Daar ging het mij niet om. Het ging mij erom dat je een spijkermat in deze achtervolging op de snelweg niet had kunnen gebruiken omdat dit stuk 5 rijbanen kent, vluchtstroken aan weerszijde, niet alleen de vluchtende auto rijdt, de combinatie van drukke snelweg en snelheid van deze auto en overige verkeer dit middel op deze weg mij ongeschikt lijkt.
Ik geloof net als jou dat het best effectief kan zijn.
Er zijn ook stukken met minder rijstroken toch? Ik neem aan dat de politie tijd (en afstand) nodig is geweest om de file te creëren.
Als je het met matten af had gekund, had dit eerder gekund. Ik ben te weinig op de hoogte van de lokale situatie, maar het lijkt me stug dat het hele stuk 5 stroken + 2x vlucht heeft.
Daarbovenop, de overige auto's vind ik niet echt een issue.
Ik heb er wel een paar lekke banden voorover hoor, er is vast wel een potje die dat dan weer vergoed. Liever 80 autobanden vervangen, als 1 mensenleven....
Maar ja, dan moet je ze wel mogen gebruiken. Als ik vanavond tijd heb zal ik er eens een mail aan wagen richting Den Haag, of m'n collega aldaar, verantwoordelijk voor veiligheid, hier niet iets mee kan, misschien wat kamervragen stellen.
Ik zal jullie daarover op de hoogte houden.
Wil ik nog wel besluiten met te zeggen, dat ik het betreur dat dit een mensenleven heeft gekost, ik de schuld absoluut niet bij de politie leg.
En ik het belachelijk vind dat iemand dat ook maar doet (zeker als dader zijnde).