Het bewust creëren van file kan een doelmatig middel zijn om een zware crimineel te pakken. Hier is iemand overleden voor een paar liter diesel. Hooguit €50. Is dat wat een mensenleven waard is?
Ik sta over het algemeen erg achter de optreden van mijn blauwe collega's maar hier heiligde het middel de doel niet.
CM
Het is allemaal achteraf, dat is altijd zo geweest. Ik weet niet wanneer de politie doorkreeg dat er valse kentekenplaten in gebruik waren? Was dit tijdens de achtervolging, of pas na de crash?
De verdachten zijn op dit moment de oorsprong van dit ongeval. Als zij netjes zouden betalen, of zouden zijn gestopt, na het stopteken, dan was dit ongeval niet gebeurt. Wat als er geen file was gecreeërd en men alsnog in botsing kwam met een andere weggebruiker, dan zou het zomaar kunnen dat de politie het verwijt krijgt, niet daadkrachtig genoeg te hebben opgetreden...
Er zijn tal van scenario's mogelijk.
Helaas is een onschuldige het slachtoffer geworden van een persoon die denkt dat de algehele regelgeving niet voor hem geldt.