Dodelijk ongeval na achtervolging en filefuik A2 - Vinkeveen 22-10-2011

Auteur Topic: Dodelijk ongeval na achtervolging en filefuik A2 - Vinkeveen 22-10-2011  (gelezen 94795 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #170 Gepost op: 26 oktober 2011, 01:14:42
Wat ik dus niet begrijp is dat de heren dus niet gezien hebben dat de auto's voor hun remde, dan zou het resultaat dus hetzelfde geweest zijn als er een file was ontstaan die niet door de politie was gecreerd, maar was ontstaan door bv een ongeluk.
Alles duidt er gewoon op dat ze met vanalles  bezig waren behalve met autorijden, en dus zelf verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen, nu de politie de schuld geven is wel heel kort door de bocht.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #171 Gepost op: 26 oktober 2011, 08:41:12
Ik vind het feit of de politie wel of niet die file had moeten creëren geheel los staan van het feit dat zij 40 km gereden hebben en in die tijd meer dan voldoende keus hebben gehad te stoppen.

Hier mijn berekening van de afstand:

http://maps.google.com/maps?saddr=Bradaal,+Culemborg,+Nederland&daddr=Bootaccessoires+Vinkeveen+B.V.,+Groenlandsekade,+Vinkeveen,+Nederland&hl=nl&ll=52.07191,5.073624&spn=0.377744,1.005936&sll=52.216021,4.983759&sspn=0.022902,0.062871&geocode=FeJYGAMdpM1OAClzUk3SNWDGRzGgFECZGECEFQ%3BFSveHAMdFwRMACGrtyyNMTBqOikn4-sJDnPGRzGQ2H4vwQyAqg&vpsrc=0&mra=ls&t=h&z=11

Dat ze uiteindelijk gestopt zijn door een noodlottig ongeval veroorzaakt door hun eigen roekeloze gedrag is het probleem, niet het feit dat de politie een file creëert. Wat als het wegwerkzaamheden waren geweest, hadden dan de wegwerkers het gevreten?


HTI

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • Medewerker O&O en Bevelvoerder
Reactie #172 Gepost op: 26 oktober 2011, 09:20:25
Ik heb met afgrijzen welgeteld een tiental seconden van het interview gezien. Het moet toch niet gekker worden dat een programma als Nieuwsuur dit soort interviews gaat uitzenden. Dit soort trieste interviews hoort op een heel andere zender thuis en heeft een groot Telegraaf gehalte.

Ik begrijp gerust dat je het hebt over "hoor en wederhoor", maar waarom in godesnaam een handlanger van een verdachte die nog veroordeeld moet worden? Je weet van te voren dat hij/zij alles in zijn eigen straatje praat en anderen hebben het altijd gedaan. Het valt me nog mee dat hij het slachtoffer niet de schuld heeft gegeven (had hij maar niet op de A2 moeten rijden, dan weet je dat je een ongeluk kunt krijgen).

Ik hoop dat de verdachte een zeer zware straf tegemoet kan zien als hij schuldig wordt bevonden en dat hij niet binnen een paar jaar weer vrijloopt. Daarnaast vindt ik het jammer dat de handlanger niet wordt berecht, hij is mijn inziens net zo schuldig. Hij had ook kunnen aandringen op het stoppen van de auto maar dat heeft hij volgens mij niet gedaan (heb het interview niet helemaal gezien).
Alles komt goed!


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #173 Gepost op: 26 oktober 2011, 10:10:19
Hoewel ik vind dat de politie deze file niet had mogen creëren, en andere middelen ter beschikking moet krijgen ( stopnet of stopsticks ) kan ik me op geen enkele wijzen vinden in het relaas van de bijrijder. Wat een mafk... :'(
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #174 Gepost op: 26 oktober 2011, 10:29:02
Welnee.

Gewoon een produkt van de huidige maatschappij.
Wars van gezag en geen respect voor een ander. En dat geldt ook voor de omroep en programmamakers.

