0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
Waar ik benieuwd naar ben is hoe de file die daar was op het moment van de aanrijding is ontstaan. Stond deze er door een 'gebruikelijke' oorzaak (ongeval, drukte, rommel op de baan etc.) of is deze door de politie gecreëerd om de voortvluchtigen te vertragen/stoppen.
rtvutrecht.nl zegt van getuigen vernomen te hebben dat de file inderdaad door de politie gecreëerd was. Het lijkt me dat je dat overigens op een vijfbaans weg niet met één politieauto lukt, dus daar zit nog wel wat coördinatie achter. Of dat in een relatief korte tijd op te zetten is... ik weet het niet!
Ik vraag me alleen af waarom de politie bezinedieven gaat achtervolgen? Deze mensen worden toch op camera vastgelegd en zijn later toch vrij makkelijk te achterhalen.
Wat mij betreft is er geen twijfel over mogelijk: gewoon achtervolgen. Men denkt al alles te kunnen en mogen. Dit gebeurt net zo goed in andere landen alleen daar hebben ze veel effectievere methoden om voertuigen tot stoppen te dwingen. Het besluit dat iemand niet wil stoppen wil niet zeggen dat de politie dan maar moet afhaken. Zij zijn degene die het risico nemen. Natuurlijk moet de politie voorkomen dat er zeer verkeersgevaarlijke situaties onstaan, maar afhaken moet pas na overweging en niet direct. Buiten dat is het natuurlijk zeer spijtig wat er is gebeurd, laat ik dat voorop stellen. Maar als de politie nu ook al niet meer mag achtervolgen hebben dieven helemaal vrij spel....