Dodelijk ongeval na achtervolging en filefuik A2 - Vinkeveen 22-10-2011

Auteur Topic: Dodelijk ongeval na achtervolging en filefuik A2 - Vinkeveen 22-10-2011  (gelezen 94873 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #70 Gepost op: 22 oktober 2011, 22:53:55
We zullen vast over een poosje de bevindingen van de rijksrecherche vernemen, horen we vanzelf wat zij ervan vinden. ::)


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #71 Gepost op: 22 oktober 2011, 23:09:51
Ik ben ervan overtuigd dat alle betrokken agenten na het beste weten gehandeld hebben. Er is hier maar een schuldige en dat is de veroorzaker. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het mij verwonderde dat het nooit eerder fout is gegaan op deze dramatiche manier. Je kijkt in je spiegel, ziet een malloot met politie er achter aan komen en je kunt geen kant meer op. Vreselijk! Inplaats van met de vinger te wijzen na elkaar zou ik het interesanter vinden om cijfers te zien hoe vaak dit eerder is voorgekomen en om te bekijken of deze methode nog wel van deze tijd is. De criminelen worden steeds harder en schrikken nergens meer van terug.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #72 Gepost op: 23 oktober 2011, 00:15:45
En weer zou de politie het niet goed hebben gedaan, kunnen die het in de ogen van een aantal mensen hier het ooit wel goed doen?

Er zal vast goed zijn nagedacht over de manier waarop deze criminelen tot stoppen gedwongen konden worden. Daarbij zullen alle tot dan toe genomen maatregelen zijn overdacht en ook de (mogelijke) gevolgen.

Feit is dat er een auto op de vlucht slaat, om welke reden dan ook. (de heren zullen vast meer op hun kerfstok hebben dan die paar liter benzine gezien hun vluchtgedrag).
Moet de politie dan meteen maar stoppen met achtervolgen als er grotere risico's worden genomen door de vluchtende auto? Dan weet ik wel hoe er nog vaker getankt gaat worden, overvallen gepleegd enz. Neem wat risico en de achtervolgende politie stopt!
Dat is nu juist niet de bedoeling lijkt me, dan worden de criminelen beloond voor gevaarlijk rijgedrag, en kunnen ze hun gang gaan.
De politie moet doen wat ze kunnen om dit soort idioten van de weg te halen. Schieten is op een drukke weg geen optie, dus moet er wat anders gebeuren. Deze keer is voor een file gezorgd, met (helaas) verschrikkelijke gevolgen voor een onschuldige passant. Zoiets bedenk je niet, dat gebeurt nu eenmaal al hoe spijtig dit voor alle betrokkenen ook is.

Net als na de overval op Brinks enige maanden terug, zeg ik ook nu weer dat er door hogerhand eens geluisterd moet worden naar de agenten op de weg. Ze moeten andere middelen krijgen die beter werken. Dan hoeven er geen files gecreerd te worden maar kun je de criminelen anders pakken. Dat kost een aantal Euro's dat ben ik me bewust, maar dat moeten we er voor over hebben. Dan maar wat minder naar de Grieken, we kunnen het geld hier wel gebruiken denk ik!

Ik kan me behoorlijk opwinden over mensen die staan te schreeuwen dat de politie het weer eens heeft gedaan. Wat die ook doen, het is nooit goed, wat ze ook doen. Sterkte voor de betrokken agenten.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #73 Gepost op: 23 oktober 2011, 01:07:39
En weer zou de politie het niet goed hebben gedaan, kunnen die het in de ogen van een aantal mensen hier het ooit wel goed doen?

Laat ik dan maar de 1e zijn die jou vraag beantwoord Dokterswacht.
JA in mijn ogen kunnen ze het wel goed doen en als ik kan helpen zonder zelf gevaar te lopen dan zal ik ze ten allen tijde helpen.
Het beoordelen laat ik daarna graag aan hogerhand over simpelweg omdat die er nog meer voor zijn opgeleid en voor betaald worden.
En dan zal het uiteindelijke oordeel vanzelf komen met de daarbij behorende gevolgen als dat nodig is.

Ik hoop dat de nabestaanden van het helaas overleden slachtoffer, de veroorzakers c.q. verdachten van de diverse
gepleegde feiten welke door het KLPD in het perbericht zijn genoemd financieël helemaal gaan leegplukken ondanks dat
zij daarmee hun dierbare niet mee terugkrijgen maar waardoor zij het wel de rest van hun leven zullen meedragen.

Persoonlijk had ik liever gezien en dat klinkt voor sommigen misschien heel erg cru dat de veroorzakers c.q. daders
waren overleden zonder dat er derden bij betrokken waren geweest maar dat zij bijvoorbeeld een boom of viaduct
hadden geramd.
Een hoop mensen zullen dit wel gedacht hebben maar ik zeg het gewoon hardop.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #74 Gepost op: 23 oktober 2011, 02:20:48
amateur filmpje arrestatie


http://rtl.nl.msn.com/msn/?playvideo=/components/actueel/rtlnieuws/binnenland/2011w42/za15.132237.d976a007-39794391.AmateurbeeldvanarrestatieopA2.xml
http://www.youtube.com/watch?v=Tkjz72mxlCE#ws
Gepubliceerd op 22 okt 2011 door RTLNieuws

De file waarop twee benzinedieven inreden tijdens het vluchten, was veroorzaakt door de politie. Dat meldt een ooggetuige aan RTL Nieuws. Bij dat ongeval is een dode gevallen. De politie achtervolgde de auto met de benzinedieven over de A2. Daarbij reed de vluchtende bestuurder roekeloos, volgens de politie. De verdachte zou tijdens het vluchten opzettelijk tegen politieauto's zijn aangereden.
Samen sterk in de hulpverlening!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #75 Gepost op: 23 oktober 2011, 12:04:49
KLPD: File A2 opzettelijk veroorzaakt

VINKEVEEN - De file op de A2 waarin zaterdag een man om het leven kwam is opzettelijk veroorzaakt door de politie Utrecht. Het Korps Landelijke Politie Diensten heeft de geruchten die direct al de ronde deden bevestigd.