Leer er maar mee leven. Dat is tegenwoordig alom algemeen gedrag.


ritger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 214
Reactie #175 Gepost op: 26 oktober 2011, 10:32:13
Op Geenstijl een stuk waarin me helemaal kan vinden.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/10/benzindief_filedode_is_de_schu.html


Benzinedieven A2 hadden valse kentekenplaten

 Nieuwsuur, gisterenavond. We zien één licht geagiteerde maar zich beheerst opstellende Twan Huys, één sluwe advocaat die qua houding een beetje aan Mohammed Enait doet denken (als in: wel hatelijk, maar niet religieus onderlegd) en we horen de al weer vrijgelaten bijrijder van de benzinedievenauto die afgelopen zaterdag met hoge snelheid een jonge ondernemer met trouwplannen hartstikke doodreed en die de politie de schuld geven van het overlijden van een 35-jarige Maastrichtenaar, omdat filefuiken met menselijke schilden een slecht plan zijn. Met in het verleden behaalde gerechtelijke resultaten in het achterhoofd, weet je: dit is een clusterfuck die meer vragen oproept dan antwoorden geeft, maar die onder de streep leidt tot vrijspraak voor de bijrijder, een hele milde straf voor zijn benzine stelende en onschuldigen doodrijdende vader (schaamtecultuur, hetze + veroordeling in de media, etc.) en wederom een forse douw voor de betrokken politiemensen, die zich toch al niet zelfverzekerd en gesteund meer voelen in hun ambt. Mooi man, zo'n gebalanceerde, beschaafde rechtsstaat. Maar misschien kunnen die stotterende advoclown en zijn oh zo zielige cliënten dit ook even rechtlullen: Check de foto van die Ford Focus waarin de benzinedieven achterop de file klapten. En zie het kenteken. Als we 78-TS-DX door de RDW halen zien we dat het hier een vals nummerbord (hoort bij een Fiat Punto) betreft. Valse platen = benzinediefstal met voorbedachte rade. Wie daarna met hoge snelheid vlucht is verantwoordelijk voor het ongeluk dat hij veroorzaakt. Als je dan gaat lopen wijzen naar de politie ben je gewoon een intrieste laffe hond.


jacksriver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #176 Gepost op: 26 oktober 2011, 10:53:44
Welke advocaat met met droge ogen beweren dat er in Nederland geen stopgebod moet worden opgevolgd?
Misschien ooit van art.82 R.V.V gehoord.........


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #177 Gepost op: 26 oktober 2011, 10:56:00
Welke advocaat met met droge ogen beweren dat er in Nederland geen stopgebod moet worden opgevolgd?
Misschien ooit van art.82 R.V.V gehoord.........

Hij bedoelt n.a.w. dat een verdachte niet mee hoeft te werken aan zijn vervolging, dus in eerste instantie ook niet aan z'n aanhouding. Of een blauwe kan dit beter toelichten, denk ik?


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #178 Gepost op: 26 oktober 2011, 11:06:37
Wel opmerkelijk dat die bijrijder (zoon van chauffeur) zo snel werd vrijgelaten. Hij is m.i. minstens verdacht als zijnde medeplichtig aan benzinediefstal, rijden met vervalste kentekenplaten, negeren van stopteken, poging tot doodslag (rammen van politieauto's) en dood door schuld (inrijden op file met dood tot gevolg). Telt dat niet meer mee?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #179 Gepost op: 26 oktober 2011, 11:10:08
Wel opmerkelijk dat die bijrijder (zoon van chauffeur) zo snel werd vrijgelaten. Hij is m.i. minstens verdacht als zijnde medeplichtig aan benzinediefstal, rijden met vervalste kentekenplaten, negeren van stopteken, poging tot doodslag (rammen van politieauto's) en dood door schuld (inrijden op file met dood tot gevolg). Telt dat niet meer mee?
Op al deze feiten kan hij zeggen dat hij het niet van te voren wist, en dan kan je hem weinig kwalijk nemen.. Als jij naast iemand zit die de regie overneemt is het "je zat er bij en je keek er naar".
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.