Ambulance met EHBO-ers?

Auteur Topic: Ambulance met EHBO-ers?  (gelezen 51864 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Ambu ALS

• Forum gebruiker
  • Beroepsmatig in de ambulancezorg werkzaam
Reactie #190 Gepost op: 12 december 2011, 20:45:09
Mag ik nog wat toevoegen ?  e050

In het Vakblad V&VN Ambulancezorg van december 2011 staan twee hartstikke leuke en interessante artikelen over de ambulancezorg in Houston en Toronto. Ik ben van mening dat beide artikelen inhoudelijk een aantal antwoorden geeft over de wenselijkheid van ons huidige systeem ten opzichte van de in dit forum veel bezongen EMT/Paramedic etc.

En aangezien iedere zichzelf respecterende ambulancehulpverlener lid is van zijn of haar  beroepsvereniging heeft iedereen het natuurlijk al gelezen.  998765
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #191 Gepost op: 12 december 2011, 21:00:10
Mag ik nog wat toevoegen ?  e050

In het Vakblad V&VN Ambulancezorg van december 2011 staan twee hartstikke leuke en interessante artikelen over de ambulancezorg in Houston en Toronto. Ik ben van mening dat beide artikelen inhoudelijk een aantal antwoorden geeft over de wenselijkheid van ons huidige systeem ten opzichte van de in dit forum veel bezongen EMT/Paramedic etc.

En aangezien iedere zichzelf respecterende ambulancehulpverlener lid is van zijn of haar  beroepsvereniging heeft iedereen het natuurlijk al gelezen.  998765

Nou je bent wel erg positief /snel.., heb t blad net anderhalve dag in huis, dus nog niet alles gelezen ;-)  eerst maar eens het Pijn onderzoek bestuderen  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #192 Gepost op: 13 december 2011, 22:26:20
Nou je bent wel erg positief /snel.., heb t blad net anderhalve dag in huis, dus nog niet alles gelezen ;-)  eerst maar eens het Pijn onderzoek bestuderen  ;)

Nou nou Joffry,je mag wel eens 'speed lezen' leren:))

Ook ik heb aandachtig gelezen maar plaats mijn kanttekeningen. Ik ben namelijk al 10 jaar begeleider van een groep Nederlandse collega's die een bezoek brengt aan de VS.

Het beeld is nogal ongenuanceerd en summier, als je mij vraagt.

Carl
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #193 Gepost op: 13 december 2011, 22:32:33
Nou nou Joffry,je mag wel eens 'speed lezen' leren:))

Ook ik heb aandachtig gelezen maar plaats mijn kanttekeningen. Ik ben namelijk al 10 jaar begeleider van een groep Nederlandse collega's die een bezoek brengt aan de VS.

Het beeld is nogal ongenuanceerd en summier, als je mij vraagt.

Carl

Vertel? (ik voel een nieuw topic aankomen  998765)

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #194 Gepost op: 14 december 2011, 08:53:20
Inderdaad, tijd voor een nieuwe topic Carl !  :)   vertel maar wat je kwijt wilt over de verschillen en overeenkomsten tussen NL - USA en rest van Europa  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Expert

• Senior gebruiker
Reactie #195 Gepost op: 14 december 2011, 09:33:22

Ambu ALS,

Aangezien niet iedereen toegang heeft tot dat vakblad, zou het misschien goed zijn als het artikel op een of andere manier online te lezen is.

Zou dat lukken?

Expert.

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #196 Gepost op: 14 december 2011, 21:11:23
Ik wil het wel doen maar moet ik wel de tijd ervoor nemen. Ik kom hier op terug met een nieuwe topic. Watch this space..
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon