Richtlijn eerste veiligheidsmaatregelen op autosnelwegen

Auteur Topic: Richtlijn eerste veiligheidsmaatregelen op autosnelwegen  (gelezen 23357 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #40 Gepost op: 13 februari 2005, 12:21:23
Ik zie het aanrijden vanaf twee kanten bij een autobrand eerlijk gezegd ook niet zo zitten en wel om de volgende reden:

Autobrand, weinig eer te halen. Autospuit komt later aan door file.......tweede autospuit komt over andere rijbaan. Dus lijkt het me logisch dat de tweede autospuit gaat stoppen op de andere rijbaan met als gevolg ook daar een verkeersopstopping en gevaarlijke situaties.

Daarnaast heb je bij een normale autobrand lijkt mij voldoende middelen op de TS zitten waarmee je de brand uit moet kunnen maken. Ten eerste en volle tank met water, daarnaast schuim en een hoeveelheid poederblussers. Het moet nog al gek lopen dat je hiermee de auto niet uit krijgt en lukt dit niet dan is de auto sowieso al totaal uitgebrand dus dan brand die maar twee minuten langer tot er weer voldoende water is........ ;)


spuit 11

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 13 februari 2005, 12:23:19
het probleem is dat die meer tijd wachten je vaak niet wordt gegunt,vooral de politie wil vaak de snelweg weer snel vrij hebben omdat ze bang zijn voor lange files.
Het liefst zien ze dat je een ongeval binnen 10 minuten afhandeld,en wel zo dat het verkeer er geen last van hebt.
Dus nemen we extra water mee,dat mochten we niet genoeg hebben,wij niet nog eens een 10 minuten moeten wachten op meer water  :-X :-X

ik ben het helemaal met je eens ik merk hier in de haagse regio dat men met het verkeersbeleid ook hier zo snel mogelijk de rijbaan vrij wil hebben.
gr
Peter


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #42 Gepost op: 15 februari 2005, 21:04:56
Gisteren weer een leuke gehad............autobrand op een oprit naar de snelweg. Geen waterwinning in de buurt....... ;D

Auto ( een renault jeepje) volledig in de gloria en tank lek geslagen dus brandende benzine loopt eronder uit.

In eerste instantie 2 stralen HD om het ergste vuur eraf te halen. Daarna 1 straaltje gebruikt om te poeieren op de brandende benzine die uit de auto liep .....

Al met al half uurtje uit en thuis en nog een kwart tank met water over  :P :P ;)


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #43 Gepost op: 15 februari 2005, 21:06:49
Gisteren weer een leuke gehad............autobrand op een oprit naar de snelweg. Geen waterwinning in de buurt....... ;D

Auto ( een renault jeepje) volledig in de gloria en tank lek geslagen dus brandende benzine loopt eronder uit.

In eerste instantie 2 stralen HD om het ergste vuur eraf te halen. Daarna 1 straaltje gebruikt om te poeieren op de brandende benzine die uit de auto liep .....

Al met al half uurtje uit en thuis en nog een kwart tank met water over  :P :P ;)

Ach er valt toch nix meer te redden aan die auto dus jah :P
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #44 Gepost op: 15 februari 2005, 21:14:14
ja maar noem eens een autobrand op waar geen nevenschade ontstaat........en als die er niet is heb je geen twee tankautospuiten nodig dus wat ik wil zeggen is dat twee zijdig aanrijden voor een autobrand geen zin heeft en met 1 TS makkelijk te doen moet zijn.


Rene112

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 15 februari 2005, 23:43:46
ja maar noem eens een autobrand op waar geen nevenschade ontstaat........en als die er niet is heb je geen twee tankautospuiten nodig dus wat ik wil zeggen is dat twee zijdig aanrijden voor een autobrand geen zin heeft en met 1 TS makkelijk te doen moet zijn.

