op drukke snelwegen overdag ontstaat er binnen de kortste keren een file op een (snel)weg voordat de hulpdiensten gearriveerd zijn.
Het lijkt me dan totale onzin om 100 meter voor het incident te gaan staan.
Tja, als je gewoon die 100 meter aanleert hoef je ook nooit na te denken of de verkeerssituatie nu 100 meter of 50 meter of 25 meter mogelijk maakt. Toevallig vandaag een demonstratie gezien over dit onderwerp. Een auto stond in fend-off positie waar een tweede auto achterop kwam gereden. 100 meter voorbij de eerste auto waren pionnen geplaatst die een 'werkplek' voorstelden. De eerste auto 'wees' naar rechts waarbij dus de rechter achterkant als eerste geraakt zou worden. De snelheid van de achterop rijdende auto is later vastgesteld op 107 km/u.
Het resultaat verbijsterde me. Alleereerst was er een geweldige klap. Auto 1 werd stevig in elkaar gedrukt en tegelijkertijd afgeschoten. Hij eindigde half op zijn zijkant en half op zijn kop iets voorbij de pionnen.
Dat is dus de plek waar de hulpverleners op dat moment hun werk staan te doen!!Auto twee ging in de rondte en boog af naar links. Hij kwam tot stilstand, zo'n 90 meter voorbij het punt van de aanrijding en zo'n 15 meter links ervan. In de praktijk kan dit dus de weghelft van het tegemoetkomende verkeer zijn! Nu was het nog een personenauto, maar je kan je voorstellen wat er gebeurt als er 40 ton aan vrachtwagen naar binnen komt rossen....
[verwijderd door de admin]