddingsbrigade niets van zeggen, dat is kleuter gedrag, gewoon leidzaam toezien hoe je vereniging ten gronde wordt gericht. Dat is professioneel en volwassen!


Belker1678

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #45 Gepost op: 29 december 2011, 17:58:36
@ Henk,

Lees eens goed wat ik schrijf.
Een individuele reddingsbrigade moet niet die discussie voeren, maar het Hoofdbestuur van de Reddingsbrigade Nederland. Dat is een gelijkwaardige partner tov de Veiligheidsregio.

MBT HOGE en Waterreddingsdienst. Dit zijn volgens mij commerciele particuliere initiatieven. En geen partij in het geschil tussen KNRM/RB/Veiligheidsregio/Kustwacht.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #46 Gepost op: 29 december 2011, 18:08:53
@ Henk,

Lees eens goed wat ik schrijf.
Een individuele reddingsbrigade moet niet die discussie voeren, maar het Hoofdbestuur van de Reddingsbrigade Nederland. Dat is een gelijkwaardige partner tov de Veiligheidsregio.

MBT HOGE en Waterreddingsdienst. Dit zijn volgens mij commerciele particuliere initiatieven. En geen partij in het geschil tussen KNRM/RB/Veiligheidsregio/Kustwacht.

Wat mij opvalt in deze discussie dat er iedere keer wordt terug gevallen op het modder gooien naar elkaar. Niemand wil of durft een toenadering naar de ander te doen.


Dat " moddergooien" is niet uit de lucht komen vallen, heeft een oorzaak. Het zal je vereniging maar zijn die je ter ziele moet dragen. REDNED heeft zich nog nooit wat gelegen laten liggen aan reddingsbrigades die een bewakende taak hebben op het ruime binnenwater. De blik is meer gericht op de zwemmende en strand brigades. Voor overleg is het nu te laat, maar dat is geen reden om het optreden van de KNRM in deze in de doofpot te stoppen.

Lees je even wat beter in, HOGE is geen commerciële partij. Heeft nu zelfs precies dezelfde status als de reddingsbrigades hier: geen.


Belker1678

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #47 Gepost op: 29 december 2011, 18:39:10
@ Henk. Sorry, 98uiye HOGE is een particulier initiatief, welke niet verbonden is aan Reddingsbrigade Nederland.

Niets mis mee, O0 echter nog steeds geen partij in de discussie tussen RBN/KNRM/Veiligheidsregio/Kustwacht.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #48 Gepost op: 29 december 2011, 20:50:34
Ik denk dat je hier perfect neer zet waar het om gaat, onderling overleg en overleg op het juiste niveau en op de juiste plaats. Inderdaad, met moddergooien schieten we niets op. En elkaar beschuldigen van vriendjespolitiek zoals in het andere topic gebeurt daar schieten al helemaal niets mee op. Sterker, dat zorgt ervoor dat de partijen nog verder uit elkaar drijven. ;)

Beste Peter,
Je geeft ook in het andere topic aan hier veel van te weten.
Wat mij dan opvalt is dat je vriendjes politiek naar het rijk der fabelen verwijst.
Dan weet jij niet hoe de KNRM werkt en zoveel geld "gedoneerd en gesponsord" krijgt.
Als inderdaad volgens jou men om tafel moet gaan zitten is alles al beklonken en hebben de reddingsbrigades het nakijken.

En ergens las ik dat dit moddergooien alleen in dit board voorkomt?
Helaas, ik zie bij de brandweer soort gelijke zaken gebeuren.
Oja en in de tijd van crisis hebben we weer een mooi begrip om achter te verschuilen..............................bezuinigingen.
Hebben we de cijfers gezien hoeveel dit oplevert, neen.
We zien alleen het directe effect dat er geen subsidie meer hoeft te worden uitgekeerd, maar een busniscase heb ik niet gezien. 0098


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #49 Gepost op: 29 december 2011, 21:54:17
@ Henk. Sorry, 98uiye HOGE is een particulier initiatief, welke niet verbonden is aan Reddingsbrigade Nederland.

Niets mis mee, O0 echter nog steeds geen partij in de discussie tussen RBN/KNRM/Veiligheidsregio/Kustwacht.

Ik ben al zo' n 30 jaar aktief in het reddingswerk en heb redelijk wat insite information dankzij de in de loop der tijd opgebouwde kontakten binnen de kustwacht, reddingsbrigades, brandweer, KNRM en Politie te water. Juist door het feit dat ik geen partij ben binnen het gebeuren kan ik vrijuit spreken.
En ik kan goed onderbouwen waarom het niet netjes is op deze listige manier je collega's uit te schakelen. Neem van mij aan dat -ook al wordt dat niet publiekelijk gezegd- de manier van handelen van de KNRM Huizen door de leden van de reddingsbrigades die het betreft ervaren wordt als een mes in de rug (et tu brutus) van een kant waarvan- en op een moment waarop je het 't minst verwacht.

Natuurlijk voelen wij ons -ook al zijn wij nooit door hen als partij erkend- betrokken bij wat er gebeurt met de reddingsbrigades.
Zij zijn in een klap uitgerangeerd als officiele instantie en moeten zichzelf zien te betruipen, zien het hoofd boven water te houden zal ik maar zeggen om in de sfeer te blijven, zonder de erkenning voor wat ze gepresteerd hebben en nog presteren tot het doek definitief valt. En ik voorspel dat maar weinig of geen leden van de Randmeer reddingsbrigades de overstap naar de KNRM zal maken. Bij ons zijn ze echter van harte welkom, zo ook bij de reddingsbrgade Blaricum, die god zij dank nog steeds meer reddingsbrigade dan KNRM station is.