P2000 berichten Ambulance

Auteur Topic: P2000 berichten Ambulance  (gelezen 29766 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #60 Gepost op: 10 januari 2005, 21:14:08
Appendectomie
Appendectomie is in het westerse cultuurgebied de meest voorkomende abdominale operatie, 1 op de 700 mensen per jaar.
Het mortaliteitscijfer bij een ongecompliceerde appendicitis 0,2%.

Bij een in een vroeg stadium correct uitgevoerde appendectomie zal de patient na ongeveer 5 dagen het ziekenhuis kunnen verlaten.
Aanvullende medicamenteuze therapie is niet geïndiceerd.

Over het algemeen wordt de voorkeur gegeven aan een laparoscopische appendectomie De voordelen van een laparoscopische appendectomie (in vergelijking met een appendectomie via laparotomie) zijn: de patiënt herstelt sneller, minder risico op verklevingen, minder pijnklachten postoperatief en een kleiner litteken. Bij onzekere diagnose wordt soms de voorkeur gegeven aan een verticale incisie, dit omdat dan bij negatieve bevindingen de buik makkelijker nader kan worden geëxploreerd.

De meest voorkomende complicatie bij een appendectomie is een wondinfectie. Verder komt een enkele keer darmbloeding tijdens de operatie voor en kunnen later klachten ontstaan door gevormde adhesies en strengen.   
 ;)
Mooi gekopieerd Ronald  :D ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #61 Gepost op: 10 januari 2005, 21:14:54
Appendectomie
Appendectomie is in het westerse cultuurgebied de meest voorkomende abdominale operatie, 1 op de 700 mensen per jaar.
Het mortaliteitscijfer bij een ongecompliceerde appendicitis 0,2%.

Bij een in een vroeg stadium correct uitgevoerde appendectomie zal de patient na ongeveer 5 dagen het ziekenhuis kunnen verlaten.
Aanvullende medicamenteuze therapie is niet geïndiceerd.

Over het algemeen wordt de voorkeur gegeven aan een laparoscopische appendectomie De voordelen van een laparoscopische appendectomie (in vergelijking met een appendectomie via laparotomie) zijn: de patiënt herstelt sneller, minder risico op verklevingen, minder pijnklachten postoperatief en een kleiner litteken. Bij onzekere diagnose wordt soms de voorkeur gegeven aan een verticale incisie, dit omdat dan bij negatieve bevindingen de buik makkelijker nader kan worden geëxploreerd.

De meest voorkomende complicatie bij een appendectomie is een wondinfectie. Verder komt een enkele keer darmbloeding tijdens de operatie voor en kunnen later klachten ontstaan door gevormde adhesies en strengen.   
 ;)
kijk,daar kunnen we wat mee.En zat ik dus aardig in de richting 8)


firemanr

  • Gast
Reactie #62 Gepost op: 10 januari 2005, 21:15:05
Mooi gekopieerd Ronald  :D ;D

Google ...... ::) ::)


 ;D ;D


nvr

  • Gast
Reactie #63 Gepost op: 10 januari 2005, 22:04:59


Kanarie

  • Gast
Reactie #64 Gepost op: 10 januari 2005, 22:37:40
En dan nu de uitdaging: Probeer een moeilijke medische term te posten waarvan de betekenis niet met behulp van google te vinden is! :P :D (Anders is er voor Ronald niks aan.)


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #65 Gepost op: 10 januari 2005, 22:39:12
Idd, hoe kan ik weten dat VWS VoorWaardeScheppend betkend?

Knap als jij dat in de dikke van dale vindt 8) :D

Nee, dat staat niet in de Van Dale, maar ik ging er vanuit dat je een scannerluisteraar bent geweest en dan hoor je dat toch wel meer? En het kan ook logisch zijn. Als er op een post geen ambulances meer zijn omdat die een vervoer hebben en je leest vervolgens VWS richting die post, dan is dat toch een betje logisch?
Maar nogmaals: vragen staat vrij! En JVO, sorry, was echt niet lullig bedoeld, moest het gewoon weer ff kwijt, lucht wel op hoor! ;D

Christian


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #66 Gepost op: 11 januari 2005, 03:52:32
Nee, dat staat niet in de Van Dale, maar ik ging er vanuit dat je een scannerluisteraar bent geweest en dan hoor je dat toch wel meer? En het kan ook logisch zijn. Als er op een post geen ambulances meer zijn omdat die een vervoer hebben en je leest vervolgens VWS richting die post, dan is dat toch een betje logisch?
Maar nogmaals: vragen staat vrij! En JVO, sorry, was echt niet lullig bedoeld, moest het gewoon weer ff kwijt, lucht wel op hoor! ;D

Christian
En dan nog iets...kun je er wel vanuit gaan dat iemand precies weet hoeveel ambulances er waar bezig zijn..maar das vrij moeilijk te volgen als je alleen de politieband luisterd :P
Daar komt bij dat je dan misschien wel weet dat het voorwaardescheppend is..maar niet dat dat inhoudt dat er een ambulance op een strategisch punt gaat staan zodat er overal binnen 15 min een ambulance kan zijn ;)....  Maar ik zal er over ophouden...denk dat ik mijn punt wel gemaakt heb :P
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #67 Gepost op: 11 januari 2005, 08:24:42
Jawel hoor, bedankt voor je verdere uitleg, zal het nooit meer doen! :D

Christian


Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #68 Gepost op: 16 januari 2005, 14:08:09
Regio Kennemerland:

0126153 12:10:27 16-01-05 ALPHA 1x big mag en franse frietjes CPA Kennemerland (Ambulance 153)
Brandwacht 1e klas + WVD


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #69 Gepost op: 16 januari 2005, 16:33:21
Haha die kreeg ik ook op me pager  :D ;D :)