De reden voor het tweezijdig aanrijden (dus met twee tankautospuiten) ligt in de bereikbaarheid cq. onduidelijkheid over de juiste plaatsaanduiding.
In de regio's waar dit in het verleden is ingevoerd gebeurde het regelmatig dat het incident (brand-ongeval) op de andere rijbaan bleek te zijn.
Aangezien werken over de middenberm levensgevaarlijk is, moest er omgereden worden (en dat kan soms lang duren).

groeten,
René de Caluwé


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #46 Gepost op: 16 februari 2005, 17:40:43
ja bij een ongeval kan ik me er nog wel iets bij voorstellen maar op het moment dat het om een autobrand gaat en er niemand meer inzet is er weinig eer meer te behalen, en kost het veel geld om langs twee kanten aan te rijden in mijn ogen. Dan maar vijf minuten later toch........ ;D


ajax

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 19 juli 2005, 22:37:17
Ja, maar waarom maken de AC van Gooi & Vechtstreken en de AC van Utrecht dan geen afspraken over dit punt.

Snap ik niet helemaal hoor, het is een kleine moeite om deze melding direkt door te geven aan de collega's van de AC van Utrecht en andersom.

En uit het antwoord van deze meneer uit altijd mooie Laren begrijp ik dat hij het maar onzin vindt om van twee kanten aan te rijden

En vanmiddag was het weer zo ver bij een ongeval op de A1. Wij waren al weer aan het inpakken komt Baarn nog een keer aan met pro 1


0703100 12:43:27 19-07-05 HV 1 A1 R 30,1 EEMN VERK.ONG.LETSEL - Laren  
0703101 12:43:27 19-07-05 HV 1 A1 R 30,1 EEMN VERK.ONG.LETSEL - Laren  
0703102 12:43:27 19-07-05 HV 1 A1 R 30,1 EEMN VERK.ONG.LETSEL - Laren
0703103 12:43:27 19-07-05 HV 1 A1 R 30,1 EEMN VERK.ONG.LETSEL - Laren bvd
0703104 12:43:27 19-07-05 HV 1 A1 R 30,1 EEMN VERK.ONG.LETSEL - Laren
0703903 12:43:27 19-07-05 HV 1 A1 R 30,1 EEMN VERK.ONG.LETSEL - Lichtkrant Laren





0706242 12:43:03 19-07-05 HV A1 L 30,1 ENS - Blusgroep 1 Baarn
0706243 12:43:03 19-07-05 HV A1 L 30,1 ENS - Blusgroep 2 Baarn
0706244 12:43:03 19-07-05 HV A1 L 30,1 ENS - Blusgroep 3 Baarn
0706245 12:43:03 19-07-05 HV A1 L 30,1 ENS - Blusgroep 4 Baarn


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #48 Gepost op: 19 juli 2005, 22:38:53
En vanmiddag was het weer zo ver bij een ongeval op de A1. Wij waren al weer aan het inpakken komt Baarn nog een keer aan met pro 1


0703100 12:43:27 19-07-05 HV 1 A1 R 30,1 EEMN VERK.ONG.LETSEL - Laren 
0703101 12:43:27 19-07-05 HV 1 A1 R 30,1 EEMN VERK.ONG.LETSEL - Laren 
0703102 12:43:27 19-07-05 HV 1 A1 R 30,1 EEMN VERK.ONG.LETSEL - Laren
0703103 12:43:27 19-07-05 HV 1 A1 R 30,1 EEMN VERK.ONG.LETSEL - Laren bvd
0703104 12:43:27 19-07-05 HV 1 A1 R 30,1 EEMN VERK.ONG.LETSEL - Laren
0703903 12:43:27 19-07-05 HV 1 A1 R 30,1 EEMN VERK.ONG.LETSEL - Lichtkrant Laren





0706242 12:43:03 19-07-05 HV A1 L 30,1 ENS - Blusgroep 1 Baarn
0706243 12:43:03 19-07-05 HV A1 L 30,1 ENS - Blusgroep 2 Baarn
0706244 12:43:03 19-07-05 HV A1 L 30,1 ENS - Blusgroep 3 Baarn
0706245 12:43:03 19-07-05 HV A1 L 30,1 ENS - Blusgroep 4 Baarn

lijkt me sterk als ik zo de tijden bekijk  ::)


ajax

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 19 juli 2005, 22:40:22
lijkt me sterk als ik zo de tijden bekijk  ::)

Baarn was eerst richting Amersfoort gereden en toen weer terug richting Amsterdam en dan weer keren bij de wittebergen dan heb je even de tijd nodig he

Komt nog eens bij dat het allemaal wel mee viel onze TS is meteen weer door gereden alleen de HV is terplaatsen geweest en Baarn is met de TS even gestopt en meteen weer door gereden