Bij een simpele autobrand kan het nog een beetje begrijpen maar bij een ongeval met beknelling wordt het m.i. toch anders. Dan gaan we niet eerst het verkeer staan regelen. Als het gereedschap vanuit het eerste voertuig moet komen wordt het een eind sjouwen. Ook voorzie ik problemen met electrisch aangedreven systemen (lange verlengsnoeren). Ik denk dat we voortaan bij een verkeersongeval maar middel-alarm moeten gaan geven.
Bij de meeste korpsen in het land wordt er via het " ruit+ systeem" gewerkt, indien er sprake is van een incident op de snelweg. Daarbij krijg ieder voertuig dat is gealarmeerd een oprit nummer op van de RAC. Aan de hand van dit nummer rijden de voertuigen de snelweg op, het eerste voertuig wat de snelweg op gaat meldt dit aan de RAC. Het tweede voertuig wacht dan aan het begin van de oprit en wacht op een nader bericht van het eerst aankomende voertuig. Er wordt aan de hand van dit nader bericht besloten of het tweede voertuig door kan en moet komen. Vooral ook of het kan doorkomen, denk maar bijvoorbeeld aan de grote verkeersdrukte die kan ontstaan. Zo kan het tweede voertuig indien mogelijk nog altijd een andere rijroute nemen.
Bij een beknelling op de snelweg worden er daarom 2 TS'en, 1 HV en 1 OD gealarmeerd.
Bij een autobrand worden er 2 TS'en gealarmeerd.