Dodelijk ongeval na achtervolging en filefuik A2 - Vinkeveen 22-10-2011

Auteur Topic: Dodelijk ongeval na achtervolging en filefuik A2 - Vinkeveen 22-10-2011  (gelezen 94780 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #220 Gepost op: 28 oktober 2011, 23:18:51
Gister in De Wereld Draait Door; Jan Mulder met zijn top 5 ergernissen. Normaal gesproken kon ik hier best wel om lachen, maar gister ging meneer Mulder mij te ver. Nr. 2 in zijn top 5. Ik wil er zelf niet al te veel over zeggen, maar ik was er behoorlijk geïrriteerd en boos om.

Bedenk; De Wereld Draait Door werd gister door om nabij de 972.000 kijkers bekeken.

Hier is de top 5 te bekijken.
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/Video-detail.628.0.html?&tx_ttnews%5Btt_news%5D=23667&tx_ttnews%5BbackPid%5D=626&tx_ttnews%5Bcat%5D=148&kalender=1319752500&cHash=2701b98d2e40336a027da1d5c25273a6
Vanaf 5:30 min.
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #221 Gepost op: 28 oktober 2011, 23:27:01
Zat hier ook naar te kijken, wat een slecht verhaal zeg... Als hij zich overal zo op voorbereidt, geloof ik dus echt geen woord meer van wat deze meneer te melden heeft.

Voor degenen die te lui zijn om te kijken  >:D: Kwam er op neer dat de heer Mulder ook wel eens was vergeten om te betalen na het tanken omdat hij een telefoontje kreeg. Hij kreeg een paar dagen later een acceptgiro met het verzoek te betalen. Dat had hier ook gekund... Iedereen kan wel eens vergeten te betalen, maar nee nu moesten op actie beluste politiemensen zo nodig een leven opofferen en mensen die misschien wel onbewust niet hadden betaald met getrokken mitrailleurs uit hun auto halen. Dit had hem dus ook kunnen overkomen.   :'(


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #222 Gepost op: 28 oktober 2011, 23:31:40
Wat is dan het verschil tussen een dief die doorrijdt zonder te betalen of een tank benzine weggeven? In beide gevallen ben je het geld kwijt!!!  :o

Het psychologische effect.

+ dat er een preventieve werking van uit gaat, kan gaan.  Het eerste de beste bezineboefje zal zich wel 3x bedenken om zonder te betalen weg te rijden, als er even verderop een bouwvakker van 2 bij 1 staat koffie te leuten (of een gehaktstaaf staat te verorberen) en een gratis tank benzine wel ziet zitten. ^-^


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #223 Gepost op: 28 oktober 2011, 23:56:05
Gister in De Wereld Draait Door; Jan Mulder met zijn top 5 ergernissen. Normaal gesproken kon ik hier best wel om lachen, maar gister ging meneer Mulder mij te ver. Nr. 2 in zijn top 5. Ik wil er zelf niet al te veel over zeggen, maar ik was er behoorlijk geïrriteerd en boos om.

Ben blij dat ik niet de enige was die zat te stuiteren afgelopen nacht bij de herhaling.
Ik was echt zwaar over de zeik  :'(  :'(
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #224 Gepost op: 29 oktober 2011, 00:44:53
Het psychologische effect. Bij de eerste wordt je bestolen, wordt je iets ontnomen tegen je wil, je wordt bestolen potdomme! Bij de tweede wordt er echter met een blij gezicht een kadootje weggegeven omdat de stoute boef gepakt is, de gever blij, ontvanger blij, happy happy feeling allemaal. dát is het verschil.

Ik snap het wel, Caprice. De pomphouders willen geen extra maatregelen nemen om diefstallen te voorkomen.
In het verleden zijn camera's opgehangen maar de dieven hebben hier een oplossing voor gevonden door valse nummerplaten te gebruiken. Om nu argeloze klanten te gaan gebruiken om dieven tegen te houden lijkt mij geen goede zaak. Wat voor gevaren komen er dan? (vuurwapens?)

Ik denk dat de branche zelf hun problemen op moeten lossen. Helpen camera's niet meer dan moet je overgaan naar iets anders. Hetzij betalen vooraf of het muntje met slagboom wat later hier in het topic genoemd is.
Ik ben dus van mening dat de gratis tank niet de oplossing is voor het probleem.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #225 Gepost op: 29 oktober 2011, 00:55:29
Zat hier ook naar te kijken, wat een slecht verhaal zeg... Als hij zich overal zo op voorbereidt, geloof ik dus echt geen woord meer van wat deze meneer te melden heeft.

Voor degenen die te lui zijn om te kijken  >:D: Kwam er op neer dat de heer Mulder ook wel eens was vergeten om te betalen na het tanken omdat hij een telefoontje kreeg. Hij kreeg een paar dagen later een acceptgiro met het verzoek te betalen. Dat had hier ook gekund... Iedereen kan wel eens vergeten te betalen, maar nee nu moesten op actie beluste politiemensen zo nodig een leven opofferen en mensen die misschien wel onbewust niet hadden betaald met getrokken mitrailleurs uit hun auto halen. Dit had hem dus ook kunnen overkomen.   :'(

Mitrailleurs? Rijdt de politie met mitrailleurs rond? (volgens mij niet)
 
Het is mij ook een keer overkomen, jaren geleden. Ik had getankt langs de A28, even wat versnaperingen erbij en ik sta voor de kassa. Ik leg de etenswaren op de bali en reken af. Thuisgekomen keek ik in mijn portemonnee. Hee, wat vreemd dat er nog zoveel geld in zit. Ik had toch getankt.... OMG, ik ben doorgereden zonder te betalen. Ik wist de naam van het tankstation niet. Gelijk de politie Drenthe gebeld met de vraag hoe het tankstation heette. Gebeld en ze waren dolblij nadat ik uitgelegd had wat er gebeurd was. Ik kon zelfs in mijn eigen woonplaats betalen bij een station van dezelfde maatschappij en kreeg nog extra zegels toe.

