Ik denk dat het stelen van bezine het probleem is....
Daarnaast denk ik dat achterop een stilstaande auto rijden omdat je wel wil stelen maar niet wil zitten deel 2 vh probleem is....
Ik denk als je vraagtekens gaat stellen over de beproefde tactiek en werkwijzen van de politie je aan bovenstaande voorbij gaat .
maar dat is mijn mening
Natuurlijk is het stelen van benzine het begin (en probleem) waarmee dit tragische ongeval heeft plaatsgevonden.
Maar er zijn meerdere redenen waardoor je een achtervolging wilt beeindigen.
Om te zeggen dat je de bron moet aanpakken en dus de mogelijkheid om het stelen van benzine (doorrijden) te voorkomen is in mijn ogen wat te simpel. Ok, de branche zou eens kunnen nadenken over mogelijke oplossingen, betalen voordat je gaat tanken of iets dergelijks.
Het gaat erom dat je als politie de mogelijkheid moet hebben om op een veilige manier een auto tot stoppen te dwingen.
Of dat de file-methode is of de spijkermat is een tweede. Ik denk dat beiden zijn gevaarpunten heeft.
Het mooiste zou zijn dat er een apparaat was waarmee je de brandstoftoevoer van de auto zou kunnen "knijpen" of "stoppen".
De meeste auto's hebben een electronische brandstoftoevoer. Voordeel is dat een auto ook niet abrupt stopt op de snelweg maar wel een dusdanige snelheid krijgt dat hij er vanaf te plukken is.