P2000 berichten Ambulance

Auteur Topic: P2000 berichten Ambulance  (gelezen 29781 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #50 Gepost op: 10 januari 2005, 19:12:49
Lees trouwens je onderschrift eens, de onderste regel... :) ;D

Christian
Erg scherp  ;) Maar daar bedoel ik andere vragen mee  :P


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #51 Gepost op: 10 januari 2005, 20:08:18
Niet lullig bedoeld hoor, maar sommige vragen zijn echt zooooo voor de hand liggend... ::) ;)

Christian
Voor jou misschien wel..met je Ghor/sigma/sitma/ehbo/aed en weetikveelwatvoordingennogmeer....ik ben gewoon een simpele ziel wat dat betreft...

En dan kan het misschien niet lullig bedoeld zijn.....zo komt het wel over....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #52 Gepost op: 10 januari 2005, 20:09:10
Idd, hoe kan ik weten dat VWS VoorWaardeScheppend betkend?

Knap als jij dat in de dikke van dale vindt 8) :D


nvr

  • Gast
Reactie #53 Gepost op: 10 januari 2005, 20:53:24
Het wordt niet gezegd dat je dat in de Dikke vindt.. Maar met een beetje kennis van de wereld waarin de meeste mensen die hier posten leven mag wel verondersteld worden dat bepaalde afkortingen voor de handliggend zijn..  ???  ::)

 :) :)


Anderzijds.. vragen staat vrij in Nederland..


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #54 Gepost op: 10 januari 2005, 20:58:13
Dat wil niet zeggen dat iedereen uit dat wereldje komt.

Als ik de term "abdominale appendectomie" op het scherm tover zullen er genoeg mensen zijn die weten wat het is, maar ook genoeg die geen flauw idee hebben. Staat niet in de van Dale. Dus alles weten gaat wel een beetje ver hoor.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #55 Gepost op: 10 januari 2005, 21:02:29
Dat wil niet zeggen dat iedereen uit dat wereldje komt.

Als ik de term "abdominale appendectomie" op het scherm tover zullen er genoeg mensen zijn die weten wat het is, maar ook genoeg die geen flauw idee hebben. Staat niet in de van Dale. Dus alles weten gaat wel een beetje ver hoor.

ik gok dat het over de darmen gaat  :o


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #56 Gepost op: 10 januari 2005, 21:03:36
ik gok dat het over de darmen gaat  :o
Warm  :D ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #57 Gepost op: 10 januari 2005, 21:05:11
Warm  :D ;)

eeuuhhh darmonderzoek?  :-\


firemanr

  • Gast
Reactie #58 Gepost op: 10 januari 2005, 21:10:22
Appendectomie
Appendectomie is in het westerse cultuurgebied de meest voorkomende abdominale operatie, 1 op de 700 mensen per jaar.
Het mortaliteitscijfer bij een ongecompliceerde appendicitis 0,2%.

Bij een in een vroeg stadium correct uitgevoerde appendectomie zal de patient na ongeveer 5 dagen het ziekenhuis kunnen verlaten.
Aanvullende medicamenteuze therapie is niet geïndiceerd.

Over het algemeen wordt de voorkeur gegeven aan een laparoscopische appendectomie De voordelen van een laparoscopische appendectomie (in vergelijking met een appendectomie via laparotomie) zijn: de patiënt herstelt sneller, minder risico op verklevingen, minder pijnklachten postoperatief en een kleiner litteken. Bij onzekere diagnose wordt soms de voorkeur gegeven aan een verticale incisie, dit omdat dan bij negatieve bevindingen de buik makkelijker nader kan worden geëxploreerd.

De meest voorkomende complicatie bij een appendectomie is een wondinfectie. Verder komt een enkele keer darmbloeding tijdens de operatie voor en kunnen later klachten ontstaan door gevormde adhesies en strengen.  
 ;)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #59 Gepost op: 10 januari 2005, 21:12:34
Het wordt niet gezegd dat je dat in de Dikke vindt.. Maar met een beetje kennis van de wereld waarin de meeste mensen die hier posten leven mag wel verondersteld worden dat bepaalde afkortingen voor de handliggend zijn..  ???  ::)

 :) :)


Anderzijds.. vragen staat vrij in Nederland..


De wereld waarin ik leef is die van politie/kmar...leer elke dag iets bij, maar kan niet alles weten...heb ook wel mijn EHBO-diploma...maar dan nog.. ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-