Moet er nu niet aan denken wat er had kunnen gebeuren en natuurlijk was ik wel meteen gestopt als ik een stopteken kreeg.
Maar hoe ik me daaruit zou moeten praten weet ik niet.
Kortom het kan iedereen gebeuren. Maar om nou meteen alles en iedereen af te zeiken zoals de heer Mulder deed klopt ook niet. Waarschijnlijk heeft hij zelfs een klok gehoord maar weet niet waar de klepel hangt en denkt ook iets te moeten roepen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #226 Gepost op: 29 oktober 2011, 01:13:49
Tja, aan de andere kant, waarom moeten pomphouders maatregelen nemen? Mogen ze er niet vanuit gaan dat iedereen netjes betaalt?
Ze hebben al camera's hangen....

In de supermarkt hangen toch ook geen valhekken waarbij je niet kan weglopen totdat je betaald hebt?  998765

Diefstal is diefstal, of je nou benzine steelt of een snoepreep in de supermarkt....

Straks moet ik bij binnenkomst van de supermarkt eerst pinnen en dan wordt alles bij de kassa van mijn rekening af geschreven.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #227 Gepost op: 29 oktober 2011, 02:40:43
Tja, aan de andere kant, waarom moeten pomphouders maatregelen nemen? Mogen ze er niet vanuit gaan dat iedereen netjes betaald?
Ze hebben al camera's hangen....

In de supermarkt hangen toch ook geen valhekken waarbij je niet kan weglopen totdat je betaald hebt?  998765

Diefstal is diefstal, of je nou benzine steelt of een snoepreep in de supermarkt....

Straks moet ik bij binnenkomst van de supermarkt eerst pinnen en dan wordt alles bij de kassa van mijn rekening af geschreven.

Tsja, om de dood eenvoudige redenen dat er in de supermarkt al camera's en detectiepoortjes zijn (en in sommige winkels zelfs beveiligers).

Waarom altijd maar op nieuw het wiel opnieuw uitvinden? In Engeland maakt men al enige jaren gebruik van de plastic kentekenplaten, deze worden waardeloos als ze van het voertuig verwijderd worden, ook in Engeland rijden er voertuigen met valse en/of gedupliceerde kentekens rond.

In Amerika moet je eerst betalen voor je tankt, je betaalt 15 dollar en krijgt voor exact 15 dollar brandstof (ongeveer het zelfde principe als hier bij de onbemande tankstation's). Een veel eenvoudigere manier om (als je alleen naar de brandstofdiefstal kijkt) diefstallen te voorkomen als tientallen camera's, nieuwe kentekenplaten en andere moeilijk uitvoerbare ideeën.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #228 Gepost op: 29 oktober 2011, 10:30:12
'Schadeclaim politie mogelijk bij verzaken A2'

AMSTERDAM -  Als de politie steken heeft laten vallen bij de fatale achtervolging van benzinedieven op de A2 en het inzetten van een zogenoemd 'filefuik', dan kan de politie daar met succes door nabestaanden op worden aangesproken met een schadeclaim. Dat stelt schadeletseladvocaat Geertruid van Wassenaer donderdag.
 
De door de politie plotseling gecreëerde file om benzinedieven aan te houden, veroorzaakte een flinke botsing. Daarbij reed de vluchtende verdachte hard tegen de wagen van een 35-jarige automobilist aan, die de klap niet overleefde.

„De keuze van de politie om dit risicovolle middel in te zetten, moet worden afgewogen tegen de veiligheid van de andere weggebruikers in het algemeen”, benadrukt Van Wassenaer. „Waren er geen veiliger alternatieven om deze man te pakken. Als dit blijkt, dan is het mogelijk om de politie aansprakelijk te stellen.”

Of de politie echt fout heeft gehandeld, moet dan uiteraard eerst goed worden onderzocht, stelt Van Wassenaer. „Ik heb wel mijn twijfels bij het optreden van de politie.”

Toch is de weg via de politie volgens haar en letselschadeadvocaat Yme Drost niet de meest logische om schadevergoeding voor de achterblijvers af te dwingen. De snelste en meest effectieve manier is in hun visie om de veroorzaker van het dodelijke incident aan te spreken. De verzekeraar van deze persoon kan later als blijkt dat de politie inderdaad fouten heeft gemaakt, altijd nog proberen om een deel van de uitgekeerde schade op de politie te verhalen.

Als de veroorzaker van de fatale botsing de schade heeft vergoed, is er voor de nabestaanden geen mogelijkheid meer om ook nog een schadevergoeding bij de politie te krijgen. „De schadevergoeding wordt maar een keer uitgekeerd”, verduidelijkt Drost.

„De nabestaanden zouden dan theoretisch nog de strafrechtelijke kant op kunnen gaan door te proberen de politie te laten vervolgen voor dood door schuld”, legt hij uit. „Maar zover zal het in de praktijk niet komen.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/10801922/___Mogelijk_claim_bij_politie___.html


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #229 Gepost op: 29 oktober 2011, 12:28:34
Wanneer stopt nou eens die free publicity voor letselschade-advocaten!!!  :(