Vier nieuwe HW regio Gelderland-Midden

Auteur Topic: Vier nieuwe HW regio Gelderland-Midden  (gelezen 13844 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Foto Joop

• Gast
Reactie #50 Gepost op: 21 januari 2005, 18:08:13
was het niet zo dat Nijkerk en barneveld 1 hoogwerker met z,n tweeen zou kopen. Of waren dit de oude plannen

Oeps, nu ben ik overvraagd........

Groeten,

Joop

jwpots

• Gast
Reactie #51 Gepost op: 21 januari 2005, 18:21:39
was het niet zo dat Nijkerk en barneveld 1 hoogwerker met z,n tweeen zou kopen. Of waren dit de oude plannen
Ja, dit was oorspronkelijk ook het plan. Zal het een opzoeken in mijn "krantenarchief", en Joop weet wat ik bedoel met dat archief.

Groet
Johan

Rene112

• Gast
Reactie #52 Gepost op: 21 januari 2005, 19:05:34
Ja, dit was oorspronkelijk ook het plan. Zal het een opzoeken in mijn "krantenarchief", en Joop weet wat ik bedoel met dat archief.

Ik ook ;)   Nog steeds goed wekelijks leesvoer Johan!

groeten,
René

CLUT

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #53 Gepost op: 22 januari 2005, 00:18:25
Hey,

Ik dacht idd ook dat Barneveld en Nijkerk samen 1 hoogwerker kregen.

De hoogwerker van Ede is uit 1992 een scania, weet dat ie nogal is mankementen vertoont maar of ie al weg gaat (hij is nu dus 12/ 13 jaar, het zou kunnen maar voor een hw is het toch niet zo oud?

Ben toch wel erg benieuwd voor wie nu de nieuwe HW's zijn, en wie nu de rode mast heeft...

(foto hw ede bijgevoegd)

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]

maartenh

• Forum gebruiker
    • www.112alarm.com
Reactie #54 Gepost op: 22 januari 2005, 10:29:59
De rode mast heeft renkum.

CLUT

• Forum gebruiker
Reactie #55 Gepost op: 22 januari 2005, 10:58:01
Dat is knap werk; Ede doet niet eens mee met deze bestelling, en dan toch een hoogwerker krijgen.....

De deelnemers waren Rheden (Dieren), Renkum, Nijkerk en Barneveld. Na een heel klein beetje speuren ben ik er al achter waar die rode mast moet staan......

Groeten,

Joop

Oke de rode mast schijnt dus voor Renkum te zijn alleen zijn we er nu nog niet uit of Ede wel of geen nieuwe heeft besteld? Of dat Nijkerk en Barneveld samen doen of appart een HW krijgen...

Foto Joop

• Gast
Reactie #56 Gepost op: 22 januari 2005, 21:48:11

Groet
Johan
Zeker weet ik dat.
Ook vandaag heb ik weer genoten van de wekelijkse digitale "knipsel"krant. En dat is in de loop der jaren al een stevig archief geworden.
(Meer info? stuur een PM naar Johan met de vraag of je o de verzendlijst mag komen; het is echt de moeite waard.)

Leuk dat je ook foto's hebt bijgevoegd van de hoogwerker van Renkum. Dus toch diegene met de rode mast! Haha.

Groeten,

Joop

jwpots

• Gast
Reactie #57 Gepost op: 23 januari 2005, 00:31:13
Zeker weet ik dat.
Ook vandaag heb ik weer genoten van de wekelijkse digitale "knipsel"krant. En dat is in de loop der jaren al een stevig archief geworden.
(Meer info? stuur een PM naar Johan met de vraag of je o de verzendlijst mag komen; het is echt de moeite waard.)

Leuk dat je ook foto's hebt bijgevoegd van de hoogwerker van Renkum. Dus toch diegene met de rode mast! Haha.

Groeten,

Joop

Joop, René,

Onderstaand bericht is het enige wat ik kan vinden. Het staat mij wel bij dat Nijkerk en Barneveld één hoogwerker zouden aanschaffen voor gezamenlijk gebruik.

De Gelderlander | 30-12-2003
Nieuwe hoogwerker brandweer Dieren.

DIEREN - De brandweer in Dieren krijgt een nieuwe hoogwerker. De huidige is 25 jaar. "En dat is oud voor een auto", zegt brandweercommendant B. de Groot. Burgemeester en wethouders van Rheden willen ruim 450.000 euro ter beschikking stellen voor de aanschaf.

Een hoogwerker is een brandweerauto met een lange arm eraan. Aan die arm zit een bakje van waar-uit brandweerlieden kunnen blussen of balkons bereiken om daar mensen weg te halen of juist naar toe te brengen. Aan de huidige hoogwerker zit een arm met een knik, hij is als het ware opgevouwen. De nieuwe heeft een schuifarm. "De techniek is in de afgelopen 25 jaar sterk vooruitgegaan", zegt De Groot. "Je kunt dus voorstellen dat de nieuwe hoogwerker veel beter is", zegt De Groot. De hoogwer-ker uit Dieren wordt ingezet in de hele gemeente Rheden en ook in Rozendaal en Doesburg. Gemid-deld rukt de hoogwerker tachtig keer per jaar uit. "We alarmeren de hoogwerker uit voorzorg bij alle woningbranden." De arm heeft een reikwijdte van 32 meter.

Omdat er in Gelderland-Midden nog drie nieuwe hoogwerkers nodig zijn, worden ze gelijkertijd aan-geschaft. Dat scheelt in de kosten. De vier hoogwerkers moesten Europees aanbesteed worden. Ver-schillende fabrikanten konden er op intekenen.Besloten is de opdracht te geven aan de technische Handelsonderneming Algebra. De Groot verwacht dat de hoogwerker in oktober wordt geleverd en in gebruik kan worden genomen.

CLUT

• Forum gebruiker
Reactie #58 Gepost op: 23 januari 2005, 10:54:15
Het staat mij wel bij dat Nijkerk en Barneveld één hoogwerker zouden aanschaffen voor gezamenlijk gebruik.

Dus nog steeds 1 van de 4 spoorloos?  :D

Dieren
Nijkerk
Renkum
?

jwpots

• Gast
Reactie #59 Gepost op: 23 januari 2005, 12:06:10
Dus nog steeds 1 van de 4 spoorloos?  :D

Dieren
Nijkerk
Renkum
?

Nee, er is er geen een zoek, want ze hebben alle vier een standplaats gekregen. De vraag was hier of dat Nijkerk en Barneveld gezamenlijk één hoogwerker besteld hadden. En mij staat zoiets wel bij dat dat de bedoeling was, maar dat zal wel veranderd zijn.

Dit zijn de betreffende hoogwerkers:

BARNEVELD 150   
HW-32   MAN 18.363FLC[TG-A]/Metz-Wumag BP-PR-95               
RENKUM 754   
HW-32   MAN 18.363FLC[TG-A]/Metz-Wumag BP-PS-14      
RHEDEN [korps Dieren] 757   
HW-32   MAN 18.363FLC[TG-A]/Metz-Wumag BP-TS-86   
NIJKERK 856   
HW-32   MAN 18.363FLC[TG-A]/Metz-Wumag BP-PS-10   
Groet
Johan