De politie Utrecht achtervolgde twee dieven die bij een tankstation waren weggereden zonder te betalen voor hun brandstof. Toen ze bij Vinkeveen in de file reden, botste de vluchtauto in volle vaart op de achterste auto. De 35-jarige Maastrichter in die auto overleefde het ongeluk niet. Een ander slachtoffer raakte licht gewond.

De politie had de file volgens het KLPD veroorzaakt om de dollemansrit van de dieven te stoppen. Voor die maatregel bestaan protocollen en de Rijksrecherche onderzoekt of de politie Utrecht die correct heeft gevolgd.

De twee verdachten, een 47-jarige Tilburger en een 24-jarige inwoner van Rotterdam, raakten zelf ook gewond. Ze zijn naar het ziekenhuis gebracht en daar aangehouden door de politie. Eerder tijdens hun vlucht hadden ze opzettelijk een aantal politieauto's geramd om te ontsnappen.

De aangehouden bestuurder wordt verdacht van poging tot doodslag op politiemensen, dood door schuld en doodslag. Ook wordt onderzoek gedaan naar de herkomst van de kentekenplaten op het voertuig, omdat die vals bleken te zijn. Verder wordt onderzocht of beide verdachten zich daadwerkelijk schuldig hebben gemaakt aan bezinediefstal.

bron: RTV Utrecht.nl


Wimzelluv

  • Distr. motorsurveillant/Hfdmedew. verkeerstaken
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
  • Op één been kan je wel degelijk lopen.....
Reactie #76 Gepost op: 23 oktober 2011, 12:56:30
Ik wil niet inhoudelijk op deze zaak in gaan. Ik ken de zaak alleen maar via de media en ik pas ervoor om conclusies te gaan trekken of mij schuldig te maken aan het bedenken van allerlei "als en wanneer"-gedoe.
Wat ik wel hier neer wil leggen is de simpele vraag: Ging het idd om alleen diefstal van benzine? Of hadden die gasten meer op hun kerfstok? Want dat zie je dus idd vaker. Mensen die dit soort dingen doen (valse kentekens/tanken zonder betalen) maken zich ook vaak schuldig aan andere vergrijpen.
Dimmen! (Denk In Mogelijkheden) Vriendelijke groet,  Wim


sylvester1986

  • Gast
Reactie #77 Gepost op: 23 oktober 2011, 13:47:29
Foto's benzinedieven A2 opgedoken

AMSTERDAM -  Een dag na het rampzalige ongeval op de A2 bij Vinkeveen zijn foto's opgedoken van de arrestatie van de twee benzinedieven.

De twee jonge mannen liggen op het asfalt dat bezaaid is met glasscherven van de autoruiten die zijn gesneuveld bij de enorme crash. Het tweetal had bij een pompstation benzine getankt zonder te betalen. Een getuige achtervolgde de auto van de benzinedieven en belde de politie. De politie creëerde bij Vinkenveen een file om de dieven tot stoppen te dwingen, maar het tweetal reed in volle vaart op de file in.
De inzittende van de achterste auto in de file, een 35-jarige man uit Maastricht, kwam daardoor om het leven. Een persoon in een andere wagen raakte lichtgewond. Dat meldde een woordvoerder van het Korps landelijke politiediensten (KLPD).
De bestuurder en bijrijder van de wagen die werd achtervolgd, zijn gewond naar het ziekenhuis gebracht. Ze zijn aangehouden. De bestuurder wordt onder meer verdacht van poging tot doodslag op politiemensen, dood door schuld en doodslag.
De achtervolging door het politiekorps Utrecht begon bij Vianen na een melding dat iemand na het tanken was weggereden zonder te betalen. Toen de politie een stopteken gaf, gingen de brandstofdieven er met hoge snelheid vandoor. Ze reden roekeloos en ramden drie keer een politiewagen voor ze in de file tot stilstand kwamen, aldus de politiewoordvoerder.
Het KLPD doet een onderzoek vanwege de objectiviteit, omdat het korps in Utrecht bij de aanrijdingen is betrokken. Onder meer wordt onderzocht of de 'protocollen' rond het creëren van een file goed zijn nageleefd.
De snelweg was in de richting van Amsterdam lange tijd afgesloten. Rond half 2 's middags was de weg weer vrij.




Bron: Telegraaf
Foto's: PetersHotnews.nl


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #78 Gepost op: 23 oktober 2011, 14:18:06
discussie over kenteken verwijderd, niet relevant.
Samen sterk in de hulpverlening!


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #79 Gepost op: 23 oktober 2011, 18:08:46
Ook is zoals al verwacht het een "vals c.q. gestolen" kenteken, volgens het RDW hoort dit kenteken thuis op een Fiat Punto ipv een Ford Focus.